Bukefalos 28 år!

Veteran-CR i sommar?

Sv: Veteran-CR i sommar?

Visst är det tur att det finns nån stans där vi får fundera över ner- o avtrappning i stället för upp-dito! Där vi BARA behöver fundera över hur vi kan ta det så lugnt som nånsin möjligt: OK kanske vi måste ta oss i kragen för att undvika att missa maxtidsgränsen, se till att vi håller oss på banan o inte snackar bort oss i nån halvknepig vägkorsning....
Och visst är det tur att det finns åtminstone ett forum där vi får mer snacka om VÅR ev hållbarhet än hästarnas....:angel:
Och när vi måste prata om hästarnas hållbarhet så handlar det om deras bärighet på 40km-sikt o inte senor o ligament, lungkapacitet och hjärtfrekvenser.....

Nå,n gång mitt i sommaren?
Anki, jag har försökt maila dig men fick mailet i retur!
 
Sv: Veteran-CR i sommar?

Söndag 13 maj 2007 - dagen efter LIlla Vasaritten - i Rättvik!
Håll almanackan ren från annat den da'n! Och också lördagen 12:e.
Då hoppas vi nämligen att VeteranClass Rättvik ska kunna gå av stapeln. Och eftersom det är en så stor händelse så krävs mycket förberedelseverksamhet på lörda'n.....
 
Sv: Veteran-CR i sommar?

Du kanske skall låna Bragello ??
PICT0031.jpg
:angel:
Om du vill ha nordis ???
Bilden är från Lag SM 2004 !
/Cetzy
 
Sv: Veteran-CR i sommar?

Bockar o tackar för erbjudandet....
Mitt projekt är att Liza ska sparka igång en nordis som finns i byn såpass att den
1. orkar ta sig runt på träningsturer
2. så att jag får igång ridmusklerna (som vilat alltför länge)
3. så att jag kan rida tillräckligt långt utan att kollapsa
4. och att stackars hästen inte kollapsar efter 30-40 km med mig (förhoppningsvis) på ryggen hela vägen...

Många puzzelbitar ska falla på plats!
Det är nu några år sedan jag red en CR på Vasaritten. Undrar om det var -94... 41 km iklädd historiska Gustav Vasakläder

Dino, som vårt dåvarande vbl hette gick 50 km dag ett med äldste sonen, 41 km med mig da'n efter och 40 km med äldsta dottern därefter med en dags vila mellan. Det var på den tiden vi red Vasaritten med en CR/dag från Ornäs-Svärdsjö via Falun, från Svärdsjö till Dådran, från Dådran till Rättvik och till sist Rättvik till Mora. Blir nästan nostalgisk!
 
Sv: Veteran-CR i sommar?

Jag tror i så fall det var 1993 kanske... Jag red nämligen min allra allra första distansritt 1994 från Rättvik till Ickholmen och jag såg ingen i Gustav Vasa!:p
 
Sv: Veteran-CR i sommar?

Det var -94! Åtminstone står det så på mitt diplom, som jag letat fram! Jag red från Svärdjö till Dådran, så din notering om att du inte såg Gustav Vasa kan nog vara korrekt....Vi var en doktor, en veterinär, en präst o en magister som red i lag, bara på kul.
När jag funderar så kommer jag inte ihåg om sträckorna gick till Mora det året, eller om Ickholmen var slutstation...
 
Sv: Veteran-CR i sommar?

:banana:
JAAA va det duuu??

hah,då har jag skittjusiga kort på dej!!!
jag och syrran hinknissade alla dagar åt Annelee på Azir och Ida på Knubbe så jag har en laddning kort liggandes!!! :p

jag blir alldeles meganostalgisk...
*suck*

det skulle vara kul att rida hela sträckan själv en gång, blir det nånsin en repris tro??

mossamosss,
marie :D
 
Sv: Veteran-CR i sommar?

vore kanonkul att se gamla kort! Jag skickar ett pm till dig!
 
Sv: Veteran-CR i sommar?

Jag vill också se kort, jag var förliten för att minnas.....

Men skyll dig själv att jag började med distans när du höll på så där :P
 
Sv: Veteran-CR i sommar?

hej
har du kommit på lite mer exakt vad som gäller , hur långt blir det , licens ? häst ? ryttare ? grönt kort ?

jag klarar mej men i vårat team är jag den enda som har grönt kort och licens och vi är fler som tycker det här ska bli kul .

hoppas du ser till så att groomarna får känna på ordentligt hur det kan vara:rofl:

blir det inte allt för långt så kanske fille lille kan vara med:banana: men han har ingen licens

mvh monica
 
Sv: Veteran-CR i sommar?

Jättekul att fler o fler visar att det finns intresse! Vi satsar på att det ska bli jättekul!
Tankarna så här långt: Sön 13 maj (da'n efter Lilla Vasaritten), i Rättvik, ca 30 km Prova-På-stil, dvs utan krav på licens o grönt kort, banorna från Lilla Vasaritten "återanvänds". Start inte allt för tidigt på förmiddagen, samma rutiner som på en "riktig" tävling, gott om tid för ordentlig groomning efter banan, stora krav på hinknissarna vad gäller service av alla slag.
Samling för bangenomgång och peptalk mm på lördag. Vi räknar med möjlighet till uppstallning på travet. För dom som tänker sova på natten så samordnar vi logi :angel:
Nå, form av "proposition" kommer i januari, räknar vi med!
 
Sv: Veteran-CR i sommar?

Lagom till Distansgalan kommer vi att presentera en protsop... nej propiti... eller vad heter det, prosopotitio0n, (tja alla vet vad som menas) till Vasaritten-Veteran (med specialregler) 13 maj, dagen efter Lilla Vasaritten som går 12 maj, i Rättvik.
Så nu vill det till att alla gamlingar (vem som är gamling avgörs av vederbörande själv!!! Regel nr 1 är att regler får brytas)
+ bokar upp helgen
+ sparar ihop pengar
+ tingar på häst
+ tränar upp ridförmågan (och hästen)
+ övertalar sina ungdomar att de ska grooma

Så mycket kan vi avslöja att den obligatoriska bangenomgången kommer att genomföras vid grillarna på lördagkvällen.
 
Sv: Veteran-CR i sommar?

Jag har läst den.
Mamma blir nog inte svår att få iväg men i pappas fall så kan det nog behövas lite övertalan. Det fans ju en extra kort variant :angel:.



/Linnea
 
Sv: Veteran-CR i sommar?

Tyvärr tyvärr:( :( blev Veteranracet inställt! Vi hade hoppats på att få redovisa en resultatlista som ingen hade sett nån motsvarighet till,men men..
Vi kommer tillbaka en annan gång!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp