Vi som väntar kattungar 2009!

Sv: Vi som väntar kattungar 2009!

mmm. jag ville behålla de ´själv men jag insåg att det kanske vart lite väl många ungar för båda för oss och för mamman vi visste inte riktigt hur många hon skulle få.
 
Sv: Vi som väntar kattungar 2009!

mmm. jag ville behålla de ´själv men jag insåg att det kanske vart lite väl många ungar för båda för oss och för mamman vi visste inte riktigt hur många hon skulle få.

Men då tar man väl inte död på ungarna? Vadå för många ungar för mamman, hur mycket erfarenhet har ni av kattuppfödning? Om katten inte klarar av att ge di till alla sina ungar ja då får man stödmata.
Herregud vad fruktansvärt oansvarigt av dina föräldrar. :mad: De har haft katten okastrerad, alltså är detta planerade ungar. De vet ju bevisligen hur barn blir till.. Då får de ta ansvar för sina handlingar! Usch hur folk behandlar katter, jag blir mållös. :(
Hur gammal är du?
 
Sv: Vi som väntar kattungar 2009!

jag är 19 år.

Är det din katt eller dina föräldrars? Oavsett så, KASTRERA katten efter denna kull. Usch, jag blir så ledsen. Slå ihjäl friska fina kattungar pga ägarnas okunnighet! Ska man hålla på med avel (vilket ni gör om ni låter katten få ungar) så ska man vara förberedd, påläst och vara beredd att ta sitt ansvar!
 
Sv: Vi som väntar kattungar 2009!

Är det din katt eller dina föräldrars? Oavsett så, KASTRERA katten efter denna kull. Usch, jag blir så ledsen. Slå ihjäl friska fina kattungar pga ägarnas okunnighet! Ska man hålla på med avel (vilket ni gör om ni låter katten få ungar) så ska man vara förberedd, påläst och vara beredd att ta sitt ansvar!

:bow:

Blir förbannad när man slår ihjäl oskyldiga djur och inte tar sitt ansvar som djurägare. Vill man inte ha kattungar så kastrerar man...

5 stycken i en kull är ingen fara. Min ena hittekatt fick 6 kattungar och alla lever och frodas.

Hur många skulle jag inte jag ha slagit ihjäl om jag inte tagit mitt ansvar över "mina" hittekatter, ett ansvar som egentligen inte var mitt, men någon var tvungen att ta det...

Skrämmande att folk överhudtaget ens vågar berätta att man slagit ihjäl kattungarna. Jag tänker inte ens säga vad jag tänker, men katter borde verkligen få högre status.
 
Sv: Vi som väntar kattungar 2009!

kanske ska säga att det var lite av vårat eget fel att hon blev dräcktig. vi skulle skulle flytta. eller som sakt vi har flyttat. men katten som vi har nu. hon sprang bort ditt 3 gånger .. så
 
Sv: Vi som väntar kattungar 2009!

kanske ska säga att det var lite av vårat eget fel att hon blev dräcktig. vi skulle skulle flytta. eller som sakt vi har flyttat. men katten som vi har nu. hon sprang bort ditt 3 gånger .. så

Lite av ert fel. det var helt och hållet ert fel... :crazy: Vill man inte ha ansvaret för en massa kattungar får man antingen hålla katten inne eller kastrera. Svårare än så är det inte...
 
Sv: Vi som väntar kattungar 2009!

kl

Så otroligt sugen jag blir på katt/kattunge efter att ha kollat igenom den här tråden!
Den dag det ev. blir katt blir det antingen blandis från katthem eller en birma. Måste bestämma mig för om jag vill avla m.m.
 
Sv: Vi som väntar kattungar 2009!

*KL*
någon här som har en kattkull som vill ta sig an en kattunge på ca 3-4 veckor? (tror jag) upphittad igårkväll och skulle slås ihjäl. jag stod inte ut med det så nu är den här hemma med oss. han tvättar sig lite själv, han äter/lapar i sig mjölk och vatten. har kissat, men inte bajjat ännu. han e pigg och tultar omkring, vill busa ibland när han ligger på rygg. Några tips på vad jag ska göra med honom tills jag hitar nån som kan ta honom, jag har inte riktig koll på kattungar så och deras utveckling, nån bra kattsida?
 
Sv: Vi som väntar kattungar 2009!

en vecka har gått nu sen våran katt fick sina ungar. tvärr så slutade det illa för tre av dem. går så blev de dödade av en man som inte gillade katter. han knackade ihjäl de. men hon har iallafall två stycken kvar

jo vi ska kastrera henne nu tlll hösten.

kanske ska säga att det var lite av vårat eget fel att hon blev dräcktig. vi skulle skulle flytta. eller som sakt vi har flyttat. men katten som vi har nu. hon sprang bort ditt 3 gånger .. så

:crazy:

Såna som er ska inte ha djur!

Tror ni inte hon blir dräktig igen innan hösten!?
 
Sv: Vi som väntar kattungar 2009!

*KL*
någon här som har en kattkull som vill ta sig an en kattunge på ca 3-4 veckor? (tror jag) upphittad igårkväll och skulle slås ihjäl. jag stod inte ut med det så nu är den här hemma med oss. han tvättar sig lite själv, han äter/lapar i sig mjölk och vatten. har kissat, men inte bajjat ännu. han e pigg och tultar omkring, vill busa ibland när han ligger på rygg. Några tips på vad jag ska göra med honom tills jag hitar nån som kan ta honom, jag har inte riktig koll på kattungar så och deras utveckling, nån bra kattsida?

Lägg ut en annons här! http://hittekatter.ifokus.se/
 
Sv: Vi som väntar kattungar 2009!

det va typ det första jag gjorde, hihi, men nu har det löst sig, ringde nån "akutgrupp" och nu har han hämtats och han fick syskon och hela kittet :love:

sen vill jag bara påpeka en sak. jag känner inte annie_cool och jag kan inte försvara att dom gjort missar i sin katthållning, men jag vet att hon varit med om den värsta tragedi man kan uppleva som människa, så tänk på det när ni ska svara folk i trådar som ni inte känner, det finns sätt och det finns sätt.

stor kram till dig annie, och försök kastrera katten så fort ni kan, nu vet jag inte hur gammal hon är och jag har inte följt tråden..eller så håll henne inne tills hon blir kastrerad så blir det hur bra som helst :)
 
Sv: Vi som väntar kattungar 2009!

Katterna slogs ihjäl innan hennes pappa dog, och det är ingen ursäkt för att göra djur illa, hur hemskt det än är.

Hon är 19 år så lite borde hon förstå.
 
Sv: Vi som väntar kattungar 2009!

jo må hända, men inläggen kommer ju nu, när hon kanske inte mår så bra, kan ju vara lite jobbigt att höra sånt osv, lite försiktig kan man ju vara, även överlag, finns andra sätt att framföra saker utan att vara elak menar jag. nog för att man kan bli trött på folk som inte tar ansvar, men de blir ju inte färre bara för att man skäller ut någon på ett forum :)
 
Sv: Vi som väntar kattungar 2009!

knappen


Gills det om man väntar få hem tre kissungar på ca tre-fyra veckor och dess mamma imorgon? :angel::D


(Stödhemskatt - men ändå!)
 
Sv: Vi som väntar kattungar 2009!

*kl*

Nu har mina små redan hunnit bli 12 veckor, tiden går så fort! Igår fick dom sista sprutan samt chip-märktes och vet.besiktigades, allt såg bra ut.

Jag har inte tagit några nya kort nu för varken jag eller katterna har varit på humör i värmen, men här är några som en bekant till mig tog då dom var 10 veckor.

Jack och Ellen poserar så fint för Siri, iaf i några sekunder åt gången :D
10veckor.jpg


S*Eikefjord's Port Ellen
10veckor_1.jpg


S*Eikefjord's Gentleman Jack
10veckor_2.jpg

10veckor_1.jpg


***
Väntar även tillökning vilken dag som helst nu (dag 64 idag) mellan dessa två snyggingar:

(N)Retina's All We Need Is Love
feb09-1.jpg


DK*Wehnert's Dario
feb09-1.jpg
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Övr. Barn Är det bara jag som ställer mig undrande till nyttan av all denna ledighet från skolan? Jätteskönt för barnen att få avbrott ibland, men...
6 7 8
Svar
157
· Visningar
7 836
Senast: Soapbubble
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 606
Senast: Amha
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Ända sen jag fick en diagnos att jag har autism så har jag HATAT det. För att det är som en diagnos att man är FEL enligt sam hället och...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
6 875
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Det händer såmycket helatiden. Jag har tagit upp skolan igen och jag galopperade på ridningen förra veckan som jag skrev om ❤️ Och även...
Svar
12
· Visningar
779
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp