Bukefalos 28 år!

Vi leker kärlek?

vindvissla

Trådstartare
Hur har ni tacklat barn som vill leka nakna tillsammans, ensamma? Barnen är i övre förskoleåldern och är otroligt intresserade av varandras kroppar. De kramas och pussas och vill gärna vara nakna och jag och det andra barnets mamma känner oss inte helt säkra på hur vi ska göra. Vi vill ju att de ska få upptäcka och undersöka hur den andra ser ut men inte att det går över gränsen.... Hur har ni tänkt?
 
Sv: Vi leker kärlek?

En sak som jag tror är av yttersta vikt är att pränta in hårt att man aldrig ska göra något som man inte vill, och att man då ska säga NEJ. Jag har inte så mycket annat att säga, men jag tycker verkligen att barnet tidigt lär sig att aldrig göra ngt mot sin vilja, särskilt inte i situationer där utforskande av kroppar, nakenhet osv förekommer.
 

Liknande trådar

Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
12 958
Senast: Ramona
·
Övr. Barn Jag är lite kluven i frågan hurvida man som förälder bör lägga sig i sitt barns vänskapsrelationer och i vilken grad man ska försöka...
Svar
6
· Visningar
1 909
Senast: Mois
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 625
Senast: Nixehen
·
Hundträning Hej! Jag skulle bli jätteglad om ni som har / har haft två hundar ville dela med er av era bästa tips för att ensam kunna ta harmoniska...
2
Svar
36
· Visningar
2 698
Senast: alicegard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp