Bukefalos 28 år!

Vem har stulit min dotter???

LitenIsa

Trådstartare
Ja som rubriken lyder. Vem har stulit min underbara, glada, possitiva och trevliga lilla Eliva och lämnat detta MONSTER!!! Som inte vill klä på sig, inte äta, inte åka till dagis, inte vara hemma, inte sova, inte borsta tänderna kort sagt allt är bara NEJ NEJ NEJ!

När kommer min goa unge tillbaks?

Hon är nu 2 år och 3 mån gammal... någon som vill låna henne ett tag;)?
 
Sv: Vem har stulit min dotter???

Nej jag försöker njuta av "lugnet" före stormen, så jag passar ( även om Elivia är väldans söt ) :p
 
Sv: Vem har stulit min dotter???

Det brukar ändra sig någonstans i tjugoårsåldern.!:D
 
Sv: Vem har stulit min dotter???

Det brukar ändra sig någonstans i tjugoårsåldern.!
Ja du har så rätt så, men vi kanske ska informera om alla små utvecklingssprång som kommer under dessa kommande 17-18 år?
Jag tänker på tre-årstrotsen, sex-åringen (Hu), den prepubertala 10-12-åringen som snabbt övergår till TONÅRSMONSTRET som är en orgie i själviskhet och känslomässiga kullerbyttor.

Men det kanske vi ska hålla tyst om?
 
Sv: Vem har stulit min dotter???

Nu tar vi en sak i taget;)

Tur jag fortfarande har lillasyster att gosa lite med (i ett år till eller så innan hon smittas av samma monstersjuka...).
 
Sv: Vem har stulit min dotter???

This too shall pass.... :D

Vi kanske kan ha en barnpool dar en bukemamma tar hand om 5 trotsiga ungar en dag, sen kan hon ha 5 dagar ledigt och ungarna flyttar vidare till nagon annan!
 
Sv: Vem har stulit min dotter???

Alla snackar om trotsiga 3 åringar, men jag har läst att barnen även har 2 och 2½ års trots och att trotsen kring 2 år är den jobbigaste.

Det är i alla fall vad jag tröstar mig med när jag sitter på golvet och räknar till 10 ungefär 1 miljon gånger om.
 
Sv: Vem har stulit min dotter???

Jag med :D Men vi overlever nog det mesta och det blir nog folk av vara ungar ocksa!

/skont att jobba lite da och da
 
Sv: Vem har stulit min dotter???

Då ska jag ockå intala mig att tvåårstrotsen är en av dem tuffaste.

jag hänger gärna på passa barn idén. Kan ha en hel drös trotsiga barn en dag om jag får ledig ett par dagar efter sen;)
 
Sv: Vem har stulit min dotter???

Men eller hur! Sa kan man skyffla ut hela hogen och vara ute hela dagen, trotta ut dem ordentligt sa de inte orkar trotsa :D (efter att man tvingat i dem i sina overaller, tagit pa mossorna 14 ganger, raddat katten fran att bli krossad och delat ut 8 bananer for att halla de andra barnen pa bra humor medans man tampas med en).

Efter det kan man se fram emot 5 dagars ledig tystnad...

Trotsdagis, finns det?
 
Sv: Vem har stulit min dotter???

Ja, man vill ju inte knäcka någon i onödan. Efteråt kan man dock se att ett visst minnets skimmer ligger över det hela.:laugh:
 
Sv: Vem har stulit min dotter???

*anmäler mig också till trotsdagiset* En dag i veckan kan jag lätt klara ett gäng vilda illbattingar. Ut i skogen och så får de härja av sig!

Det är tur att storisen är jätterolig och snäll och rar mellan varven, för humörutbrotten nu är inte att leka med. Han testar stenhårt om vi verkligen står fast vid vad vi sagt. Sen är förtvivlan stor när leksaken han just dragit i huvudet på lillebror försvinner upp på en hylla, precis som jag sagt. Ätandet går dåligt och sovandet likaså. Samtidigt händer det enormt mycket i hans utveckling, både språket och motoriken och förståelsen. Så det är klart att världen är uppochner nu!
 
Sv: Vem har stulit min dotter???

Anmäler mig med! Även om jag nog tycker att 2,5-trotsen börjar klinga av lite (är 2 år, 6 månder och 6 dagar) :)
 
Sv: Vem har stulit min dotter???

ska vi byta barn med varandra någon dag? ;)

(idag har mina barn inte gjort annat än tvärtemot det jag bett dem om och bara slagits och varit otrevliga...)
 
Sv: Vem har stulit min dotter???

:eek:

Jag hoppas någon uppfinner ett piller så man slipper, alt så får Ella vara liten knoddis för alltid :love::D
 
Sv: Vem har stulit min dotter???

Har sj en 3 åring här hemma (fyller 3 den 1 dec ) och snacka om att han testar ens tålamod 1000 gg per dag minst i allafall.
kommer i håg när han var liten och bara åt och sov..:) längtar tillbaka till den tiden. men ja det är bara att bita i hop kan jag tro.
Men hur länge brukar trotsen sitta i ????

///Lady_ann
 
Sv: Vem har stulit min dotter???

Jag tror att man upplever 2 års trotset jobbigast för det kommer först...:D Men jag lovar, det är underbara perioder emellan, bara man kommer ihåg att njuta av dem där och då och tar sig tiden att lyssna på deras funderingar.

Fast vi har haft en jobbigt period nu med våran 4 åring som har vänt sig mot sig själv, när något inte går som det ska, kan han slå sig själv i huvudet och säga att han är så himla dum... Men vi har börjat vänt det och även dagis har jobbat med den biten så han gör så allt färre gånger men det händer fortfarande. Och för mig som mamma tycker jag att det känns jättejobbigt, att de säger dumma mamma kan jag ta utan problem eftersom jag vet att det är så mycket som bubblar i kroppen och huvudet. Då kan jag bara finnas där och ta det och sedan gå vidare, men när de vänder det mot sig själva så är det betydligt jobbigare.

Sen förändras trotset, med sjuåringen så är det på en helt annan nivå än 4 åringen... På gott och ont... :crazy:
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
8 106
Senast: Juli0a
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 581
Senast: Snurrfian
·
Övr. Barn Frågeställning enligt rubriken. Mina barn är så stora nu att det är mer regel än undantag med kompisar på besök i huset. Det börjar...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
10 394
Senast: startpompe
·
Småbarn Vi har en kille som blir 3 år i april och en bebis på 2 månader. När sonen blev 2 år började han bli mer och mer trotsig och i höst nu...
2
Svar
34
· Visningar
5 235
Senast: Guldaskig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp