Bukefalos 28 år!

Vattkoppor och sjukskrivning?

MM

Trådstartare
Tänkte jag frågar här eftersom ni vet allt :D ;)

Min man fick vattkoppor förra veckan (hade inte som barn), samt två av barnen. Han fick stanna hemma från jobbet givetvis och får vara hemma tills han definitivt inte är smittsam längre då han hanterar livsmedel på jobbet.
Han fick bromsmedicin utskrivet via telefon med sin vc för dom ville ju inte ha dit honom så klart.
Men nu behöver han ju ett sjukintyg efter 7 dagar är det väl? Kan man få det via telefon? För dom vill väl knappast träffa honom för att skriva ut det åt honom gissar jag.
Sen läste jag något snabbt om någon smittoersättning man fick från fk istället för vanlig sjukskrivning och då var det ingen karensdag?
Kanske finns någon insatt?
Jag har läst men förstår bäst om någon förklarar och min man kan ringa och fråga folk först imorgon så jag tänkte stilla min nyfikenhet genom att se om någon av er vet svaren på mina frågor :)
 
Ja, man kan få sjukintyg via telefon. Det fick jag när jag hade magsjuka för dom ville inte att jag skulle komma till mottagningen... ;)
 
  • Gilla
Reactions: MM
Tänkte jag frågar här eftersom ni vet allt :D ;)

Min man fick vattkoppor förra veckan (hade inte som barn), samt två av barnen. Han fick stanna hemma från jobbet givetvis och får vara hemma tills han definitivt inte är smittsam längre då han hanterar livsmedel på jobbet.
Han fick bromsmedicin utskrivet via telefon med sin vc för dom ville ju inte ha dit honom så klart.
Men nu behöver han ju ett sjukintyg efter 7 dagar är det väl? Kan man få det via telefon? För dom vill väl knappast träffa honom för att skriva ut det åt honom gissar jag.
Sen läste jag något snabbt om någon smittoersättning man fick från fk istället för vanlig sjukskrivning och då var det ingen karensdag?
Kanske finns någon insatt?
Jag har läst men förstår bäst om någon förklarar och min man kan ringa och fråga folk först imorgon så jag tänkte stilla min nyfikenhet genom att se om någon av er vet svaren på mina frågor :)
Vi fick Tavegyl mot klådan utanför VC :D Vi stannade helt sonika utanför och så kom det ut en personal!
 
Läkaren ville visst träffa maken ändå för hen var rädd att fk inte skulle godkänna sjukintyget om dom inte hade träffat honom. Så han ska till sin vc imorgon men får gå in ambulansingången :p
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Ok varning för triggande ämne kanske, men känner att jag behöver bolla mina tankar. Har nog alltid eller iaf sedan väldigt ung ålder...
2
Svar
20
· Visningar
1 578
Senast: miumiu
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 336
Senast: jemeni
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 891
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg, men jag hopps att ni orkar läsa och svara på mina frågor i slutet. Igår fick jag domen, utmattningssyndrom...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
14 973
Senast: Trott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp