Bukefalos 28 år!

Vi får väl se

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag var och red friesern idag. Det var mörkt så jag red på stubbåkern utanför stallet dit belysningen från stallplanen nådde, delvis i alla fall. Ägaren hade inte hunnit rida igår och informerade om att pålle hade en hel del energi just nu.

Jo, jag märkte det. Jag började skritta bortåt på stubbåkern på halvlånga tyglar. Hon var spänd. När jag vände och skulle skritta tillbaka mötte vi ett spöke och hon for iväg. Oh no, ska jag börja med att åka av, hann jag tänka, men jag satt faktiskt kvar. Så bra.

Sen red jag en hel del serpentiner, volter och framdelsvändningar i skritt. Hon är en ambitiös tjej som vill göra rätt, men när hon inte förstår vad jag menar blir hon frustrerad. Det var svårt att få henne att slappna av men ägaren sa att hon brukar slappna av när hon fått trava runt ett tag. Så jag travade runt. Det var inte helt enkelt då marken var något ojämn och lutade lite lätt, så jag gjorde lite avsaktningar när det lutade neråt. Jag tror att jag kanske skulle behövt korta stiglädren också men idag fanns det inte fler hål. Det får fixas i morgon.

Efter att ha travat ett tag började hon slappna av, frusta och söka sig fram mot bettet. Trevligt.

Vi får väl de hur det här utvecklar sig. Hon är snäll men känslig och ung. Antingen lär jag mig snabbt var jag hittar hennes knappar eller så får jag kanske inse att hon är för svår för mig. Just nu känns det som 50-50.

I morgon tänkte jag rida ut en sväng på eftermiddagen. Det blir i alla fall skönt att kunna rida i dagsljus. Och på förmiddagen blir det lite programridning. Det är 5 startande i min klass (inklusive mig själv) och med tanke på startfältet tror jag att jag inte blir bättre än 3:a i alla fall. Men det är möjligt att jag kommer sist också. Det återstår att se.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok I brist på sysselsättning så blir det ett blogginlägg igen. Till vilken nytta vet jag inte förutom att jag får något att göra en stund...
Svar
10
· Visningar
1 779
Senast: Korven
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte åka iväg en sväng i helgen, med avresa på lördag och hemkomst på söndag. Det lär säkert bli en trevlig tripp, men jag oroar...
Svar
0
· Visningar
607
Senast: Magiana
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Äntligen är jul och nyår över. Det är en vånda varje gång. Men nu kan man luta sig tillbaka och invänta ljusare tider. Om en månad så...
Svar
3
· Visningar
1 477
Senast: Magiana
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag red lektion idag igen. Det har hunnit bli några nu i juli. Idag övade vi på tempoväxlingar. I traven gick det väl si så där, men i...
Svar
1
· Visningar
1 182
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp