Bukefalos 28 år!

Veterinärbesiktning!

Arwyn

Trådstartare
Hur är det nu, får man inte ha varken sadel eller benskydd på veterinärbesiktningen? Hyffsat störigt isf då jag ska rida pållen hemifrån stallet ner till tävlingen... :smirk:
 
Sv: Veterinärbesiktning!

Nej, jag har för mig att man varken får ha sadel eller benskydd. Borde vara så iaf.

Har du ingen medhjälpare som kan hålla sadeln och benskydden åt dig? du kan ju rida i sadeln dit och sedan ta av den? :idea:
 
Sv: Veterinärbesiktning!

Det stämmer. vVd veterinärbesiktning på tävling ska hästen ha träns (eller mer noga, "huvudlag med bett eller motsvarande") och inget annat. Förutom nummerlappen förstås som alltid ska sitta på.
 
Sv: Veterinärbesiktning!

om det inte är flygande vet.bes. dvs veterinären sitter och tittar på framhoppningen...
 
Sv: Veterinärbesiktning!

sist jag vetrinärbesiktigade så gjorde jag det uppsutten med all utrustning på :D
Dock var det ett undantag vetrinären var försenad :mad: och skulle vara där trekvart innan start så vi som red som de första tio i klassen fick vetrinärbesiktiga till häst innan vi startade när hon kom typ 10 min före första start :crazy:

Annars så är det bara träns som gäller och inget annat
 
Sv: Veterinärbesiktning!

träns är det som gäller, men jag har varit med om att jag fick ha benskydd på en vetbesiktning och täcke har varit på på flertalet besiktningar, men i regel är det bara träns som gäller.
 
Sv: Veterinärbesiktning!

kan man inte besiktiga efter att man ridit då? Det tror jag jag har gjort någon gång just för att veterinären inte var där i tid....
 
Sv: Veterinärbesiktning!

Jo, det är klart att jag kan göra det, och det är ju så jag får göra också. Jag är bara kanske jordens lataste människa som tycker att det låter jobbigt... :o
 
Sv: Veterinärbesiktning!

Nej, veterinär besiktning ska göras före första start. Kommer veterinären försent så måste man förstås frångå det för att slippa skjuta upp hela tävlingen.
 
Sv: Veterinärbesiktning!

Hade det varit jag hade jag blivit irriterad.
För i mina ögon börjar veterinärbesiktningen på tävling bli så pass dyr att jag kan kräva ngt "tillbaka" anser jag.

Jag anser att en fördel med att betala dessa pengar är ju att jag får en snabb koll av min häst av en riktig veterinär innan jag rider.
Och då tycker jag inte det duger med att veterinären tittar på mig och X antal andra när vi rider fram.

En reducering av veterinäravgiften hade varit på plats i ditt fall anser jag.
 
Sv: Veterinärbesiktning!

Jag fick tillåtelse en gång att ha kvar boots'en fram på min häst då det var hela boots. Jag hade glömt av det där med besiktningen när jag tyckte att jag var smart hemma i stallet & förberedde genom att kränga på dem i förväg.

Tack & lov så var veterinären på gott humör.
 

Liknande trådar

Träning Back on track.. när ska man använda det och när ska man inte använda det? Jag har täcke som vi använder inför träning och tävling i...
Svar
1
· Visningar
917
Senast: MiniLi
·
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 670
Övr. Barn Jag vet inte om detta är rätt tråd, om inlägget ska vara i sommartråden-22 eller om det ska vara en egen tråd. Det får moderator avgöra...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 127
Senast: Badger
·
Ekonomi & Juridik Ska eventuellt köpa häst som står en bra bit bort. Åker självklart upp för provridning men det går av olika anledningar inte att ordna...
2
Svar
30
· Visningar
3 513
Senast: BornAgain
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp