Bukefalos 28 år!

Vi leker kärlek?

vindvissla

Trådstartare
Hur har ni tacklat barn som vill leka nakna tillsammans, ensamma? Barnen är i övre förskoleåldern och är otroligt intresserade av varandras kroppar. De kramas och pussas och vill gärna vara nakna och jag och det andra barnets mamma känner oss inte helt säkra på hur vi ska göra. Vi vill ju att de ska få upptäcka och undersöka hur den andra ser ut men inte att det går över gränsen.... Hur har ni tänkt?
 
Sv: Vi leker kärlek?

En sak som jag tror är av yttersta vikt är att pränta in hårt att man aldrig ska göra något som man inte vill, och att man då ska säga NEJ. Jag har inte så mycket annat att säga, men jag tycker verkligen att barnet tidigt lär sig att aldrig göra ngt mot sin vilja, särskilt inte i situationer där utforskande av kroppar, nakenhet osv förekommer.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Nattdjur som dom är så kommer mina gärna igång lagom till att man ska sova/mitt i natten 😅 Någon som har bra tips på någon leksak som...
Svar
9
· Visningar
562
Senast: MJLee
·
  • Artikel
Dagbok Nu kommer jag med en sån relationstråd igen. Men jag känner att ni här på Buke alltid säger så kloka saker och jag vill gärna höra hur...
Svar
1
· Visningar
284
Senast: Exile
·
Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
12 958
Senast: Ramona
·
Relationer Gammal användare med anonymt nick pga vill inte kunna bli googlad. Det är så att jag har två minderåriga barn och är skild från barnens...
Svar
5
· Visningar
987
Senast: Crossline
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Flämtningar
  • Guldfasanerna
  • Lastnät till bil

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp