Bukefalos 28 år!

Vi kan ju galoppera =)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Igår var del två av dressyrkursen, jag måste säga att M kräver inte så lite mer av oss på kursen än på lektionerna :D

Iallafall så var det galopp som gällde (hjälp vad min första tanke vi som inte galoppera i högervarv)

Det var riktigt stor skillnad sitta upp igår, när han gått så bra kvällen innan. Det började frustas nästan direkt och han var så där lagom pigg. Framåt men inte springig

Efter framridningen fick vi galoppera på fyrkantspåret i ett väldigt friskt temp, hästarna skulle verkligen tänkta framåt, inga handbromsar ilagda
Efter det delade vi upp gruppen i två och så skulle vi galoppera på fyrkantspåret men avrunda kortsidorna till stora halv-volter där hästen skulle vara väldigt mycket på yttertygeln och verkligen spåra för att aktivera inre bak
Därefter gick vi in på volterna, nu skulle vi samla galoppen först för att sen rida ut på spåret och hålla samligen utan att hästen rann iväg.

Fick till en sån überfin samling i vänster och han var så samlad även på spåret, härligt.

Men min bästa upplevelse under lektionen var våra två HELT perfekta fattningar i höger, gaah dom kan jag leva på läääääänge

Sen mot slutet när vi travade av var han trevligare än trevligast. Superponny

Nästa fredag är det hoppkurs och jag vet inte riktigt vad jag gett mig in på :o :rofl:
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok I måndags hade jag hopplektion och fick Jättehästen igen. När jag kom till stallet så stod han redan i stallgången och blev borstad. Så...
Svar
0
· Visningar
398
Senast: Magiana
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Innan jag åkte till veckans ridlektion på ridskolan så tänkte jag att jag förstod att jag inte kunde hoppas på att få rida på Ägrim...
Svar
0
· Visningar
353
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Var faktiskt inte så väldigt säker här efter sommaruppehållet om jag skulle fortsätta. Tog ju en paus redan i våras då jag kände 1. det...
Svar
0
· Visningar
344
Senast: cewe
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Precis på dagen tre månader efter min ridolycka så fick jag äntligen möjlighet att komma upp på en hästrygg igen! :banana: Det var lite...
Svar
0
· Visningar
683
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp