Bukefalos 28 år!

Vattentäta vinterskor

Lupino

Trådstartare
Jag har kuoma-vinterkängor till dottern och de är ju suveräna på allt utom vattentäthet. Jag skulle vilja köpa ett par begagnade vattentäta att ha på dagis också om Kuoma blivit blöta. Har ni något tips, vill att de ska vara lätta för barnet att sätta på själv (hade ett par Viking förra året, men de var svåra att få ner dotterns fot i även för mig som vuxen så såna tar jag inte igen).

Tacksam för era tips!
 
Sv: Vattentäta vinterskor

Vi har kört med fodrade gummistövlar när det är för blött för Kuoma men det är det ju sällan häruppe där det är "riktiga" vintrar. Annars kanske ngn form av lättare skoterskor?
 
Sv: Vattentäta vinterskor

"skoter"-skor som sagt med gummidel nertill?
Min dotters Kuoma blev aldrig blöta, impregnerade ni som man ska?
Tyckte däremot dom var svåra att få på med tjocksocka... hmmm... får se vilka skor det blir i år... vi måste köpa typ allt nytt... pust.
 
Sv: Vattentäta vinterskor

"skoter"-skor som sagt med gummidel nertill?
Min dotters Kuoma blev aldrig blöta, impregnerade ni som man ska?
Tyckte däremot dom var svåra att få på med tjocksocka... hmmm... får se vilka skor det blir i år... vi måste köpa typ allt nytt... pust.

Impregnerade? Ska man det? :) Jag köpte mina begagnade och de var tvättade en gång (minst). Kanske hade gjort skillnad då? Fast dottern älskar (älskade?) att plaska i vattenpölar med dem och det kan de väl inte klara oavsett impregnering?

Var hittar man skoterskor? Det gäller Stockholm - Kuoma t.ex säljs bara i en enda butik i Stockholm... (och då bara en modell).

Jag tyckte de var lätta att få på även med raggsockor, men det beror säkert på barnets fötter/vrister!
 
Sv: Vattentäta vinterskor

Det kanske funkar med bara fodrade stövlar?! Vi hade Tretorns fodrade förra året.

Finns det fodrade stövlar som har ullfoder, eller duger det med vanliga fluffet även vid strax över 0 grader?
 
Sv: Vattentäta vinterskor

De gånger det har varit ordentligt vått så har det fungerat både med "fluff" i stövlarna samt ett annat material som gör sidorna tjockare (vet tyvärr ej vad det heter). Sedan har vi haft ullsockar på barnen.
 
Sv: Vattentäta vinterskor

Vi har haft fodrade gummistövlar för vattenpölsväder (då är det ju liksom inte minusgrader...) och Kavatkängor (köpta billigt beg eller på utförsäljning på våren) för vinterväder. Kavat är helt vattentäta men det är bra att ha ett par gummistövlar med högre skaft också när man har barn som badar i pölar.
 
Sv: Vattentäta vinterskor

Nu har jag kollat upp fodrade gummistövlar lite mera - Tretorn har ett par som heter Skydda som har ullfoder - blir nog ett perfekt komplement till Kuoma-stövlarna!
 
Sv: Vattentäta vinterskor

Jepp! Och ÖoB har ibland snorbilliga kopior som duger bra, småbarn växer ur dem så fort att kvalitetsskillnader inte märks.
 
Sv: Vattentäta vinterskor

Jag hade ett par kavatkängor till dottern förra året, de var suveräna.
Både varma och vattentäta. Dock lite klumpiga, men hon klarade av att gå bra med dom trots att hon bara var lite över året då.
 

Liknande trådar

Utrustning Tjo, jag sitter och velar på om jag ska skaffa mig en ridkjol, men det finns ju några olika sorter. Jag har ridit i min regnrock ett par...
Svar
8
· Visningar
669
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Jag har i stort sätt redan bestämt mig för att sälja min häst, har bokat in providing i helgen men självklart tvekar jag och har sån...
Svar
11
· Visningar
3 562
Senast: Fiorano
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
21 209
Senast: Gunnar
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 690
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp