Bukefalos 28 år!

Vart går egentligen gränsen

Sv: Vart går egentligen gränsen

Och hur svårt är det eg att stryka ett ekipage som ringer in och stryker sig på morgonen pga olyckshändelse???[/QUOTE]

Rent tekniskt är det inte så svårt. Men det innebär ändå arbete runt om. Inom dressyr måste man lägga in en paus vid sena strykningar. dvs (som jag påpekat i tidigare inlägg) att tävlingsdagen blir lika lång, men färre med ryttare som kan "betala kalaset". Om avanmälan sker samma morgon, är det istort sätt omöjligt att ersätta dem med eventuella reserver. Jag vet INGEN som chansar och ringer till en tävlingsplats samma morgon för att undersöka möjligheten att efteranmäla.:cool:
 
Sv: Vart går egentligen gränsen

Är man själv tillmötesgående så blir det aldrig några problem, men att dra alla över en kant och inte kunna rucka på det det minsta lilla förstör bara för alla. Likaså tjurkärringar i sek :devil:[/QUOTE]

Vi i vår klubb är kända för att vara trevliga! :smirk: Får till och med mail fån glada tävlingsdeltagare efter tävlingar!!! (Stor eloge till rmänniskor som tar sig tid att berömma och tacka andra!!!:bow: )

Så vi är för det mesta väldigt tillmötesgående. Men enligt TR har man inte rätt att ändra starttid om klassen är stängd (för efteranmälan). Det brukar bli tjafs från andra deltagare om man ändrar runt...

nej, jag åker inte till vet. med tappsko och vår klubb godtar inytg från hovslagare ang. hovbölder.

Självklart jämför jag inte regn med sjukdom, men som sagt var, det utnyttjas (Tyvär!!):crazy:

Tänk om folk blev lite ärliga, så man verkligen kunde tro på alla ursäkter. Men det verkar finnas VÄLDIGT många dåliga transporter, bilar och svårlastade ponnyer. Särskilt på mornarna till första klassen. Konstigt att det inte händer så ofta till eftermiddagsklasser!:crazy: :angel:
 
Sv: Vart går egentligen gränsen

Alltså till saken hör ju oxå att man TROTS vet, intyg ändå får betala HALVA kostnaden på rätt många ställen
 
Sv: Vart går egentligen gränsen

Vilket, även jag, tycker är HELT FEL.
Med vet.intyg borde man inte behöva betala alls.
Förutom en ev. adm. avgift, vid, ev återbetalning, eftersom det är krångligt att betala tillbaka om inte mottagaren har ett pg/bg. Är man på tävlingplatsen (eller någon man känner) och klubben kan betala kontant, tycker jag att klubben kan vara schysst och betala tillbaka HELA summan.
 
Sv: Vart går egentligen gränsen

Just därför är det betydligt bättre att man alltid betalar anmälningsavg på tävlingsplatsen.

Jo jag vet att det kan bli mkt pengar, men ett kassaskåp kanske ;)

Och jo jag vet att en del ryttare har "glömt" att ta med sig pengar, men då ger vi iaf en anmärkning om den ryttaren i överdommar rapporten och ibland även startförbud.

Faktura får de som inte tidigare gjort så. Jag vet också att dessa ryttare som aldrig betalar in eller har glömt pengar listas.
 
Sv: Vart går egentligen gränsen

Rent tekniskt är det inte så svårt. Men det innebär ändå arbete runt om. Inom dressyr måste man lägga in en paus vid sena strykningar. dvs (som jag påpekat i tidigare inlägg) att tävlingsdagen blir lika lång, men färre med ryttare som kan "betala kalaset". Om avanmälan sker samma morgon, är det istort sätt omöjligt att ersätta dem med eventuella reserver. Jag vet INGEN som chansar och ringer till en tävlingsplats samma morgon för att undersöka möjligheten att efteranmäla.:cool:


Jag förstår problemet vid dressyrtävling, men vid hopptävling och fälttävlan brukar det inte bli problem.

Alternativt så får man gå tillbaka till så man hade förr att inte ha fasta tider utan preliminära.

Ganska lätt att ringa och fråga på morgonen hur långt de har kommit alternativt om det är några nya ändringar
 
Sv: Vart går egentligen gränsen

Jag förstår problemet vid dressyrtävling, men vid hopptävling och fälttävlan brukar det inte bli problem.

Alternativt så får man gå tillbaka till så man hade förr att inte ha fasta tider utan preliminära.

Ganska lätt att ringa och fråga på morgonen hur långt de har kommit alternativt om det är några nya ändringar

Har ingen riktig koll på hoppningen, (är "dressyrtönt";) )
I TR står att det det ska finnas en FASTSTÄLLD startlista senast kl 18,00 dagen innan tävling. Så sena strykningar innebär tyvärr paus i dressyren. Skönt på ett sätt (behöver m.a.o. inte bekymra sig över strykningar) jobbigt på ett annat (tråkigt med en j*kla massa pauser...)
 
Sv: Vart går egentligen gränsen

Just därför är det betydligt bättre att man alltid betalar anmälningsavg på tävlingsplatsen.

Jo jag vet att det kan bli mkt pengar, men ett kassaskåp kanske ;)

personligen gillar inte jag det alls. Det kan bli väldigt mkt kontanter att hantera för klubben. För att inte tala om alla som glömt pengar.

"min" klubb hade tävlingar lördag och söndag. Klubbens kassör tog med sig hela kassan hem under natten för att inget skulle hända. Under natten hade h*n inbrott i sitt hus och hela tävlingskassan stals. Inte så kul men tanke på att det måste ha varit någon som känt till att just den personen hade kassan.

Sen om jag får se till mig själv som nästan aldrig har kontanter i plånboken utan betalar allt med mitt visakort tycker faktiskt det är lite bökigt att komma ihåg att ta ut pengar till varje tävling. Lättare att betala allt i samband med anmälan, så är allt klart.

För att inte tala om problemet med falska anmälningar. Då kan ryttare som aldrig anmält sig bli betalningsskyldiga till flera tävlingar. Om amnavgiften betalas i samband med anm innan tävlingen, finns inte det problemet alls.
 
Sv: Vart går egentligen gränsen

Jag håller med Olga. Det är så pass dyrt att tävla att klubbarna har marginaler för att lägga de minuterna på att fixa startlistorna med ev avanmälningar. Dessutom är ju startlistorna nästan aldrig klara till klassernas start så vad är det man håller på med om inte avanmälningar då?


Jag har ringt och avanmält min dotter då jag var rejält sjuk. Jag ringde på fm dagen innan tävlingen. Fick till svar att det inte räckte för att få pengarna tillbaka, även om jag skaffade läkarintyg, eftersom det inte var ryttaren som var sjuk. Och hur vill ni att hon tar sig till tävlingsplats utan mig då? Det slutade med att jag fick betala. Riktigt dålig stil!:mad:
 
Sv: Vart går egentligen gränsen

Det är tydligen stor skillnad på hur man gör som arrangör. Själv sitter jag och tar emot avanmälningar, och så länge jag hinner lägga upp dessa i sista uppdateringen på internet så är det gratis att avanmäla.

Ska tillägga att vi alltid har startlistor klara minst 30 minuter innan klassen startar också. Någon skrev att de sällan är klara i tid. Eventuellt kan lagklass bli lite senare då vissa lag har en förmåga att lämna in sina laguppställningar i sista sekund. Jag behandlar andra och sköter sekretariatet på det sättet som jag vill att andra ska fixa när jag kommer till en tävling. Jag tror det är en fördel i.o.m att även funktionärerna är ute som tävlingsryttare ibland.
 

Liknande trådar

Samhälle Jag satt häromdagen och förundrades över hur våra föräldrar kunde köpa sprillans nya bilar med sina första löner. Jag beslöt mig för att...
24 25 26
Svar
508
· Visningar
28 814
Senast: Inte_Ung
·
Tävling Satt och tittade på runt TDB, främst för att jag var intresserad av prisnivån på tävlingar runt om i Sverige. Tittade också lite på hur...
2
Svar
20
· Visningar
4 364
Senast: kryddelydd
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter mitt förra blogginlägg kom jag att tänka på det här med att jag var bra på att förtrycka mig själv under min uppväxt… Och då kom...
Svar
19
· Visningar
3 578
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Av någon outgrundlig anledning har jag anmält mig till en hopptävling som ridskolans ridklubb anordnar. :) Jag har aldrig tävlat förut...
Svar
0
· Visningar
539
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp