Bukefalos 28 år!

Vet inte vem som gjort mig gravid.

Som adopterad (från annat land) känns det inte som ett stort sår, även om en del väljer att forska i bioföräldrar. För mig är inte vems mage jag låg i eller vems sperma som hittade dit det viktiga. En förälder är den som byter lakan när barnet spyr, balanserar vab, med jobb och resten av livet. Avbeställer den där dyra resan eftersom det blivit mässling i familjen och det hysteriskt rädda sprutbarnet vägrat att ta en spruta. Den som kör hem och skäller ut när tonåringen ringer full vid tretiden på natten och behöver skjuts. Som går på föräldramöten och sedan har allvarliga samtal om att anstränga sig mer i skolan.

Just nu har det varit ett bra förslag att även sk plastföräldrar kan ta ut föräldraledighet vilket är ännu ett steg på vägen att biologin spelar en mindre roll, vad som händer om vi skulle gå åt andra håller vet vi redan, Egyptiernas kungliga dynasti och Habsburgarna.

Det är TS personliga val om hon väljer att berätta om det kommande barnet för ett eller båda prospektiva männen. Och ingen av oss här ska döma eller komma med idiotiska kommentarer om att inte skydda sig eller att mannen borde göra det. Det enda jag vill säga är:

Vad du än gör så är du en stark och klok kvinna i en jobbig situation som jag vet att de flesta här på buke stöder, vad du än väljer att göra. Kramar.

Ja, jag ser ju också på föräldraskap så. Jag har dock förstått att en del anser att biologin är väldigt viktigt och vem är jag att säga att den inte är det, som har båda biologiska föräldrarna vid min sida. Även vid spermadonation och äggdonation i Sverige så har ju beslutet tagits att barnet har rätt att veta om vilka hens biologiska föräldrar är, om hen vill när hen fyller 18. Så det jag menar är att vad som är viktigt för en inte behöver vara det för en annan, och tvärtom, och det bör ju rimligtvis vara upp till barnet att bestämma om möjligt.
 
Som adopterad (från annat land) känns det inte som ett stort sår, även om en del väljer att forska i bioföräldrar. För mig är inte vems mage jag låg i eller vems sperma som hittade dit det viktiga. En förälder är den som byter lakan när barnet spyr, balanserar vab, med jobb och resten av livet. Avbeställer den där dyra resan eftersom det blivit mässling i familjen och det hysteriskt rädda sprutbarnet vägrat att ta en spruta. Den som kör hem och skäller ut när tonåringen ringer full vid tretiden på natten och behöver skjuts. Som går på föräldramöten och sedan har allvarliga samtal om att anstränga sig mer i skolan.

Just nu har det varit ett bra förslag att även sk plastföräldrar kan ta ut föräldraledighet vilket är ännu ett steg på vägen att biologin spelar en mindre roll, vad som händer om vi skulle gå åt andra håller vet vi redan, Egyptiernas kungliga dynasti och Habsburgarna.

Det är TS personliga val om hon väljer att berätta om det kommande barnet för ett eller båda prospektiva männen. Och ingen av oss här ska döma eller komma med idiotiska kommentarer om att inte skydda sig eller att mannen borde göra det. Det enda jag vill säga är:

Vad du än gör så är du en stark och klok kvinna i en jobbig situation som jag vet att de flesta här på buke stöder, vad du än väljer att göra. Kramar.
Jag håller i princip med dig om allt du skriver, och jag tänkte bland annat på adopterade när jag skrev mitt tidigare inlägg om ursprung. Vid adoption - i alla fall när vi talar om adopterade från andra världsdelar - så går det ju inte att tysta ner eller hemlighålla att barnet är adopterat.

Om jag tex utgår från min syster och mig, så syns det att en av oss måste vara adopterad. På grund av skillnader i våra utseenden är det omöjligt att vi har samma gener. Däremot syns det att vi är systrar, i den mån syskonrelationer alls syns.

Jag vet inte i vilken mån barn som blivit till genom tex spermadonationer, har funderingar kring sitt ursprung på sätt som liknar de funderingar adopterade kan ha. Men jag skulle inte ta risken att förtiga för barnet att den biologiska fadern är en annan än den faktiska och aktiva pappan (om det finns en sådan).
 
Jag håller i princip med dig om allt du skriver, och jag tänkte bland annat på adopterade när jag skrev mitt tidigare inlägg om ursprung. Vid adoption - i alla fall när vi talar om adopterade från andra världsdelar - så går det ju inte att tysta ner eller hemlighålla att barnet är adopterat.

Om jag tex utgår från min syster och mig, så syns det att en av oss måste vara adopterad. På grund av skillnader i våra utseenden är det omöjligt att vi har samma gener. Däremot syns det att vi är systrar, i den mån syskonrelationer alls syns.

Jag vet inte i vilken mån barn som blivit till genom tex spermadonationer, har funderingar kring sitt ursprung på sätt som liknar de funderingar adopterade kan ha. Men jag skulle inte ta risken att förtiga för barnet att den biologiska fadern är en annan än den faktiska och aktiva pappan (om det finns en sådan).

På grund av ökad global migration bär allt fler människor gener från olika delar i världen vilket ibland skapar intressanta resultat.

Tvillingar:

1543268163645.png


https://bglh-marketplace.com/2015/0...wins-born-one-with-brown-skin-one-with-white/ i länken finns det fler exampel. DNA är roligt!
 
Är väl lite annorlunda som kvinna också eftersom man alltid vet att det är ens eget men även eftersom man själv kan välja om man vill ha barn (IVF) så då kan man välja själv hur viktig biologin är för en själv. Som man kan du aldrig välja angående barn bara göra ditt bästa försök.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Visste inte riktigt vart jag skulle lägga denna tråd. Men den landade här tillslut. Födde barn i oktober -23. Mensen kom tillbaka efter...
Svar
2
· Visningar
251
Senast: annersia
·
Kropp & Själ Jag opererade bort ett diskbråck i ländryggen i januari, och funderar nu över hur jag ska agera i framtiden. Enligt anteckningar från...
Svar
3
· Visningar
343
Senast: __sofia__
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 632
Senast: Nixehen
·
Hästmänniskan För ett par månader sedan skrev jag ett inlägg om att börja rida igen, att söka mig tillbaka till ridskolan, ta privatlektioner, etc ...
Svar
10
· Visningar
1 138

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Roliga saker som barn säger
  • Hiss och diss del 5
  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp