Bukefalos 28 år!

Vi ska bli med hund på söndag!

V

versatile

Jag & sambon har äntligen bestämt oss och vi ska hämta vår papillontik på söndag:)
Hon är två år.
Kommer från en flock till att bara ha oss, så det blir nog en omställning för henne. Även en omställning att komma från villa till en lägenhet. Men det ska nog gå bra:)
Har ni några tips eller tankar kring att få hem en unghund?
Har köpt ett litet koppel och en sovkorg, får hoppas hon gillar den.

ska se om jag får upp en bild också:
35908_1260287408.jpg
 
Sv: Vi ska bli med hund på söndag!

Mitt första tips är att ta det lugnt med henne! Låt henne lära känna er och omgivningen i lugn och ro utan större krav.

Visa vad som är ok och inte ok hos redan från början :)

Hon var mycket söt måste jag säga! :laugh:
 
Sv: Vi ska bli med hund på söndag!

tack för tipset:) Det blir att mysa och ta det lugnt första veckorna.
Ja, hon är riktigt söt!
 
Sv: Vi ska bli med hund på söndag!

kanske få med en filt från de andra ägarna? så kan ni lägga den i hennes korg hemma sen :)
annars ska man väl va lite lugn med o ha henne lös nu i början när hon inte känner er. men det visste du säkert :)
 
Sv: Vi ska bli med hund på söndag!

Och jag säger tvärt om!

Aktivera och jobba med hunden från dag ett! Inför era regler och rutiner och vänj hunden vid er hantering och era krav så snart hon "landat".

Hundar som "bara får vara" och där ägarna försöker att endast "smeka medhårs" de första veckorna blir ofta osäkrare och mer "belastade" än hundar som kommer till nya hem med klara och tydliga regler och rutiner.

Aktivering/lydnadsträning skapar dessutom snabbare en team-känsla än att man bara är ute och promenerar i var sin ände utav kopplet.

Så jag säger rasta mindre, träna mer! :D

/Swat
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 619
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 345
Senast: geting
·
Hundhälsa Pankreatit, sänka 100, anemi, noll blodplättar, inflammerad tarm. Snabb förklaring. Under påsken ringde hundvakten och sa att hunden...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
10 628
Senast: solrose00
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 744
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp