Bukefalos 28 år!

Vi med amstaff :)

Sv: Vi med amstaff :)

Ja men det känner jag igen oxå, måste vara ett ganska typiskt rasdrag, för varfölr ska man ligga brevid... när man kan ligga PÅ?
(Och helst med nosen nertryckt nånstans så man knappt får luft och snarkar därav i hundrasjuttio. ;):idea:

Exakt, men inte 17 tog de upp det i rasbeskrivinigen, borde ju funka som varingstecken för alla och avskräckande exempel!!:laugh:

attachment_image.asp


Mördarhunden Mulle.... :laugh:
 
Sv: Vi med amstaff :)

IMG_0158.JPG


Det här är Texas! En renrasig amstaff på ca 6 månader :) Bilden är dock två månader gammal, så lite större är han nu (24 kg tung :crazy:).
Han är en riktig bråkstake med mycket energi och egen vilja! Men han är helt underbart rolig och gosig :love:

Han har ställts ut en gång på en inofficiell utställning med resultatet BIS 4. I framtiden är planen att ställa ut honom ännu mer, samt träna lydnad och agility! Vi bor i Umeå, men spenderar även en del tid utanför Gävle under lov och vissa helger.
 
Sv: Vi med amstaff :)

Har Raja på ca 2.5 år... Mycket fin och go Amstaff..
 
Sv: Vi med amstaff :)

Ett par nya bilder på min Leo :love:
Vi tränar på att Stå för fullt nu inför kommande utställningar.

016.jpg


018.jpg


Fina killen är så underbar att hålla på med. Fattar blixtsnabbt vad det är man vill. :)
 
Sv: Vi med amstaff :)

Ser riktigt trevligt ut! Tror det kommer gå suveränt för er på utställningarna faktiskt :)

Mitt nytillskott hämtas hem till jul ungefär :love: Hon ska förvisso inte bo hemma permanent, utan ut till fodervärd, men ändå. Känns jättekul! Jättesöt liten flicka, 1v gammal nu, som förhoppningsvis ska bli avelstik i framtiden! Jag funderar dock på namn.. Hon heter Helga nu :angel:
 
Sv: Vi med amstaff :)

Jisses, vad trevlig han såg ut! Har du något tips när det kommer till att ställa, tränar för fullt med min kille men han ställer sig bara "som vanligt" alt. sätter sig ner heeela tiden :)
 
Sv: Vi med amstaff :)

Ha en godis i högerhanden som hunden får 'jobba' med att få tag på, lyft med vänsterhanden mellan bakbenen uppåt så fort hunden vill sätta sig ner. Använd förslagsvis kommandot Stå.
Träna sedan på att kunna flytta fram- och bakben och var där och korrigera mkt.
Till slut kommer hunden tycka det är ganska trivsamt att bara Stå fint för att få godis. :D
Man får ha ganska mkt tålamod i början. Känner igen det där att de vill sätta sig ner i början. Men det brukar inte behövas många ggrs träning för att de förstår vad det handlar om.
Leo förstod ganska kvickt att sitta är inte vad matte vill utan :idea: ahaaa, jag ska Stå. hihihi

svårt att förklara, jag är själv ganska ny på detta med utställning, men har blivit instruerad och har tränat ganska mkt själv här hemma nu.
Och nu börjar det ta sig ganska fint faktiskt. '

Tack alla för erat fina beröm. :bow:
 
Sv: Vi med amstaff :)

Vilken söt liten tjej. Ja då har du lite att se fram emot nu då,. :laugh:
Gillar färgen på henne
 
Sv: Vi med amstaff :)

Ja, hon fick en underbar färg verkligen!

Snart är min samling komplett :D Har nu röd, blue fawn, svart (i flera varianter), seal och tigrerad. Bara fawn och blå kvar, haha!

Vi får se vad det blir för lämpligt hem som dyker upp åt lilltjejen, hade jag inte haft tidsbrist hade jag behållt henne själv! Båda föräldrarna är helt underbara, och jag har både hennes moster samt kusin hemma redan - som är riktigt grymma mentalt, så potentialen finns verkligen där.
 
Sv: Vi med amstaff :)

Oj! Ja det låter som en härlig skara med vovvar du har. Våran är blue fawn, de är fina. :love: En tigrerad skulle jag vilja ha oxå, men just nu får det vara bra med en hund.
En kompis har 3 stycken amstaffar som hon ställer ut, vi kan säga att hon har fullt upp. :D

Men det är verkligen helt fantastiska hundar, nåt gladare och kärleksfullare får man nog leta efter. :love:
 
Sv: Vi med amstaff :)

Tack för att du orkade förklara! Ska försöka träna med min gosse idag, vi får se vad han tycker :D Han har en tendens att sätta sig, göra "tass" å sen lägga sig i hopp om att han kaaanske gör rätt, så fort en godis kommer fram. :D
 
Sv: Vi med amstaff :)

Ja, det blir rätt fullt upp :p

Jag har dock bara 3 st boendes hemma, dom andra är ute på foder allihop numera. Har ändrat om lite i mitt liv på sistone, så det blev mindre tid över och inte all plats jag vill ha etc, då får det räcka med 3 st vildhjärnor liksom!
Vi får se om denna tjejen kommer hem eller inte, beror ju på om jag hittar någon bra fodervärd lagom till leverans. Annars får hon bo hemma så länge :)
 
Sv: Vi med amstaff :)

kan det vara furunkuloses som din hund har fått?
 
Sv: Vi med amstaff :)

Historien med min amstaffvalp fortsatte såhär: Diagnosen på Bonnies hudproblem blev hyperceratosis och folliculitis. Behandlingen skulle vara väldigt omfattande men skulle ändå inte kunna hejda problemen från att bli värre. Efter veterinärens inrådan avlivades min hund den 15 oktober. På grund av karensen på försäkringen har jag fått stå för alla veterinärskostnader själv. Jag saknar min hund och pengarna spelar väl ingen roll egentligen men jag känner att uppfödaren har lurat mig.

Jag fick genom en annons på blocket kontakt med en tjej som köpt en valp ur uppfödarens första kull (samma hundar var då parade). Hennes hund hade också hudproblem och hon talade om detta för uppfödaren som sa att tiken hade haft hudproblem hon också. Denne tjejen anmälde uppfödaren till skk.

Hur kan hon fortsätta avla på samma hundar när hon vet om problemen?
 
Sv: Vi med amstaff :)

Jag har talat om för uppfödaren att jag hade fått kontakt med den här tjejen oc ifrågasatte hur hon tänkte när hon avlade på samma hundar igen trots att hon visste problemen. Hon sa då: "Vart till du komma med detta?" När jag sa att jag tänkte anmäla henne till skk för att jag inte tyckte att hon borde få fortsätta sa hon bara "Lycka till, då kommer du inte långt för jag har ingen kennel längre".
 
Sv: Vi med amstaff :)

Fy det är ju skrämmande oseriöst! :(
Så mycket fint avelsmaterial finns det ju att tillgå så det inte finns minsta anledning eller skäl att avla på en tik med kända fel och nedärvda/genetiska sjukdomar.

Är hemskt ledsen att det slutade så för dig och din hund.
Låter som en fruktansvärt sorglig och onödig historia. :crazy:
 
Sv: Vi med amstaff :)

Nu tänkte jag ta och putta upp den här underbara tråden ;)

Här hemma finns nu två stycken underbaringar.
En Amstaffkorsning, kastrerad hane på 11 månader samt en renrasig liten tös född 1/10.
Bilder kommer någon dag framöver. Har hela kameraminnet fullt trots att hon inte varit hemma mer än två dagar ;)
 

Liknande trådar

Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 243
Övr. Katt Jag har för mig att det funnits en presentationstråd för oss och våra katter tidigare (hittar den dock inte vid en snabb sökning), men i...
Svar
10
· Visningar
1 861
Senast: cili
·
Hundhälsa De senaste tolv timmarna har jag verkligen känt mig som världens absolut sämsta matte, någonsin. Igår på dagen tog jag ut hundarna för...
2
Svar
22
· Visningar
4 554
Senast: AraSlei
·
Hundhälsa Vi har en kastrerad hanhund född i november 2006. Han är alltså snart 8 år gammal. Han kastrerades sommaren 2010. Vi köpte honom som 8...
2
Svar
29
· Visningar
13 242
Senast: ISABEL
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp