Vi som tränar för tävling i agility!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fråga från en novis: var på internet kan jag hitta nybörjartävlingar? Och för skoj skull, finns det nån officiell sida för mer avancerade (internationella?) tävlingar?
 
Fråga från en novis: var på internet kan jag hitta nybörjartävlingar? Och för skoj skull, finns det nån officiell sida för mer avancerade (internationella?) tävlingar?
Det finns bl a en facebookgrupp som heter ”Blåbärstävlingar agility”. Alla officiella tävlingar i Sverige finns på Sagik tävling.
 
Lycka till!!! Jag är med på Fitdoglägret och ska snart iväg och träna för Tereza Kralova. Helt galet :nailbiting:
Hoppas du hade en bra helg! Vet att K tyckte det var kanonbra!

Lillskruttan skötte dig fantastiskt bra idag, alla tre loppen. Nån liten miss i varje, men det är en tidsfråga innan det sitter hela vägen

Nu blir det Gåsahoppet nästa! Båda prinsessorna får vara med :)
 
Nu blir det Gåsahoppet nästa! Båda prinsessorna får vara med :)
Hoppas det inte blir busväder när ni ska till Skurup! SMHI hotar med ihållande snöfall och vindbyar på 22 m/s på torsdag - låter ju inte så kul.
Jag har tänkt åka dit och titta på påskdagen/söndagen. Det ska bli kul att få kolla på riktigt duktiga hundar och förare :)
 
Hoppas du hade en bra helg! Vet att K tyckte det var kanonbra!

Lillskruttan skötte dig fantastiskt bra idag, alla tre loppen. Nån liten miss i varje, men det är en tidsfråga innan det sitter hela vägen

Nu blir det Gåsahoppet nästa! Båda prinsessorna får vara med :)
Absolut, vi hade supekul :) Lilla Loppan höll ihop nästan hela helgen men sista passet var hon lite för trött i både kropp och knopp :heart Det är ju hennes stora svaghet med att hon är lättstörd och lägger massor med energi på fel saker, men fick bra råd hur jag ska fortsätta jobba med henne. Och Tereza såg helt förvånad ut efter första försöket på hennes bana och sa "I did not expect her to be that fast" :D

Då ses vi till helgen jag är där fredag och söndag :)
 
Hoppas det inte blir busväder när ni ska till Skurup! SMHI hotar med ihållande snöfall och vindbyar på 22 m/s på torsdag - låter ju inte så kul.
Såg det och fick lätt ångest . För även om vi har vinterdäck på husbilen är det inte kul att köra i sånt väder :( Skönt att prognosen verkar ha ändrats!
 
De hade fel igen! Det snöar på tvären...vi tog beslut att köra ner igår kväll, och det var helt rätt!
Klokt beslut! Ja, det snöar definitivt på tvären och ska visst fortsätta så hela dagen. Hoppas det inte blir en massa strykningar i klasserna idag pga vädret - tråkigt i så fall.
Lycka till idag!
 
Vilken härlig agilityhelg det blev på Gåsahoppet :) Båda tjejerna (och husse) skötte sig fint, även om resultaten var lite klena. En tredjeplats som gav finalbiljett var bästa placeringen! Finalen tjuvade lilla vita, så då hamnade husse efter och det blev disk...men massor av rolig agility, spännande, svåra och roliga banor och många trevliga möten med likasinnade!
 
Vilken härlig agilityhelg det blev på Gåsahoppet :) Båda tjejerna (och husse) skötte sig fint, även om resultaten var lite klena. En tredjeplats som gav finalbiljett var bästa placeringen! Finalen tjuvade lilla vita, så då hamnade husse efter och det blev disk...men massor av rolig agility, spännande, svåra och roliga banor och många trevliga möten med likasinnade!
Grattis till tredjeplats och finalbiljett :)

Jag hann tyvärr inte åka dit och titta på söndagen - hade varit roligt att se både er och tävlingarna! Har förstått från kommentarerna på Fb att det var ett väldigt trevligt och lyckat arrangemang (med undantag för vädret).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Hundträning Efter snabb förfrågan tar jag mig friheten att skapa en sammanslagen tråd för ALLA lydnadsklasser, där man kan följa allas träning och...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
166 436
Senast: lillebill
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp