Bukefalos 28 år!

Vårmammor 2011, del 2!

Sv: Vårmammor 2011, del 2!

Jag får göra nya kom-ut-i-världen-signalförsök till mini-Equilina. :D

Jag tänker inte knipa för att du ska få vara näst på tur... ;) Men det verkar inte speciellt lovande. Det är inte oftare nu än vad det var på förmiddagen. :cool:
 
Sv: Vårmammor 2011, del 2!

Jag tycker att Äntligen är helt okej men det innehåller antingen socker eller sirap :crazy:

Jag åt vanlig vit spaghetti idag men bytte ut mjölk till vatten och då hade jag 7,1 efter maten. Det är fullt godkänt och vatten till mat överlever jag iaf. Hellre vatten och vit spaghetti än mjölk och fullkornsspaghetti :p Till frukost vill jag dock inte så gärna dricka vatten men jag kanske blir tvungen :(
 
Sv: Vårmammor 2011, del 2!

Är juice uteslutet? Eller att dricka osockrat te istället? Till frukost tänkte jag... ;)

Jag vet att min svägerska (som också hade graviditetsdiabetes) klarade sig bra nästan hela tiden hon höll sig till att dricka vatten. Då kunde hon nästan äta vad som helst. Under tiden som hon stack sig och tog värdena själv så fick hon ett av de bästa resultaten efter en lunch på en stor hamburgerkedja, hon bytte bara colan mot mineralvatten. :p
 
Sv: Vårmammor 2011, del 2!

Juice innehåller för mycket socker, tillsatt och/eller fruktos. Annars gillar jag juice, inte apelsin-, grape- eller tranbärsjuice men t.ex. äppeljuice och tropisk juice är :d
Te går bort av den enkla anledningen att jag inte dricker varma drycker. Det är blä! :angel: (Mamma föreslog iste men det gillar jag inte heller.)
Läsk dricker jag aldrig så det saknar jag inte men mjölken skulle jag sakna väldigt mycket. Ska prova att bara dricka mjölk till frukosten och resten av måltiderna dricka vatten. Inte ett dugg gott men ändå.

Jag tror inte att bebisen får några julklappar de första åtta åren. Den är rätt stygg mot mig :rofl:
 
Sv: Vårmammor 2011, del 2!

*kl*
Jag har fått en bebis! En rosa! Och den får plats uppe på magen :D Min älskade sambo tyckte att jag var värd en ny dator så vi åkte och köpte en fin liten minipc :love: Så mkt enklare det kommer att bli med datandet och bebis sen nu när datorn inte väger mer än ungen :D
 
Sv: Vårmammor 2011, del 2!

tänkte på o´boy..kan du inte värma mjölk å blanda gammal hederlig mjölkchoklad, med kakao och använda sötningsmedel istället för socker...de borde väl funka lite iaf?!
 
Sv: Vårmammor 2011, del 2!

Tyvärr inte :( Behöver undvika mjölk så gott det går tycks blodsockermätningarna visa. Dessutom så är kakao och sötningsmedel inte superbra det heller :crazy:
Jag får helt enkelt leva ett urtrist matliv tills bebben behagar titta ut. Positivt tänkande my ass :p
 
Sv: Vårmammor 2011, del 2!

Aha, hade ingen koll på det där med sockret och sirapen (duuh, uppenbarligen...) :(
 
Sv: Vårmammor 2011, del 2!

Idag är det D-Day här! Kan dock med ganska stor säkerhet säga redan nu att det inte blir idag, men jag har gärna fel ;)
Ska iväg på klädauktion nu, vi har nästan inget större än strl 56 och eftersom bebisen aldrig tänker komma ut så lär det mesta bli för smått direkt :(
 
Sv: Vårmammor 2011, del 2!

Här i stan har ÖB bodys och byxor för 29:-/st just nu :) Samma bodys såldes på Babyproffsen som öppningserbjudande 3 för 99:- :D
 
Sv: Vårmammor 2011, del 2!

Visst är livet orättvist?! På Ica Maxi Toftanäs ("rätt" stor butik) hittade vi ett bröd som inte innehöll vare sig socker, sirap eller annat sötningsmedel. Inte ett bröd jag skulle valt annars men jag lovade sambon att iaf ge det en chans.
 
Sv: Vårmammor 2011, del 2!

Jag kan lova dig att du komma behöva stl 50 med ett tag ;) Och du- stl 56 hade E i ett par månader så du har tid på dig ;)
Jag har maaassor med basplagg... 68 är mkt oanvänt i...
 
Sv: Vårmammor 2011, del 2!

Hemma igen, det blev en del :angel: Det mesta i strl 62-68, något enstaka plagg i både större och mindre storlek.

10 bodys, både lång och kort ärm
7 byxor "o dyl"
8 tröjor "o dyl"
1 sovpåse
1 overall
1 par "vantar" (handpåsar skulle jag vilja kalla dem :D)
20 par sockar

Summa 280 kr :D
 
Sv: Vårmammor 2011, del 2!

Hihi! Barnkläder kan vara dyrt- det beror på vad man vill köpa :)
Sen är det lite dyrare när de asar sönder skorna i marken och alla knä är håliga;) Min syster med 4 vilda pojkar tycker inte att det är billigt med barnkläder ;)
Jag ser det som en rolig grej att lägga pengar på ;)
 
Sv: Vårmammor 2011, del 2!

Det hoppas jag verkligen inte! :mad:

Det verkar som att det var någon form av falskt alarm i alla fall. Inte en värk på hela dagen idag. Däremot har ena benet tappat all form av kontroll, bara jag rör det för det så grymt ont i ljumsken. :mad:


*fortsätter på samma knapp*

Går in i vecka 39 idag i alla fall.

SAM_0292.jpg

Vecka 38+0 - Magen har åkt ner en bit nu. :p
 
Sv: Vårmammor 2011, del 2!

Mycket för pengarna!



Själv längtar jag till lördag då vi ska åka till Ullared och shoppa barnsaker. Hoppas på att hitta mycket fint. Hoppas även på att jag ska orka gå runt stället:cool:
Idag har mina höfter inte riktigt velat som jag... Fast tycker inte jag belastade dem något speciellt igår. Tömkörde pållen en sväng, men tycker ändå det gick i makligt tempo. Hoppade upp och red 20 min idag med, så får väl se om jag tar mig ur sängen imon.
Imorgon är det dags för nästa BM-besök. Ska bli intressant att se vad HB ligger på. Var ju nere på 107 för 4v sen, men känner mig mycket piggare nu och har inte fått mjölksyra i musklerna på vattengympan.
 

Liknande trådar

Småbarn Idag har vi varann vecka med byte på måndagar. Fungerar bra då barnen har koll på "mammavecka och pappavecka" och det passar bra med...
Svar
2
· Visningar
926
Senast: SaraXX
·
Småbarn Det här med talet. Hur kan det vara så olika? Vår första bubblade 3-ords meningar vid 18 månader. Vår andra fyller snart 2 år och har...
2
Svar
24
· Visningar
1 906
Senast: Mirtai
·
Övr. Barn Jag blir tokig. Jag skrev ju i början av sommaren att vi hade löss, vi är fortfarande inte av med dom. Under tva perioder i sommar har...
Svar
16
· Visningar
1 425
Senast: turbofling
·
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
830

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp