Bukefalos 28 år!

Vi som letar dressyrsadlar III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tölthester Tönn Gel. (Korta stöd) :)

Åf säger att dom inte vet vad som hänt. Dom beställer från ideal och sedan gör dom resten av korrigeringarna. Det mesta var fel. Bara färg och läder som var rätt. Dom har samarbete med Ideal så allt går genom dom och inte direkt till ideal.

Man kan dock tycka att ÅF i ett läge som detta borde kunna producera en något så när redovisning eller åtminstånde en ursäkt vidarebefodrad till kunden via ÅF, från själva tillverkaren om vad som kan ha gått fel .
Eller åtminstånde direkt från dem inte bara ÅF , ett uppmärksammande av problemet och att det är totalt undermåligt . Inte bara lämpa över på ÅF att säga att ”de vet inte, de är bara ÅF ” ? Eller missförstår jag helt ditt svar ?

Nu lovar de typ 3 veckor att helt bygga om den felaktiga beställningen ?
Känner du dig trygg med det ?
 
Senast ändrad:
Man kan dock tycka att ÅF i ett läge som detta borde kunna producera en något så när redovisning eller åtminstånde en ursäkt vidarebefodrad till kunden via ÅF, från själva tillverkaren om vad som kan ha gått fel .
Eller åtminstånde direkt från dem inte bara ÅF , ett uppmärksammande av problemet och att det är totalt undermåligt . Inte bara lämpa över på ÅF att säga att ”de vet inte, de är bara ÅF ” ? Eller missförstår jag helt ditt svar ?

Nu lovar de typ 3 veckor att helt bygga om den felaktiga beställningen ?
Känner du dig trygg med det ?

Jag får bara svar som oh so sorry....direkt jag packade upp sadeln skrev jag till åf och frågade om dom skickat fel sadel till oss då dom självklara måtten var så fel (kanal och kåpa) och då svarar dom bara "är så ledsen, vet inte vad som hänt"...
Sedan red vi i den (för jag skrev att jag vill checka av knästöd, bossa etc) och tog massa bilder och skrev och sa att det inte sitter bra och visade vad jag menar och jag får som svar att dom är ledsna och att dom ska ta tillbaka sadeln. Jag har frågat om dom verkligen ska bygga om befintlig sadel då det är så mkt som ska bytas, fick som svar att dom vill försöka lösa men denna, men annars får ideal tillverka en helt ny. Dom har satt detta som högprio beställning och snabbare fix än vanlig beställning pga det fel som uppkommit. En vanlig nybeställning ska ta 4-6 veckor så 3 veckor som priobeställning bör vara rimlig egentligen.
 
@DrT alltså jösses...
Vilken otroligt snäll person/kund du verkar vara !
Tog det så få veckor att få den felaktiga sadeln som väl även den utlovades komma betydligt snabbare?
Som sagt - du verkar oerhört snäll /tålmodig allmänt .
Jag hade tappat allt förtroende för ÅF och leverantör utifrån kvittot du fått på deras service hur trevligt bemötande du än får på telefon. Hade aldrig handlat av dem mer särskilt inte som du tydligen inte förlorar några pengar ?

Att du gjort en oerhört stor chansning som beställt måttad sadel utan att alls ens ridit i/provat en modell som grund har vi ju diskuterat tidigare . Dock så oavsett denna lite udda beställning utifrån det så är det ju helt oacceptabelt att få en beställd måttad sadel som till 90% är fel ang måtten .
 
Senast ändrad:
Det känns som om det är ÅF som antagligen gjort fel i sin beställning till Ideal så därför kommer ju aldrig @DrT kunna få nån ursäkt från Ideal, de har ju tillverkat det som ÅF beställt.

Ang förlorat förtroende osv så tycker jag allmänt att det verkar vara himla svårt att få det man beställer från sadeltillverkare. Oftast tror jag att kommunikationen brister mellan ÅF och sadeltillverkningen, inte kunden och ÅF. Vi har ju kunnat följa flertalet som inte fått det dom beställt eller iaf inte fått en passande måttad sadel här på buke.
 
@DrT alltså jösses...
Vilken otroligt snäll person/kund du verkar vara !
Tog det så få veckor att få den felaktiga sadeln som väl även den utlovades komma betydligt snabbare?
Som sagt - du verkar oerhört snäll /tålmodig allmänt .
Jag hade tappat allt förtroende för ÅF och leverantör utifrån kvittot du fått på deras service hur trevligt bemötande du än får på telefon. Hade aldrig handlat av dem mer särskilt inte som du tydligen inte förlorar några pengar ?

Att du gjort en oerhört stor chansning som beställt måttad sadel utan att alls ens ridit i/provat en modell som grund har vi ju diskuterat tidigare . Dock så oavsett denna lite udda beställning utifrån det så är det ju helt oacceptabelt att få en beställd måttad sadel som till 90% är fel ang måtten .

Är nog mest att jag inte riktigt vet vad jag ska göra nu. Känner att jag kan ge den ett försök till bara för att hoppas det blivit ett missförstånd någonstans som rättas till. Betalar ändå inget extra för det och hinner ändå inte hitta något under den tiden. (Även om jag håller lite koll på annat) jag försökte prova modellen innan kontakt med Dom. Vände mig till 3 utprovare i Sverige som hade den men 2 ville ej svara och den 3.e hade en för liten tum och för smal vidd att erbjuda att testa om jag åkte 20 mil. Dom i Sverige såldes till standardmått. Dvs inte görs om.
 
Jag tror också det är ngt mellan åf och ideal.

Det känns som om det är ÅF som antagligen gjort fel i sin beställning till Ideal så därför kommer ju aldrig @DrT kunna få nån ursäkt från Ideal, de har ju tillverkat det som ÅF beställt.

Ang förlorat förtroende osv så tycker jag allmänt att det verkar vara himla svårt att få det man beställer från sadeltillverkare. Oftast tror jag att kommunikationen brister mellan ÅF och sadeltillverkningen, inte kunden och ÅF. Vi har ju kunnat följa flertalet som inte fått det dom beställt eller iaf inte fått en passande måttad sadel här på buke.
 
Inte världens bästa bild men... :)
20431526_1246069555516374_4925916863947069672_n.jpg

Jag vet inte hur väl det framgår på bilden men...
Mankens högsta punkt: 162 cm.
Ryggen: 154 cm.
Kieffer. Prestige. Albion HH. Passier. Med flera.
 
Jag tror också det är ngt mellan åf och ideal.
Måste nästan vara så, nånstans sitter det en sifferblind människa eller så har de skickat fel sadel.
Tycker de ska ta och skicka RÄTT sadel så vi får se lösningarna på din knepiga häst.

Fast det verkar som att du fastnat för den bomlösa, hursomhelst.
 
Måste nästan vara så, nånstans sitter det en sifferblind människa eller så har de skickat fel sadel.
Tycker de ska ta och skicka RÄTT sadel så vi får se lösningarna på din knepiga häst.

Fast det verkar som att du fastnat för den bomlösa, hursomhelst.

Den bomlösa är jättebra, mycket nöjd med den,,,men jag känner att jag måste ha en bomsadel också, vill bara ha den bomlösa som extrasadel och något ridpass ibland. Man sitter ju lite mer brett i bomlös etc och det funkar inte jag med varje pass. Sadeln är framme i England igen och dom skulle återkomma.
 
Kieffer. Prestige. Albion HH. Passier. Med flera.
Alltså Caballus, vi tycker verkligen inte lika du o jag!:D Är nog därför som folk tycker att det är en sadeldjungel...men jag anser att hästen på bilden har en rak rygg och då går alla Prestige tvärbort för mig. Kieffer är i mina ögon en gammal förlegad sadel, finns oändligt många bättre beg på marknaden idag. Albion HH är inte ett sadelmärke utan SLK med Highhead antar jag du menar? SLK och SL är svängda bommar....Passier vadå? Finns ju mängder av Passier och i grunden är alla måttade mer eller mindre så man får ju fråga f.d ägaren till vilken typ av rygg den passat....
Jag brukar säga till de som frågar mig, prova ALLT du kommer över så lär du dig snart vad som passar både dig och din häst! Köp den sadel du sitter bäst i o din häst rör sig bra med men därmed inte sagt att man behöver slösa tid på att prova svängda sadlar till en rak häst....;)
 
Phew! Hästen gav sadeln godkänt. Trots att jag red utan pad och den satte sig "för mycket" i fram och låg för nära mankbasen. (Den är beställd för vid men helt nyomstoppad ville jag ta första turen utan pad). Matte ger också två tummar upp. Så nu kan jag andas ut. Var ju liiiite nervöst att två månader efter man provat ett annat exemplar få hem en helt ny. Kunde vara 24 000 kr i sjön liksom
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag kämpar på med att skola om mig från ekonomiskt vidlyftig till kostnadsmedveten. Det är verkligen nyttigt och välbehövligt! Och jag...
Svar
2
· Visningar
1 091
Senast: cassiopeja
·
Hemmet När jag läser i forumet inser jag att jag är långt ifrån ensam om att ha svårt att "få det gjort" när det gäller vardagssysslor - det...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
8 354
Senast: Habina
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 480
Senast: Calmiche
·
  • Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
1 774
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp