Lejonelle

Trådstartare
Ja jag inser att detta är tidernas i-landsproblem i ett land med världens längsta vinter och när så många här inne drabbats av sorg och kris och när det äntligen kommer en värmebölja mitt i semestertid men... jag står inte ut!!!! Sitter här och flämtar bara. Njuter du av värmen? Eller gömmer du dig inomhus? Eller du kanske rentav inte har särskilt varmt där du befinner dig?
 
Hade jag varit hemma hade det varit helt ok för mig men jag befinner mig på jobbet och det är 34 grader ute och 35 grader i min bod så just nu känner jag mig en aning överhettad..
 
Ja jag inser att detta är tidernas i-landsproblem i ett land med världens längsta vinter och när så många här inne drabbats av sorg och kris och när det äntligen kommer en värmebölja mitt i semestertid men... jag står inte ut!!!! Sitter här och flämtar bara. Njuter du av värmen? Eller gömmer du dig inomhus? Eller du kanske rentav inte har särskilt varmt där du befinner dig?

Njuuuuter och hoppas att det håller i sig minst en månad till och gärna för alltid!
 
Jag tycker att det är näst intill underbart :)! Det är ju sommar - såklart vi behöver solen och värmen! Jag rider på morgonen (innan kl 9), och det går jättebra. Om vi har "särskilt varmt" det vet jag inte? Det har väl varit 28 grader här som max, tror jag. Nätterna är sköna och svala, och det är väl det som gör att det känns skönt med varma sommardagar :)!
 
Har försökt sova efter arbetsnatt och vaknade med värmeslag och syrebrist. På med bikinin och sen raka vägen till en blå välbefolkad pool. Här stannar jag ett par timmar!
 
Har nästan 28° inomhus hemma, ännu varmare ute, både jag och katterna ligger som utslagna klumpar och flämtar..
Men jag lider i tysthet, det är ändå fantastiskt att vi har en sån sommar i år!
 
Har nästan 28° inomhus hemma, ännu varmare ute, både jag och katterna ligger som utslagna klumpar och flämtar..
Men jag lider i tysthet, det är ändå fantastiskt att vi har en sån sommar i år!

Min katter är INTE glada. De kommer in och tittar på mig (och skriker lite) eftersom värmen givetvis är mitt fel :meh:

Enligt min digitala termometer (sensorn sitter i skuggan) har dygnets högsta temperatur varit 35. Den i solen har som mest visat 42 idag O_o
 
Jag skulle gärna ha det några grader svalare, men lider inte. Termometern (inne) visar 80 grader F.
 
Njuter som bara den. Älskar sommaren och älskar värmen, det är underbart! Men jag är också ledig och har möjlighet att bada hela dagarna, och jag tämligen älskar att ligga i vattnet så det är mycket därför jag älskar värmen så mycket! Och för att jag blir närmast deprimerad under vinterhalvåret, och får världens energi och glädjerus i kroppen nu under sommaren :)
 
Jag avskyr sommar och värme, går helst inte utanför dörren under dagtid utan sitter vid en fläkt. Jag ÄLSKAR vinter och kyla och blir uppriktigt sur över att få höra att man inte ska klaga över värmen. Jag LIDER verkligen och det känns som en febervandring i St. Petersburg varje dag nu.
 
Ja jag inser att detta är tidernas i-landsproblem i ett land med världens längsta vinter och när så många här inne drabbats av sorg och kris och när det äntligen kommer en värmebölja mitt i semestertid men... jag står inte ut!!!! Sitter här och flämtar bara. Njuter du av värmen? Eller gömmer du dig inomhus? Eller du kanske rentav inte har särskilt varmt där du befinner dig?
Jag har rätt så svalt på jobbet. Kan utan problem gå i jeans även om det är skönast med svalare kläder. Det gör att jag tycker att det funkar bra, även om jag håller mig ganska mycket inomhus sen när jag kommer hem.
 
Sitter här och svetten kryper fram på pannan. Och njuter, sommaren är för mig, kan tillbringa dagarna vid havet.
 
Ja jag inser att detta är tidernas i-landsproblem i ett land med världens längsta vinter och när så många här inne drabbats av sorg och kris och när det äntligen kommer en värmebölja mitt i semestertid men... jag står inte ut!!!! Sitter här och flämtar bara. Njuter du av värmen? Eller gömmer du dig inomhus? Eller du kanske rentav inte har särskilt varmt där du befinner dig?

Jag hade tidig semester och jobbar därför nu, som städerska... jag håller seriöst på löka sönder!!!!
 
Håller på att avlida. 30 grader inne och 33 ute i skuggan. Vindstilla. Druckit men allt tycks rinna genom. Ser sååå framemot en natt under plåttaket (sovrummet på andra våningen) var just ute en timme med bilen och acn på Max. Lite bättre nu
 
Jag älskar det, bara njuter :love: Tyvärr är hunden skadad och kan inte lämnas ensam förutom i nödfall, och jag vill inte ta med honom ut i värmen så jag är så illa tvungen att hålla mig inomhus :(
 
Ja jag inser att detta är tidernas i-landsproblem i ett land med världens längsta vinter och när så många här inne drabbats av sorg och kris och när det äntligen kommer en värmebölja mitt i semestertid men... jag står inte ut!!!! Sitter här och flämtar bara. Njuter du av värmen? Eller gömmer du dig inomhus? Eller du kanske rentav inte har särskilt varmt där du befinner dig?

Jag håller mig utomhus och njuter av värmen. Även kontoret (och en liten bordsfläkt) har flyttat ut. Svaret på eventuella värmebekymmer som jag kan uppleva heter parasoll i plural, skogen och Mälaren. Det här vädret får gärna fortgå i flera månader! Jag kan inte nog förklara hur underbar jag tycker att värmen är.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 278
Senast: Calmiche
·
Samhälle Just nu så, med rätta, fokuserar de flesta länder akut på att stänga ner, men jag funderar mycket vad som kommer att hända efter covid...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 372
Senast: Jenka
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
7 710
Senast: _Taggis_
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Även om livet är lite brokigt för tillfället så känns det faktiskt på ett sätt som att jag har börjat hamna i en allt större balans...
Svar
0
· Visningar
1 187
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp