Bukefalos 28 år!

Vi som väntar kattungar 2009!

Sv: Vi som väntar kattungar 2009!

Har ni varit med om att honan bara löper en dag?

Ariel löpte i Tordags och dom parade sig hela dagen+natten med korta pauser.
Igår och idag ingenting än sålänge??


(Förra gången parade dom sig i fem dagar.)

Jättetacksam för svar:bow:
 
Sv: Vi som väntar kattungar 2009!

Fettso:
Alla seriösa och de som har lite vett i skallen avlar ALDRIG renrasiga katter med blandraser! Och alla andra uppfödare som du känner kommer inte att vara glad på dig. Och du kommer inte heller att få köpa någon fler renrasig katt från någon uppfödare om de vet om att du avsiktligen avlar fram bladraser!:mad:
 
Sv: Vi som väntar kattungar 2009!

Oh nej men herreguuud så farligt bäst man aktar sig då:crazy:

Fy bevare mig väl så hemskt att avla en renrasig med en blandras
ushanemej dom dör nog bara av tanken dom små kisungarna.
Att jag inte tänkt på det, hm låt mig fundera...
Nej jag bryr mig faktiskt inte om vad andra tycker, jag tar mkt
väl hand om alla mina djur.

:confused:Har hästarna rymt??
 
Sv: Vi som väntar kattungar 2009!

Är för det första inte intresserad i dagsläget av att låna hane, kommer nog aldrig att bli det heller.
Har egen hane och planerar att i framtiden utöka med fler katter.
Ska köpa ytterligare en hona i år.

Glömde skriva att hur skulle dom kunna veta att jag innan jag började med raskattavel tog två kullar
huskattungar?
Jag är ju inte så dum så jag berättar det.
Sedan så ägde det ju som sagt rum innan jag började med raskattavel, det kan man väl
knappast hänga ngn för??

Sånt där sprider sig fort i uppfödarkretsar. Det är inte populärt alls med folk som blandar raser osv.
Du kan även få svårt att få KÖPA avelsdjuren från början. Jag skulle personligen inte vara så pigg på att sälja framtida aveldjur till någon jag vet hållt på med backyard breeding.
 
Sv: Vi som väntar kattungar 2009!

Som jag sagt tidigare så blir denna(om det blir) den sista kullen
innan hon ska steriliseras!
Jag kommer absolut INTE avla huskatter när jag sätter igång med raskattaveln!
 
Sv: Vi som väntar kattungar 2009!

Jag väntar på min första kull ragdolls v.11.... ska bli jättekul:laugh:
En liten fråga..det brukar ju gå 63 dagar, men såg i en bok att det kan vara allt mellan 45-63 dagar:confused: Hur vet man när det är dags? Det är så många år sedan jag hade bäbisar sist så jag är lite ringrostig...
 
Sv: Vi som väntar kattungar 2009!

45-63 dagar stämmer inte, en kattunge som bara är 45 dagar är inte fullt utvecklad. Däremot kan dom gå mellan 60-70 dagar ungefär (70 dagar är dock ovanligt). Oftast så har olika raser olika långa dräktighetsperioder, birman t.ex. får oftast på dag 65 har jag hört (men min egen erfarenhet pekar mer på att det är runt dag 61-62).
 
Sv: Vi som väntar kattungar 2009!

Tack för ditt svar! Tyckte själv att det lät lite konstigt med ett så stort tidsspann. När det gäller hästar är jag betydligt mer van:D, får ju några föl per år....
Från vilken dag börjar man räkna? Första gången man ser att de parar sig eller när hon inte vill mer eller:confused:
 
Sv: Vi som väntar kattungar 2009!

Hur ska jag räkna??
Ariel löpte en dag, hade vad vi kunde se uppehåll 2 dagar och löpte sedan igen 1 dag...:confused:
Ska jag anta att hon löpte och blev parad alla dagarna, bara det att vi inte såg det?:)
 
Sv: Vi som väntar kattungar 2009!

*Puffar* skulle gärna vilja veta ifrån när jag ska räkna-se ovanstående inlägg!:bow:
 
Sv: Vi som väntar kattungar 2009!

Mina katter parade sig den 22a , kollade idag på honans spenar och dom är rosa och större, och så är det hårlöst kring spenarna. Kan han ha lyckats fast jag inte trodde det? Eller har dom kanske hunnit para sig igen utan att jag märkt det.

Har lite problem med att fatta hur jag ska flytta över hanen från sverak till idp? Ska gå med i hallandskatten, och honan ska registreras på mig (har glömt göra det). Hanen har jag vart med till vet. för navel och testikel status och det var ua. Honan är också kollad ua. vad är de mer ja ska fixa? Stamnamn kanske? De är så mkt så jag blir förvirrad :P

Men ska jag räkna med att hon är dräktig då? Det känns som att det är något i magen men jag vet inte riktigt :laugh:
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Vi som väntar kattungar 2009!

Gå till Psykolog!

Säg en konkret sak jag gjort eller sagt fel!

Tar jag illa hand om mina katter? Nej
Är dom vaccinerade? Ja
Är dom chippade? Ja
Är dom försäkrade? Ja
Får dom bra kattmat? Ja Royal Canin
Är dom avmaskade? Ja
Alla tre har jag nu kollat så dom är utan navelbråck, har även kollat testikel-
status på hanen.
Vidare så ska alla blodgrupperas och kollas för vissa ärftliga sjukdomar.

Jag säljer inga kattungar innan dom är tidigast 12 veckor, en vägde så lite så jag hade kvar henne tills hon var nästan 15 veckor.
Dom är då vaccinerade(2ggr=grund), vana vid bad och kamning och att bli fönade+kloklippning.

Min "huskatthona" är 50% Raskatt(Norsk Skogkatt) har sett mammans stamtavla så det vet jag!

Min avsikt är att i framtiden avla renrasigt varför jag köpt en renrasig hona, den förra vi köpte dog i FIP.
 
Sv: Vi som väntar kattungar 2009!

Jag startade den här tråden, och den var menad som en trevlig tråd!:)
Där vi kunde glädjas över varandras små:love::)
 
Sv: Vi som väntar kattungar 2009!

Jag går redan till psykolog så den biten behöver du då inte oroa dig för. :grin::grin:

Så, du SKA testa honom för HCM/PKD??
Och vad händer med hans avkommor om det visar sig att han är SJUK??
Man testar sånt INNAN man parar, inte efter. :grin:

Jag må vara en PMS kärring, men jag blir fullständigt galen på dig. :crazy:
Du tar kattungar trots att du inte kan någonting alls om dito och allt där om kring! (och jag är inte den enda här som är trött och förbannad men framförallt, mycket ledsna för katternas skull!!)
Och, du tar kattungar för att det är roligt och gulligt. :crazy:
Visst fan är det gulligt, men man behöver ha lite mer i ryggen än så...
 
Sv: Vi som väntar kattungar 2009!

Men allvarligt - måste ni bråka på fettso - hon har väl fått tillräckligt med slängar av sleven. Det räcker.

Jag är väl inte ngt större fan av att göra huskatter, men fettso sköter det bättre än MÅNGA, många andra out there.
Dessutom så måste man ju skaffa sig erfarenheten nånstans.

Tyvärr väntar ingen av mina katter ungar så jag inte bidra mer än så i tråden.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Är det bara jag som ställer mig undrande till nyttan av all denna ledighet från skolan? Jätteskönt för barnen att få avbrott ibland, men...
6 7 8
Svar
157
· Visningar
8 239
Senast: Soapbubble
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 110
Senast: Amha
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Ända sen jag fick en diagnos att jag har autism så har jag HATAT det. För att det är som en diagnos att man är FEL enligt sam hället och...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
7 140
Senast: LiviaFilippa
·
Kropp & Själ Vart vänder man sig när man inte kan få hjälp av vården? Jag fungerar inte på arbetet, min hjärna lägger av och den står liksom och...
2
Svar
38
· Visningar
2 120

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp