Vi som väntar kattungar 2009!

fettso

Trådstartare
Ja in med era avelskissar här!
Även ni som planerar att ta kull!:)

All imfo om hur kissarna mår, vilka som är dom tilltänkta föräldrarna, hur
dräktigheten fortskrider och såklart massor med bilder!:)
 
Sv: Vi som väntar kattungar 2009!

Jag har ingen dräktig hona i dagsläget, men jag har en kull hemma på 9 veckor och planerar två kullar under 2009.

Jag planerar att para min hona Lapcat med en snygging vid namn Sam.

Sam
shapeimage_2.jpg


Lapcat
DSC_0064.jpg


Därefter planerar jag att para min Klösan med min egen hane Korven

Korven
DSC_0592.jpg


Klösa
DSCN3809.jpg


Hoppas att planerna går i lås också, man ska ju inte ropa hej förens man är över bäcken.
 
Sv: Vi som väntar kattungar 2009!

Gud vad roligt!:):bump:

Det är så mysigt med små, längtar tills min hona blir vuxen...
kan ju ta åravis:p
Marly blev könsmogen först som 2 år, så en del Perser är seena:D



*Glömde skriva att även ni som väntar huskatter är välkomna i tråden*
 
Sv: Vi som väntar kattungar 2009!

Den 27:e februari väntar vi småsibirer. Dräktigheten var eg. inte planerad (inte just nu i allafall), men nu är det som det är. Ska bli roligt ändå.

Här har vi mamma Shanja, som just nu ser ut att ha svalt en fotboll.
Shanja3-1.jpg


Och här är den blivande pappan, Goliath.
avel2-1.jpg


Ska bli så spännande!
 
Sv: Vi som väntar kattungar 2009!

Jao, och jag har både ocikatt ungkatter och Bengal Bebisar hemma!:bump:

Och så sent som i förrgår fick jag en kull till med Ocikatter!

Det planeras för i år, en kull Bengal och en kull på min Sphynx hona med om allt går enligt planerna!:laugh:
 
Sv: Vi som väntar kattungar 2009!

Jag har en hona på parning just nu, som om allt går väl så får vi små bebbar här hemma om ca 63 dagar! :laugh:

Dessa två träffas och har trevligt för tillfället:
26033139.jpg



Sen planerar jag två kullar längre fram i år, då med min egen hane för första gången! :bump:

26033140.jpg

26033141.jpg
 
Sv: Vi som väntar kattungar 2009!

Jao, och jag har både ocikatt ungkatter och Bengal Bebisar hemma!:bump:

Och så sent som i förrgår fick jag en kull till med Ocikatter!

Det planeras för i år, en kull Bengal och en kull på min Sphynx hona med om allt går enligt planerna!:laugh:

Har du inga bilder på småttingarna?:love:
 
Sv: Vi som väntar kattungar 2009!

http://www.goeswild.se/003 liten.JPG-for-web-12295907135.jpg
Lilla Brandy när han var mindre!
Han ägs av Breakdown nu, hon fick honom av mig som tack för hjälpen!:laugh:
Bänglarna som vaaaar till salu så sent som för en timme sedan, såg ut såhär hihi
(har tyvärr inga nya bilder då kameran muppar sig :mad:)
1231963439_resized.jpg

Mina söta pojkar som ska flytta till Halmstad nästa helg!:D
 
Sv: Vi som väntar kattungar 2009!

Hejsan tänkte passa på att lägga upp lite bilder på mammas uppfödning.

Vi har en kull hemma av Bengaler som är 8 veckor.

Mamma katt heter Troja:


Pappa katt heter Porthos:



Och här har ni kullen:


Fler bilder finns på: www.bengalkatter.se
 
Sv: Vi som väntar kattungar 2009!

Jag hoppar in på ett hörn, fast jag inte avlar själv. Men kattungar väntar jag på ändå... Min granne kom nämligen med nyheten att hennes ena katthona (bondkatt förstås) hade fått 4 kattungar i förr-förrgår, som de planerade att "slå ihjäl" så fort som möjligt. :cry: Jag åkte dit direkt, tittade på de små knoddarna som låg ihopkurade på varandra och snusade och kunde inte låta bli - de ska komma hem till mig allihop! :love: Jag fick grannen att lova att de får leva tills de kan gå ifrån mamman och flytta hem till mig i vår.

Tanken är att behålla 1 själv och försöka hitta hem till de övriga 3, men går det inte så går det inte. Då får de stanna allihop i så fall. *harkel* Men jag kunde inte låta nån stampa på dem eller dränka dem, det är ju för sjutton liv det handlar om! :mad: :cry: De har inte gjort åt ont och inte har de bett om att födas heller, så man kan ju knappast straffa dem för det, tycker jag. Blödig som jag är kan jag inte leva med vetskapen att 4 kattungar ska dödas för att jag inte öppnade mitt hem för dem.

Nu är bara frågan hur jag får min oriental och min kastrerade bondkatthane att acceptera 4 nya småttingar i huset. För att inte tala om mina 2 vovvar... :angel: :D
 
Sv: Vi som väntar kattungar 2009!

Och så ber du karln att kastrera honan så att det inte blir fler ungar som han måste ta död på.
 
Sv: Vi som väntar kattungar 2009!

Min tjejja är inne på dygn 11 nu, tiden går såååå långsamt tills jag "får" titta på hennes tuttar :p (tänk vad vi kattuppfödare ser fram emot... :rofl: )


feb09-2.jpg
 
Sv: Vi som väntar kattungar 2009!

Ja:rofl: men det är ju roligt!:bump:

Hon kommer få bedårande kattungar din vackra hona!:)
 
Sv: Vi som väntar kattungar 2009!

Jag ska para min Birmahona Skye med en kille vid namn Ajax (båda givetvis SVERAK reg)....ska bli jättespännande...nu väntar jag bara på löp!!


:banana:
 
Sv: Vi som väntar kattungar 2009!

Gud vad roligt!!:)

Här är en till som väntar på löp, men den som väntar på ngt gott:devil::bump:
 
Sv: Vi som väntar kattungar 2009!

Hej jag har förhoppningsvis kattungar på g... (cornish rex)
Min hona Golden´s Eya Eya och mina hane Golden´s Crim Crim har parat sig med sista dag den 7e. Hoppas bara han fick till det, han hade inte så stor koll på att det var under svansen å inte ovanför han skulle hålla till :D

När brukar det börja syna?
http://s174.photobucket.com/albums/w81/monsvarten/Katter/?action=view&current=goldenseyaeya.jpg Bild på honan med en kattunge från förra kullen.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Vi som väntar kattungar 2009!

Gud vad roligt!!:)

Här är en till som väntar på löp, men den som väntar på ngt gott:devil::bump:

Givetvis löper ALLA mina andra två katter...(som skall steriliseras..:grin:)..men inte lilla Birmatösen...såklart...:cool:

Kan vi peppa igång lite löp här tror ni?? :bump:
 

Liknande trådar

Övr. Barn Är det bara jag som ställer mig undrande till nyttan av all denna ledighet från skolan? Jätteskönt för barnen att få avbrott ibland, men...
6 7 8
Svar
157
· Visningar
7 845
Senast: Soapbubble
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 662
Senast: Amha
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Ända sen jag fick en diagnos att jag har autism så har jag HATAT det. För att det är som en diagnos att man är FEL enligt sam hället och...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
6 911
Senast: LiviaFilippa
·
Kropp & Själ Vart vänder man sig när man inte kan få hjälp av vården? Jag fungerar inte på arbetet, min hjärna lägger av och den står liksom och...
2
Svar
38
· Visningar
1 996

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp