Vi som väntar kattungar!!

fettso

Trådstartare
Kan vi inte ha en tråd där man får följa alla som väntar kattungar!?

Bidrar med min hona Ariel långhårig huskatt
18858408.jpg

17968034.jpg

Hon är liten väger endast 2,6kg och har idag gått 21 dagar räknat från tredje parningsdagen.:)

Ska ta nya bilder.

Fader är våran Perser katt(har stamtavla)S*Pärlemors Blue Marly
18858490.jpg

18858487.jpg

18858486.jpg
 
Sv: Vi som väntar kattungar!!

Vad roligt med kattbebbar!

Min katt Missan väntar också kattungar!
det är hennes första kull, men tyvärr vet jag inte riktigt när de små väntas komma, men jag tror de är max 1 vecka kvar.

Jag skulle vilja lägga in en bild, men vet inte riktigt hur man gör?
 
Sv: Vi som väntar kattungar!!

Jag vet inte om du svarat på det tidigare men vet uppfödaren om att du parar med huskatt? Godkänner hon det?
 
Sv: Vi som väntar kattungar!!

Vad har det med tråden att göra? Och framför allt, vad har DU med det att göra? Folk...

*kl*

Vi väntar också smått här hemma! Stolt blivande mamma är Ebba (S*Top Team's Four Roses):
mars08-1.jpg


och snyggingen som ska bli pappa heter Lucifer:
lucifer11.jpg



Det är Ebbas första kull och om allt går som det ska så anländer bebbarna ca den 9 maj :love:
 
Senast ändrad:
Sv: Vi som väntar kattungar!!

Ja... Jag undrar, tycker det är dålig stil att avla utan att uppfödaren får veta det.
 
Sv: Vi som väntar kattungar!!

Men det är väl knappast ditt problem? Det är ännu sämre stil att hela tiden lägga sig i vad andra gör och försöka få dom att verka oseriösa mm. Det finns många uppfödare som inte bryr sig om deras uppfödningar paras med huskatter, vissa är nöjda så fort dom sålt katten (säger inte att dessa är några bra förebilder, men det är inte ovanligt) och då är det väl knappast upp till dig att hålla koll på vad deras katter används till? Huvudsaken är väl att katterna mår bra och tas om hand? Låt folk sköta sina egna liv.
 
Sv: Vi som väntar kattungar!!

Visst... Jag hoppas att katterna får det bra, de är nämligen de jag bryr mig mest om. Vad jag har uppfattat så kan inte ts så mycket om kattuppfödning...
 
Sv: Vi som väntar kattungar!!

Ta det med TS via PM istället då, det hör ju inte hit, och vad du har hört om TS intresserar kanske ingen annan i tråden.
 
Sv: Vi som väntar kattungar!!

Visst... Jag hoppas att katterna får det bra, de är nämligen de jag bryr mig mest om. Vad jag har uppfattat så kan inte ts så mycket om kattuppfödning...

Jag väljer själv vad jag gör med mina katter!
Marly köptes inte endast som sällskapskatt och har inget fel i sitt yttre.
Dessutom är både han och Ariel friska sunda individer med oerhört bra och barnvänligt lynne.
Båda älskar barn och människor övht, dom är alltid först framme när vi får gäster osv.
Vi har små barn och ändå har aldrig katterna rivit eller bitit dom, inte ens om barnen varit hårdhänta(vilket som givetvis inte får, vara hårdhänta alltså).

Att man avlar med renrasiga katter behöver inte betyda att man är seriös.
Vi köpte en svindyr hona som var helt korrekt med superbra stamtavla från en känd stor uppfödare inom rasen.
Meningen var att vi skulle avla längre fram, hon dog som 7 månader i FIP och uppfödaren vägrade kännas vid det.
Fick ingen ny katt och ingen ersättning.

Min hona får kattungefoder+vuxenfoder med mkt fett+protein i både före och nu under dräktigheten.
Katterna är vaccinerade och det kommer även kattungarna bli, samt att våra katter är avmaskade vilket även kommer ske på kattungarna.
Jag har redan gjort bolådor, införskaffat ersättning+flaska,värmedyna,slemsug,bok om kattuppfödning.

Så jag försöker iaf göra mitt bästa.

Tråkigt att det ska bli såhär.
 
Sv: Vi som väntar kattungar!!

Min Katt Missan väntas få kattungar närsom! :)
Huur lägger man upp bilder här?
 
Sv: Vi som väntar kattungar!!

Okej här kommer en bild på min katt Missan som väntar smått!:d
59243_1207765866.jpg



Uppdatering :

Tyvärr , funkade inte :(
 
Sv: Vi som väntar kattungar!!

lägg upp bilderna på photobucket eller pixbox istället, det går inte visa bilderna direkt i tråden om dom ligger på bilddagboken
 
Sv: Vi som väntar kattungar!!

Min lilla stumpa har nu gått upp 800 g sedan hon kom hem från herrbesöket (för drygt en månad sedan) undra vart detta ska sluta :crazy:
 
Sv: Vi som väntar kattungar!!

Jag vet inte om du svarat på det tidigare men vet uppfödaren om att du parar med huskatt? Godkänner hon det?

Vad har uppfödaren med det att göra? Sålt är sålt. Var person har väl rätt att göra vad man vill med sin egendom (under förutsättning att man inte behandlar dem illa förstås).

Det är sjukt vad detta är upptrissat i kattsammanhang; jag kan inte alls finna detsamma inom hästar, hundar eller egentligen någonstans. Därmot avskyr även jag (mer än något!) överskottet på katter och katter som föds upp i helt okontrollerade former, men jag kan även tänka mig folk som föder upp huskatter på ett seriöst sätt. Jag tänker (:eek:) para min maine coon med en skogiskorsning så fort han är könsmogen (kill me).

/snurpe
 

Liknande trådar

Övr. Katt Hej alla kattvänner, Jag har fått hem en ny liten bekantskap som numera hunnit med att bo hos oss i tre veckor. Hon är fantastiskt fin...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
8 591
Senast: Speedway
·
Övr. Katt Vad väger era katter? Skriv ålder och vad det är för ras.:):bump: S*Pärlemors Blue Marly, Perser, 3 år 3,7kg Ariel, Huskatt...
Svar
10
· Visningar
3 521
Senast: pajaztar
·
Övr. Katt Hej En av våra grannar fick igår en kull med kattungar som är raserna perser/norsk skogkatt/bondkatt och det blev 4 stycken små...
Svar
3
· Visningar
887
Övr. Katt Jag har skrivit en text som jag avser att använda för att sprida information om kattskötsel. Den riktar sig till alla som har katter i...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
9 003
Senast: kem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp