vettig epilator?

PrittePuff

Trådstartare
Jag har önskat mig en epilator av min sambo i julklapp, men har undrar vilken
Och det gör jag med, hahah

Jag vaxar ben och brazze. och skulle vilja epilera mellan vaxtiderna.


Men vilka epilatorer har ni? Och vad är ni nöjda med?
 
Först och främst: Julklapp?! Redan?! :eek:

Men för att återknyta till frågan så har jag testat Philips Satinelle Soft, och var inte särskilt nöjd med den. Förutom att det gjorde ont som satan (fast det beror nog inte på själva produkten utan mer på användarens smärttröskel) tog den rätt dåligt och jag fick hålla på i säkert en halvtimme för att bli av med alla hår på benen. Den funkar säkert bra om man inte är så noggrann - jag skänkte till exempel min till en vän som är jättenöjd - men för mig som perfektionist var den ingen vinnare.
 
Jag har lite problem med att epilatorn drar av fler strån än den drar upp. Vilket inte alls ger det resultatet jag vill.
Jag epilerade bikinilinjen en gång och j*klar vad blåmärken jag fick :nailbiting: Men är du van vid vaxning, så är nog din hud det också :)
 
Jag har önskat mig en epilator av min sambo i julklapp, men har undrar vilken
Och det gör jag med, hahah

Jag vaxar ben och brazze. och skulle vilja epilera mellan vaxtiderna.


Men vilka epilatorer har ni? Och vad är ni nöjda med?

Jag har Braun Silkepil 7. Den tycker jag är bra!

En kompis köpte nyss deras nyaste modell av den efter att ha testat min och researchat. Många var nöjda med den. Hon är nöjd hon med.

Den går att använda i duschen med. Testade det och insåg att iaf jag tyckte det var meningslöst IOM att håren lägger sig ner som blöta och blir svårare att få tag i för maskinen.
 
Först och främst: Julklapp?! Redan?! :eek:

Men för att återknyta till frågan så har jag testat Philips Satinelle Soft, och var inte särskilt nöjd med den. Förutom att det gjorde ont som satan (fast det beror nog inte på själva produkten utan mer på användarens smärttröskel) tog den rätt dåligt och jag fick hålla på i säkert en halvtimme för att bli av med alla hår på benen. Den funkar säkert bra om man inte är så noggrann - jag skänkte till exempel min till en vän som är jättenöjd - men för mig som perfektionist var den ingen vinnare.
Min erfarenhet av att epilera är just att det gör väldigt ont och tar lång tid de första gångerna. Gör man det sedan regelbundet så går det fortare för det blir mindre hår per gång, och huden vänjer sig med smärtan så det känns inte så farligt mycket. Men det krävs att man verkligen gör det regelbundet och inte låter för mycket hår växa till mellan gångerna. Jag kan tänka mig att det är ett bra komplement till vaxning. Själv tappar jag alltid kontinuiteten efter någon månad och nu var det nog rätt många år sedan jag epilerade senast.
 
Åh, fy... :crazy: Jag hade en för länge sedan (typ 20 år sedan) och jag kom nog aldrig längre än att få ett område på 5 x 5 cm hårfritt. Sedan stod jag inte ut längre... Kanske de har blivit bättre nu, men jag kan inte tänka mig att det någonsin kan vara smärtfritt, eller ens uthärdligt, för mig att använda något som draaaaaar upp mina hårstrån.
 
Åh, fy... :crazy: Jag hade en för länge sedan (typ 20 år sedan) och jag kom nog aldrig längre än att få ett område på 5 x 5 cm hårfritt. Sedan stod jag inte ut längre... Kanske de har blivit bättre nu, men jag kan inte tänka mig att det någonsin kan vara smärtfritt, eller ens uthärdligt, för mig att använda något som draaaaaar upp mina hårstrån.

Första gången är värst! Jag brukar göra så att jag rakar först. För efter några dagar kliar det så himla mycket att det är en dröm att få epilera :p
 
Jag har önskat mig en epilator av min sambo i julklapp, men har undrar vilken
Och det gör jag med, hahah

Jag vaxar ben och brazze. och skulle vilja epilera mellan vaxtiderna.


Men vilka epilatorer har ni? Och vad är ni nöjda med?


Jag använder en från Braun, se till att köpa en som har speciellt huvud för bikinilinje.
Om inte alla, så nästan alla, Brauns hygienprodukter har 60 dagars prova-på garanti,
du kan alltså returnera den om du inte är nöjd med produkten, hur smart som helst!
 
Jag har Braun Silkepil 7. Den tycker jag är bra!

En kompis köpte nyss deras nyaste modell av den efter att ha testat min och researchat. Många var nöjda med den. Hon är nöjd hon med.

Den går att använda i duschen med. Testade det och insåg att iaf jag tyckte det var meningslöst IOM att håren lägger sig ner som blöta och blir svårare att få tag i för maskinen.

Den har jag också, fick den genom ett Smartsontest för ett par år sedan. Är nöjd (men döslarvig med hårborttagning ;))
 
Första gången är värst! Jag brukar göra så att jag rakar först. För efter några dagar kliar det så himla mycket att det är en dröm att få epilera :p

Tillägg:

Har man vaxat eller epilerat ett par ggr brukar håren sitta lösare. Tom efter en gång. Iom att epilering faktiskt tar längre tid och drar ur smärtprocessen så kan man ju vaxa en gång. Sen gör det mindre ont. Förutsatt att man inte låter det gå för lång tid så klart. Då tycker jag håren sitter "mer fast" igen.

Jag har tunna och ljusa hår. Det verkar göra mindre ont än för vänner med grövre behåring.

Vissa kompisar har börjat blöda tom. Då kan man ju fatta att det gör ont. :S

Jag hade tidigare sån med kyl-mojäng man kunde ha på som skulle minska smärtan. Jag vet inte om jag var impad av den direkt. Tycker bara det blev kallt och jävligt utöver att det gjorde snudd på mer ont.
Duschen tänkte jag var smart iom att man då är varm och jag fick för mig att håren lättare skulle släppa om man är varm, porerna öppna och musklerna avslappnade.
Men iom att de bara vattenkammades åt vilket håll man än drog apparaten så uteblev ju effekten. Man blev tvungen att köra 7 varv på samma ställe innan håren försvann. Minst! ;)
 
Jag har också en Braun Silkepil 7. Använder den dock bara till armhålorna, där den ett bra jobb. Hade innan denna epilatorn en tidigare modell från Braun, väldigt lik nuvarande. Jag använder alltid den i duschen.
 
Jag har önskat mig en epilator av min sambo i julklapp, men har undrar vilken
Och det gör jag med, hahah

Jag vaxar ben och brazze. och skulle vilja epilera mellan vaxtiderna.


Men vilka epilatorer har ni? Och vad är ni nöjda med?

Du har inte funderat på en IPL-laser? Jag har en sån från Philips (Lumea) och förutsatt att du har mörka hårstrån och hyfsat ljus hy så är den övergrym! Det gör inte ett dugg ont och resultatet blev jättebra för min del. :) Aldrig mer smärtsamma epilatorer!
 
Du har inte funderat på en IPL-laser? Jag har en sån från Philips (Lumea) och förutsatt att du har mörka hårstrån och hyfsat ljus hy så är den övergrym! Det gör inte ett dugg ont och resultatet blev jättebra för min del. :) Aldrig mer smärtsamma epilatorer!
Vad är det? *nyfiken och lite smärtkänslig..*
 
Vad är det? *nyfiken och lite smärtkänslig..*

Googla på Philips Lumea Precision Plus!
Det är en IPL-laser man kan använda hemma, istället för att gå till en salong och betala galet mycket pengar. :)

Den funkar så att apparaten skickar ner impulser som dödar hårroten. Jag kör med den apparaten en gång i månaden som mest och innan jag började med den hade jag massor av hår som nu är helt borta. :) Dock funkar det bäst på ljus hy och mörka/svarta hårsstrån :)

Är du smärttålig så lär du gilla en sån, det kan på sin höjd sticka till men för det mesta känns det inte ett dugg. ;)
 
Googla på Philips Lumea Precision Plus!
Det är en IPL-laser man kan använda hemma, istället för att gå till en salong och betala galet mycket pengar. :)

Den funkar så att apparaten skickar ner impulser som dödar hårroten. Jag kör med den apparaten en gång i månaden som mest och innan jag började med den hade jag massor av hår som nu är helt borta. :) Dock funkar det bäst på ljus hy och mörka/svarta hårsstrån :)

Är du smärttålig så lär du gilla en sån, det kan på sin höjd sticka till men för det mesta känns det inte ett dugg. ;)
Hmm.. googlade lite på IPL-laser, stod om hudskador osv... kan man vara säker på att sånt där är ofarligt i längden?
Ljus hy och mörkt hår - check!
 
Hmm.. googlade lite på IPL-laser, stod om hudskador osv... kan man vara säker på att sånt där är ofarligt i längden?
Ljus hy och mörkt hår - check!

Jag tror man kan vara säker, IPL är numera en väl beprövad teknik. Sen kör man ju inte lasern över samma område flera gånger om eftersom det räcker med en avfyrning av impulserna under just det tillfället. :)

Jag kunde inte varit mer nöjd i alla fall, jag är nästintill hårfri nu och jag slipper vrida mig av smärta under vaxning/epilering :D
 
Jag tror man kan vara säker, IPL är numera en väl beprövad teknik. Sen kör man ju inte lasern över samma område flera gånger om eftersom det räcker med en avfyrning av impulserna under just det tillfället. :)

Jag kunde inte varit mer nöjd i alla fall, jag är nästintill hårfri nu och jag slipper vrida mig av smärta under vaxning/epilering :D
Kanske är värt risken då.. ;)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej vänner! Kort version: Har ni något tips på en epilator att använda på underlivet? Lång version: Jag vill ta bort allt hår från...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
8 988
Senast: Thaliaste
·
  • Artikel
Dagbok Började med sittgympa och bassäng, där vi stod som packade sillar. Hur Vintersol tänkt och planerat där, förstår jag inte.... Likaså med...
Svar
1
· Visningar
550
Senast: Tofs
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 740
Senast: Snurrfian
·
Träning Min häst är egentligen allt jag drömt om - brukar säga (eller iaf tänka) att han är precis den hästen jag fantiserade om när jag var 10...
2
Svar
20
· Visningar
2 841
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Hundrädda
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp