Bukefalos 28 år!

Varningsklockor vid dejting? (långt)

rrjkfnkl

Trådstartare
Har haft kontakt med en jättefin kille ett tag och allt har känts bara bra. Men så har det skett två saker som fått mig lite tveksam, men jag vet inte riktigt vad jag ska tycka och tänka, och jag hoppas att Bukefolket kan ge mig sina perspektiv på det.

Vid det första tillfället hade vi inte känt varandra så länge, men satt i alla fall och chattade när jag fick ett samtal som tog längre tid än jag trott, så jag skrev inget till honom utan gick från datorn i tio minuter. Under den tiden hann han ringa två gånger och, när han inte fick svar, skicka ett SMS där han ledset bad om ursäkt för om han sagt något fel och gjort mig upprörd. Även om jag reagerade lite så tänkte jag okej, vi hade trots allt varit rätt frispråkiga och det kanske inte var så hyfsat att försvinna mitt under en chatt, så jag tänkte inte mer på det, särskilt som den fortsatta kontakten var lika bra som tidigare.

Men så häromkvällen hade vi SMS:at lite av och till när jag upplyste om att jag skulle gå och lägga mig och att vi fick höras. Han svarade lite senare när jag lagt mig, men så skrev han igen och jag kunde inte hålla mig från att läsa. Möttes då av en lång, extremt ledsen radda om hur fin jag var, men att han säkert inte var bra nog för mig, och att han förstod om jag inte ville ha mer kontakt med honom. :confused: Som en blixt från klar himmel! Det hade inte varit tillstymmelsen av dålig stämning mellan oss under kvällen, och jag förstod (förstår fortfarande) ingenting.

Jag kände ganska omgående "hjälp!", men undrar nu hur ni andra tänkt om det här hänt er. Jag menar med varningsklockor inte något farligt i den meningen, men jag tänker mer... hur är självkänslan och bekräftelsebehovet hos någon som reagerar så här? Om vår relation går vidare, kommer det här att hända varje gång jag gör något (eller inte gör något) som han på något vis lyckas tolka till sin nackdel? Kommer jag att få sitta med någon som får en allvarlig crash i sitt mående om/när vi behöver diskutera något i relationen eller än allvarligare, att jag vill lämna den?

Det är en jättefin kille i övrigt, men de här tendenserna gör mig rädd för att han kan bli någon som tar mer energi än han ger. Tänker jag fel, Buke?
 
Sv: Varningsklockor vid dejting? (långt)

jag skulle inte vara bekväm med en människa som trodde att något var fel såfort jag levde mitt liv. Inte heller skulle jag vara bekväm med en partner som krävde så mycket bekräftelse, uppmärksamhet och var så emotionellt osjälvständig. tycker det är extremt osexigt med den typen av konversation och att det även är otroligt manipulerande. många faller för det och tycker synd om partnern, vill ta hand om, se till att den mår bra. Jag tycker det är bra att du frågar dig själv vad DU kommer få ut av en relation med någon som beter sig på det viset.

Jag vill ha en partner att leva med, inte någon jag måste bära upp och ta hand om 24/7.

har du ens träffat honom?
 
Sv: Varningsklockor vid dejting? (långt)

Låter som att han kan ha ett litet bekräftelsebehov, kan ju faktiskt också vara så att självkänslan är på botten och att han faktiskt är såpass osäker att han inte tror han är värd dig.
 
Sv: Varningsklockor vid dejting? (långt)

Jag hade tackat för mig.

Extremt oattraktivt med ett sådant bekräftelsebehov/osäkerhet. :crazy:
 
Sv: Varningsklockor vid dejting? (långt)

Vi har träffats, större delen av kontakten sker via mobil/Facebook på grund av respektive tidsscheman och avstånd.
 
Sv: Varningsklockor vid dejting? (långt)

Jag skulle gå på magkänslan och du verkar ju redan ha bestämt dig för vad du egentligen tycker.
 
Sv: Varningsklockor vid dejting? (långt)

Hade aldrig orkat med en sån där dramaqueen, och det sänder ju också signaler om att det kan vara en klängig och jobbig människa i allmänhet.

Jag hade avslutat kontakten. Sagt något i stil med "du är en jättefin människa, men jag känner att avståndet blir jobbigt för mig" (Såg att ni har avstånd så tänkte att det kunde vara en bra grej att skylla på). Eller så säger du har fått fullt upp i livet och inte kan satsa på en relation eller något i den stilen.
 
Sv: Varningsklockor vid dejting? (långt)

Låter ju som personen är osäker, har dåligt självförtroende och vill ha bekräftelsen. Tycker du ska gå på din egen magkänsla. Jag tycker dock du kan ta upp det med personen och höra hur denne tänker själv. Kanske är denne inte medveten om hur såna kommentarer uppfattas. Man kan ju på ett snällt sätt säga till personen att denne behöver jobba med sin självkänsla. Om du väljer att inte fortsätta med personen tycker jag du ska vara ärlig, så personen får en chans att bli medveten om problemet och göra ngt åt det.
 
Sv: Varningsklockor vid dejting? (långt)

eller varför inte, för att kanske få honom att jobba lite med sig själv, säga att det var tråkigt att han tyckte att hon var för bra för honom, för hon gillade honom ändå. Men att hon förstår att att det nog är bättre om de båda träffar någon där man känner sig mer på samma plan.

tack och hej.
 
Sv: Varningsklockor vid dejting? (långt)

och hur fortlöper ett sådant förhållande sedan? då är det väl bättre att vara med någon man känner sig bra med istället.
 
Sv: Varningsklockor vid dejting? (långt)

Creepy och jag hade gått upp i rök. Funkar inte alls med sånt för min del och som de andra säger är det sjuuuukt osexigt.
 
Sv: Varningsklockor vid dejting? (långt)

och hur fortlöper ett sådant förhållande sedan? då är det väl bättre att vara med någon man känner sig bra med istället.
Jag vet inte, finns säkert dom som vill ha en sådan person, finns ju folk som har ett behov att "ta hand" om andra på det sättet. Det är väl upp till vad man själv känner att man vill.
 
Sv: Varningsklockor vid dejting? (långt)

jag syftade på honom. Uttrycker man sig som att "jag är så dålig, du är för bra för mig", så borde han väl hellre vara med någon som han känner sig som en bra människa med istället.
 
Sv: Varningsklockor vid dejting? (långt)

Offerkofte-mentalitet, ett mycket fult sätt att manipulera och kontrollera sin omgivning. Jag hade sagt tack och hej direkt.
 
Sv: Varningsklockor vid dejting? (långt)

Ringde två gånger på 10 minuter?????


Ja jag HOPPAS att jag dragit mig tillbaka, låter sjukt rent ut sagt! Men då jag dejtat någon som hade ett sjukt beteende så kan jag inte svara för hur jag skulle göra, däremot hur jag BORDE göra!:p

DRA!!! NU!!!
 
Sv: Varningsklockor vid dejting? (långt)

KL

Det där påminner mig om en plåsterkille som var intresserad av mig.. I början var han lite som din dejt men med tiden blev det bara värre och till slut brukade han ställa sig utanför mitt hus om nätterna och stå där och glo in i mitt fönster. Tog bra länge innan jag blev av med honom. Usch, riktigt obehagligt var det..
 
Sv: Varningsklockor vid dejting? (långt)

Lika gärna som något annat, så tycker jag att det kan låta som typiska missförstånd när man bara umgås skriftligt och inte känner varann.
 
Sv: Varningsklockor vid dejting? (långt)

Jag håller med! Jag har inte vågat skriva något - jag har vid några tillfällen fått såna där "nejvafanväntavadhändenu"-känslor efter att ha lagt på och då blivit jätteorolig och bara velat kolla att allt var OK. Jag har inte hållit på att ringa men definitivt skickat några meddelanden.

Känner mig som världens sämsta människa när jag läser den här tråden.
 
Sv: Varningsklockor vid dejting? (långt)

Jag hade nog inte sågat någon bara för att den tyckte jag var underbar, utan istället frågat om den specifika händelsen. typ: "Varför tror du att jag ville dumpa dig bara för att jag ville gå och lägga mig? Det får mig att undra om jag varit otydlig på något sätt. Bara så att du vet var du har mig, när jag dumpar någon säger jag det face to face, du behöver inte undra. Och jag vill ha samma tillbaka. "

Om det är en ny relation vet du kanske inte riktigt vad han har varit med om som får honom att reagera såhär. Det finns ofta en förklaring. Det vore dumt att såga en kille som verkar bra och trevlig och där ni trivs tillsammans för att han tycker du är fantastisk och undrar om han ska duga.
 
Sv: Varningsklockor vid dejting? (långt)

Jag håller med. Det behöver inte vara att han här dålig självkänsla även om det låter så. Jag har ett distansförhållande med min kille och ofta skriver vi bara sms till varandra. Kan vara svårt att uppfatta den andras ton och ibland kan man missuppfatta saker. Har hänt att jag trott att min kille varit sur och han har inte alls fattat vad jag snackat om.

Så ts, om han verkligen e en bra kille annars så kanske du ska prata med honom först och se vad han säger om saken. Dock så låter det lite skumt att han ringde 2 ggr på tio min när du inte svarade.
 

Liknande trådar

L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det här inlägget skriver Livia och jag, Livias pappa, tillsammans för att försöka reda ut lite av det som utspelats här de senaste...
Svar
4
· Visningar
2 033
Senast: LiviaFilippa
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 848
Senast: Whoever
·
  • Artikel
Dagbok Fan vad svårt det ska vara att vara vuxen. Blir det någonsin "smooth sailing"? Jag blir så himla less. Igår gjorde sambon slut med mig...
2
Svar
21
· Visningar
2 837
Senast: Roheryn
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 849
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp