Bukefalos 28 år!

Vem har stulit min dotter???

Sv: Vem har stulit min dotter???

:rofl: kan tro det ... men ja man får passa på och njuta under dom perioderna dom inte är inne i trotts åldrar så att säga.
detta är ju inte den sista så får väll lära sig denna gg så kanske det blir lättare och hantera nästa gg.

/// Lady_ann
 
Sv: Vem har stulit min dotter???

Frågar du mina föräldrar säger de nog att jag fortfarande är i trotsålden :angel:

jo det tycker nog mina med....
Mardrömmen är väll när både jag och min son kommer till dom och inte har världens bästa humör eller tålamod vi är tydligen rätt lika där enligt mamma, kan inte alls förstå vad hon menar :angel:

/// LAdy_ann
 
Sv: Vem har stulit min dotter???

*kl*

Var på utvecklingssamtal på dagis igår och det är dem som har snott min söta rara Elivia. På dagis är hon tydligen en liten gullunge men så fort vi har stängd dagisgrinden brakar helvetet löst;).
 
Sv: Vem har stulit min dotter???

*kl*

Var på utvecklingssamtal på dagis igår och det är dem som har snott min söta rara Elivia. På dagis är hon tydligen en liten gullunge men så fort vi har stängd dagisgrinden brakar helvetet löst;).
:D
vanligt förekommande...

Och om det är någon tröst i eländet så bråkar de mest med den de känner sig trygg med.
 
Sv: Vem har stulit min dotter???

Men så bra att hon är återfunnen! :D

Jag har upptäckt att vi kan hitta vår gullunge om vi är ensamma. När jag är hemma med barnen och lillebror sover är storisen en glad positiv liten ängel som lätt kan "hjälpa till" i köket någon timme trots att han är hungrig och trött. Och när han är ensam med sin pappa så är han lika go. Men måste han dela uppmärksamheten med syskonet, eller om vi föräldrar försöker prata med varann så blir det grinigt. Jag undrar om det är mer syskonreaktion än terrible twos vi har att göra med?
 
Sv: Vem har stulit min dotter???

Var på utvecklingssamtal på dagis igår och det är dem som har snott min söta rara Elivia. På dagis är hon tydligen en liten gullunge men så fort vi har stängd dagisgrinden brakar helvetet löst.
Aha! Känner igen det där från jobbet som förskollärare.
Minns en liten kille som vi i smyg döpte till Dr Jekyll and Mr Hyde.
Världens gullunge men i den sekund mamman satte foten innanför dörren brakade h-vetet lös!
Det gick så långt att vi började klä på pojken och gå ut strax innan mamma kom, för hon höll evigt på att ge upp.
 
Sv: Vem har stulit min dotter???

Bara lugn, det avlöses snart av nån annan ålder - treårsgoset, fyraårsfantasin, femårsfiluren...

Och tänk - jag kommer inte ens ihåg den tiden;) Jag tror föräldrar är utrustade med nån slags salig minnesfunktion som suddar ut det jobbiga, som karlar och lumpen t ex. Det kan inte ha varit roligt hela tiden, ändå minns de bara det...

Tänk - självständighetsutveckling, självständighetsutveckling, självständighetsutveckling:laugh:

ps Mina är 30, 21, 19 och 17, så visst måste det ha varit jobbigt ibland...
 
Sv: Vem har stulit min dotter???

åh jösses det finns fler såna alltså ;)
Jag tycker dock 3 års trotsen är värst. Det värsta är nog när man säger till och man får ett jätteskratt tillbaka - noll respekt:o
Sedan frågar folk om man inte ska skaffa nr 2 :eek:
 
Sv: Vem har stulit min dotter???

låter som min unge....
kommer jag in genom dörren så tror hon att hon får göra vad hon vill - och hon vill inte följa med hem så det ska springas, bråkas, och gömma sig. Att ta på kläderna är ett heltidsjobb för att komma ut från dagis.....
Undrar ibland om fröknarna tror hon har det jätte hemskt hemma då hon inte vill följa med hem och vinkar glatt när vi lämnar :o
 
Sv: Vem har stulit min dotter???

åh jösses det finns fler såna alltså ;)
Jag tycker dock 3 års trotsen är värst. Det värsta är nog när man säger till och man får ett jätteskratt tillbaka - noll respekt:o
Sedan frågar folk om man inte ska skaffa nr 2 :eek:

min är tre år och tre månader nu och alldeles förskräckligt hemskt mellan varven. Och jag tänkte samma sak senast igår kväll när hon absolut inte skulle sova utan bara mysa en liiiiiiten stund i soffan. Då hade hon legat i sängen i en timme och tjatat och ropat innan.
Hur i hela friden kan folk skaffa fler. Jag håller på att längta ihjäl mig ibland att få slippa tjafset.
 
Sv: Vem har stulit min dotter???

Undrar ibland om fröknarna tror hon har det jätte hemskt hemma då hon inte vill följa med hem och vinkar glatt när vi lämnar
Det är ett vanligt fenomen, kan motverkas om man som förälder tar av skor och ytterkläder och går in och sätter sig och pratar en stund med barn och personal.
Är det riktigt besvärligt ignorerar du ditt eget barn och vänder dig till något annat barn;) brukar få de flesta ungar att bli lite lagom svartsjuka och längta hem!
 
Sv: Vem har stulit min dotter???

... räcker inte.

Vad är din erfarenhet?

Jag tycker att det verkar som att tjugoårsdagen är gynnsam vad gäller trots. Flickan är 24 nu och solen själv sedan några år, pojken fyller 20 om några veckor och tammetusan om han inte börjar bli riktigt trevlig!

14-17 års ålder har varit värst, alla kategorier. Arga tvååringar är riktigt söta.
 
Sv: Vem har stulit min dotter???

Nu var dottern först och mamma-dotterrelationen är lite speciell ännu mer speciell om man är väldigt starka personligheter båda två.
Just nu har jag två söner en 14 år och en 17 år och jag håller med dig helt och fullt, har ett mantra som går "4 år till, 4 år till ...".
 
Sv: Vem har stulit min dotter???

Knapplån.

Vad pratar ni om för perioder MELLAN trotsen?!
Sebastian blev som förbytt strax innan 2 års åldern, och han har inte haft någon normal period än, och det är över 1 år sedan :crazy:
Visst kan han ha sina lugna och snälla 15 minuter här och där, men det har inte gått en enda hel dag sen dess då allt varit lugnt.

Det kan utan problem ta 1½ timme för att klä på sig, han skriker mer än han pratar, han är nonchalant, dryg, arrogant och har börjat bli elak mot andra barn (Han har förstått att man kan såra med ord..). När han inte säger "Jag kan inte" så säger han "Nej" eller "JAG VILL INTE!!!". Allt han inte får göra, det gör han. Allt det han ska göra, det gör han inte.

Så jag antar att jag lär ha en hel trotsperiod i minst 16 år då alltså... *muttrar*
 
Sv: Vem har stulit min dotter???

Vad pratar ni om för perioder MELLAN trotsen?!

Så jag antar att jag lär ha en hel trotsperiod i minst 16 år då alltså... *muttrar*

Perioder mellan trotset, nu förstår jag inte vad du menar? Trotset ändrar karaktär ibland, och det ger lite omväxling.

Läs mimmipiggs kloka inlägg! Men när pojken närmar sig 20, så kan han bli riktigt trevlig, med lite tur.

Och innan dess kommer det ju lite vilofaser då de sover hela dagarna och springer ute hela nätterna. :D
 

Liknande trådar

Övr. Barn Frågeställning enligt rubriken. Mina barn är så stora nu att det är mer regel än undantag med kompisar på besök i huset. Det börjar...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
10 388
Senast: startpompe
·
Småbarn Vi har en kille som blir 3 år i april och en bebis på 2 månader. När sonen blev 2 år började han bli mer och mer trotsig och i höst nu...
2
Svar
34
· Visningar
5 216
Senast: Guldaskig
·
Övr. Barn Min äldsta dotter är nyligen fyllda åtta år. Hon har alltid varit en ganska orolig själ. Kolik som bebis, sov (sover) dåligt, vaknade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
20 654
Senast: Zewz
·
Relationer Jag är en gammal användare, med helt nytt konto för anonymitet. Känner mig så otroligt rådvill och vad kan vara bättre än att fråga i...
6 7 8
Svar
153
· Visningar
22 152
Senast: Petruska
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp