Bukefalos 28 år!

Vi fortsätter sysselsätta syssla pyssla del LXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varit över och tittat på en grannes nybyggda hus, dammsugit, rensat avloppet under badkaret :wtf:, hängt upp tvätt och tittat ut en ny matta o ett nytt täcke till gästsängen som ska inhandlas imorgon.

Snart ska jag och en annan granne pyssla om hästarna och sätta på dem täcken o sen blir det äntligen mat. Hungrig!
 
Vi kolla på det med.. I tio min. Sen gick vi. Total katastrof för det priset. Gick för dyra pengar.
Då lär dom ha backat ur. Det var ju en hel del att göra på det, då vill man ju inte lägga för mycket i inköpskostnad.
(För utomstående kan jag förtydliga att det gäller ett hus där man påbörjat jätterenovering i flera rum, men sen valde att sälja mitt i. Har för mig att badrumsgolvet var helt upprivet, så det fanns ingenting där inne)
 
Pratade med Agria angående ersättning, började nästan gråta i telefonen pga tankar på att Nikita inte mår bra. Jag har inte ens fått tillbaka provresultaten ännu och fantasin skenar. Underligt hur man kan vara lugn och kall i alla situationer förutom med katten :down:
 
Gått långpromenad med hundarna och gett dem mat nu när vi kom tillbaka. Så nu inväntar jag lugnet, för strax kommer de att däcka :) Funderar på om jag orkar plugga lite till eller om det ska räcka för idag, och sätta mig och beställa hundsaker istället :angel:
 
Bo i husbåt är en dröm jag har. Funkar det på vintern i Sverige? Någon som vet?

Fy f-n va fräsigt att ta med sig hela huset med katter, böcker, und alles, för att tuffa iväg på flodsemester igenom Europa på somrarna.

https://www.blocket.se/goteborg/Totalrenoverad_Husbat_Villa_Voyager_75638452.htm?ca=15&w=1&direct=1

Det fungerar mycket dalig i Sverige. Det ar aldeles for fuktigt och kallt, och for sma utrymmen, i langden.

/Hastflicka som nastan provade i sin ungdom, men som var ute pa bat tillrackligt mycket, och da flera vanner bodde pa batar pa heltid insag hur valdigt opraktiskt det var./
 
Klappar mig själv på axeln och gnider in den onda ryggen med linement, 13 kn med hundarna varav 4 offroad och sen kanal spångsträning på den lilla (spångar som består av 2 brädor o går över slussarna)
Sen har jag äntligen byggt in värmepumpen på utsidan och målat panelen,nu ser det mycket bättre ut.(tog bara 2 år o få tummen ur baken:o )
 
Bilen gick igenom besiktningen med bara ett par småfel (som jag inte behöver åka tillbaks med :up:). En trasig lampa, ett batteri som sitter lite löst (lossnar de av sig själv, för det var inte löst sist och jag har inte pillat på det...?) samt "dimmiga" strålkastare. Strålkastarna går att polera, enligt besiktningskillen. Går det att göra själv, undrar jag ju då, och i så fall hur/med vad?
 
Dagens prestation: diskmaskinen jobbar och jag dricker te under tiden.
Även skickat ett sms till en kompis som börjat nytt jobb.tydligen är han hemma ensam med barnen och frun blir sen från jobbet, skulle gissa hon kommer riktigt sent när det strular på hennes jobb så brukar det vara så.
Extremt bra jobbat under rådande feberkatastrof.
/hallonsaft kör på miniminivå 5 minuter göromål, vila 15 minuter. Flamingoflunsa?? :yuck:
 
Har varit en seg eftermiddag på jobbet där jag mest har gått igenom en massa data åt en kund. Nu känner jag mig rätt mosig så dags att gå hem och däcka i soffan.
 
Äntligen hemma igen, 12,5 h senare, men vi fick en hel del utrett när vi tentapluggade på eftermiddagen och många glada skratt! Nu ska jag bara ladda för att laga mat, maken har varit iväg med ungarna och skjutit och nu matar de grannens katter och tar in posten åt dem eftersom de har åkt på semester. :D Det är utekatter som får lite mat som stödutfodring så det går ingen större nöd på dem! :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 542
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 597
Senast: Hazel
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 194
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
23
· Visningar
1 392
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp