Bukefalos 28 år!

vart är ferrytowns tråd?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Pontevecchio

Trådstartare
Varför är den borttagen?

Hur kan ni ta bort en tråd där folk engagerar sig för att få en extremt mager häst att må bättre? Hur kan ni sopa sånt under mattan?
 
Sv: vart är ferrytowns tråd?

Den togs väll bort när det började luskas i var de bodde. Helt rätt tycker jag.
 
Sv: vart är ferrytowns tråd?

varför är det rätt? hästen är rätt tydligt vanvårdad. Är det fel att då försöka hjälpa den?
 
Sv: vart är ferrytowns tråd?

Den togs bort, säkerligen pga av att många började luska efter var hästen bodde. Och att många började hota med div. anmälningar Dock måste jag hålla med om att det är bedrövligt att ha en häst i sånt underhull.
 
Sv: vart är ferrytowns tråd?

jag tycker det är tråkigt att tråden togs bort. och jag tror inte de kommer hända så mycket mer på den fronten hos hästen heller tyvärr. :crazy:
 
Sv: vart är ferrytowns tråd?

hota med anmälning?

Det är väl super om en inspektör tar sig en titt på ärendet??
 
Sv: vart är ferrytowns tråd?

Tråden innehöll mycket personliga påhopp, att rensa tråden och få den vettig hade tyvärr inte varit möjligt.

Sen är det självklart att man lägger trådar på rätt plats, eller hur.
 
Sv: vart är ferrytowns tråd?

vilket var personliga påhopp?
ta fick ju mängder med råd men fortsatte visa en undernärd häst.

känns det inte lite jobbigt att ta bort en sån tråd och veta att hästen fortsätter misskötas?

och jag lade tråden där den hör hemma, inte här där ni sopar undan saker.
 
Sv: vart är ferrytowns tråd?

Trådar om foder hör hemma på foder, den här tråden handlar inte om foder utan om en helt annan sak.
Din uppfattning får stå för dig, min bedömning står jag för.

Boj/moderator
 
Sv: vart är ferrytowns tråd?

Du tog därmed bort en diskussion som kunde lett till att hästägaren antingen tog till sig av råden eller att vi fick reda på vart hästen står så att inspektören fick en chans att besöka hästen.
 
Sv: vart är ferrytowns tråd?

Här bryr man sig bara om regler. Inte om någon människa eller djur far illa.
 
Sv: vart är ferrytowns tråd?

Men ska reglerna bara omfatta vissa tycker du, och andra inte?
 
Sv: vart är ferrytowns tråd?

Jag tycker att om något djur eller människa far illa, så får man se mellan fingrarna när det gäller reglerna.
 
Sv: vart är ferrytowns tråd?

Nu har jag inte ännu satt mig in i tråden, men vi kan inte ha godtyckliga regler, det brukar gnällas rätt friskt ibland just för att någon anser att vi har det.

En Djurskyddsinspektör har hört av sig till mig, hon tyckte för övrigt följande:
"Jag ser idag att ni tagit bort tråden vilket jag tycker är bra. Den var otrevlig och skulle kanske tagits bort än tidigare."

Som jag skrev tidigare är jag inte insatt i denna tråd eller detta ärende, jag anser dock att det är bättre att folk som ser misskötsel i verkligheten anmäler det om det behövs. Vi har ju även exempel på konstiga anmälningar där anmälaren inte verkar veta mycket om hästar, men överlag är det väl så att det om man anser att det handlar om vanvård skall man anmäla detta utan dröjsmål, tror man att man själv kan få till stånd en förbättring är det kanske att föredra, genom att diskutera med den berörda.

Att diskutera om personer som kan kännas igen på ett forum utan att ha fakta i målet känns synnerligen olämpligt.
 
Sv: vart är ferrytowns tråd?

så när ingen i hans närhet anmäler är det ok att han ser ut så även två månader senare?

jag har anmält frågan men jag ville även försöka påverka härigenom. Vi får inte låta sånt här gå förbi, man måste våga agera.
 
Sv: vart är ferrytowns tråd?

Att börja luska om anonyma forumsanvändares adresser tycker jag är ruskigt. Vad är det som garanterar att du är den du utger dig för att vara och att i ditt fall, nöjer dig med att anmäla. Du eller vem som helst annan, kanske är galna och åker dit och misshandlar tjejen eller hittar på något annat tok. Nu tror jag inte att det var ditt syfte, men sådant skulle kunna ske.
Nu säger Gunnar att någon från djurskyddet kontaktat honom, så Ferrytown är troligen redan under uppsikt.
Hästen står inte direkt i obyggden, så det är säkert andra i närheten som påtalat bristen, som faktiskt själv har sett hästen.
 
Sv: vart är ferrytowns tråd?

Att börja luska om anonyma forumsanvändares adresser tycker jag är ruskigt. Vad är det som garanterar att du är den du utger dig för att vara och att i ditt fall, nöjer dig med att anmäla. Du eller vem som helst annan, kanske är galna och åker dit och misshandlar tjejen eller hittar på något annat tok. Nu tror jag inte att det var ditt syfte, men sådant skulle kunna ske.
Nu säger Gunnar att någon från djurskyddet kontaktat honom, så Ferrytown är troligen redan under uppsikt.
Hästen står inte direkt i obyggden, så det är säkert andra i närheten som påtalat bristen, som faktiskt själv har sett hästen.

Håller med! Hoppas att det finns människor IRL som gör något!

"Cyperspace" kan ju faktiskt vara hur sann eller falsk som helst. Vi har ingen aning....
 
Sv: vart är ferrytowns tråd?

Om man tror att man är anonym på nätet ska man fundera om.

Inspektören behövde också få veta vart han står, jag har haft kontakt med henne.Uppenbarligen har ingen gjort nåt åt saken, troligen har de precis som er resonerat att "nån annan säkert gör det", eftersom hästen inte ser ett dugg bättre ut.
 
Sv: vart är ferrytowns tråd?

Du missar påängen.
Gör inte heller misstaget att tro att du är den ända som bryr dig och agerar. Människor kan agera utan att skylta med det på nätet.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Min tråd är borta nu, velat fram och tillbaka länge nu, sen jag började nästan men har ändå fått ut så mycket av att skriva för all...
Svar
7
· Visningar
988
Senast: Shaggy
·
L
  • Låst
Hundavel & Ras Jag har sett i valp 2024 tråden att några har vizslor men jag tänkte att det kanske är bättre att göra en egen tråd motför att fråga...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
8 357
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
814
Senast: Trassel12
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag tog bort min andra dagboks tråd efter som att den bara var full med massa pattetisk skit som bara var pinsamt att läsa. Och jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 613
Senast: Jerseyite
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp