Bukefalos 28 år!

Vi som väntar kattungar!!

Sv: Vi som väntar kattungar!!

Till dig, uppe i högra hörnet av inlägget ser du vems inlägg man har svarat på.
 
Sv: Vi som väntar kattungar!!

Till dig, uppe i högra hörnet av inlägget ser du vems inlägg man har svarat på.

Jaha , nej vi märkte inte att hon löpte. Det får en att känna sig jätte oansvarig, och jag skäms verkligen. Men detta är hennes första och sista kull. Tur att vi bestämmt oss för att ta en kull på henne! men trodde aldrig det skulle bli av bara. Men jag är jätte glad och förväntansfull nu iallafall, de små lär komma närsom!
 
Sv: Vi som väntar kattungar!!

Jag väntar också kissebäbisar!

Lillkizzen

dsc02438ar0.jpg


Ziri (Lillikizzens dotter)

hrrziricb7.jpg


Kullarna är beräknade 20 och 27 maj ungefär...

Åh vad mysigt med två kullar!!Grattis!:love::bump:
 
Sv: Vi som väntar kattungar!!

Vad har uppfödaren med det att göra? Sålt är sålt. Var person har väl rätt att göra vad man vill med sin egendom (under förutsättning att man inte behandlar dem illa förstås).

Det är sjukt vad detta är upptrissat i kattsammanhang; jag kan inte alls finna detsamma inom hästar, hundar eller egentligen någonstans. Därmot avskyr även jag (mer än något!) överskottet på katter och katter som föds upp i helt okontrollerade former, men jag kan även tänka mig folk som föder upp huskatter på ett seriöst sätt. Jag tänker (:eek:) para min maine coon med en skogiskorsning så fort han är könsmogen (kill me).

/snurpe
Jag skulle inte bli glad om jag var uppfödare och fick veta att en av mina hanar (eller honor för den delen) användes till oregistrerad kattuppfödning. Jag vet för övrigt uppfödare som det har hänt för och de blev inte speciellt glada.

Anledningen är dels att jag och andra då lagt ner massa tid och pengar på att få denna avkomma att vara så rastypisk som möjligt och även för att som du själv skrev att det redan finns 100 000 tals hemlösa katter idag som riskerar att dö i plågsamma sjukdomar, fryser i hjäl, blir påkörda, svälter osv.
När vi inte har det problemet längre ser jag ingen anledning egentligen att inte avla på huskatter förutsatt att det är under kontrollerade former.

Jag skulle gärna ta hand om en redan dräktig hona från ett katthem nån gång i framtiden när vi bor större och jag är mer påläst. Uppfödning vet jag inte om jag skulle vilja ge mig in på dock.
 
Sv: Vi som väntar kattungar!!

Vad har uppfödaren med det att göra? Sålt är sålt. Var person har väl rätt att göra vad man vill med sin egendom (under förutsättning att man inte behandlar dem illa förstås).

Det är sjukt vad detta är upptrissat i kattsammanhang; jag kan inte alls finna detsamma inom hästar, hundar eller egentligen någonstans. Därmot avskyr även jag (mer än något!) överskottet på katter och katter som föds upp i helt okontrollerade former, men jag kan även tänka mig folk som föder upp huskatter på ett seriöst sätt. Jag tänker (:eek:) para min maine coon med en skogiskorsning så fort han är könsmogen (kill me).

/snurpe

Det kan vara så enkelt som att katten sålts i egenskap av sällskapskatt och inte som avelskatt och har köparen lovat att inte avla på katten så innebär det att köparen ljugit uppfödaren rakt i ansiktet vid försäljningen. Hade uppfödaren känt till köparens intentioner kanske h*n inte hade sålt katten. Man har lurat till sig en katt. Oärligt helt enkelt.
 
Sv: Vi som väntar kattungar!!

tja..kattungarna lär bli mycket sundare än sin renrasiga pappas ras iallafall...;)

Inte alls säkert, många perserkorsningar dras med exakt de problem seriösa perseruppfödare arbetar för att eliminera. Det är inte bara att para en perser med godtycklig katt och tro att avkomman blir problemfri. Lyckas man para med en katt som tex. har lite trängre näsborrar kan du få de andningsproblem seriösa perseruppfödare arbetar så hårt för att hålla borta.

Pälsen kan ju bli katastrofal också. Perseruppfödare arbetar ju ganska mycket med just pälsarna och det finns gott om fall där perserkorsningar får helt omöjliga pälsar.
 
Sv: Vi som väntar kattungar!!

Det kan vara så enkelt som att katten sålts i egenskap av sällskapskatt och inte som avelskatt och har köparen lovat att inte avla på katten så innebär det att köparen ljugit uppfödaren rakt i ansiktet vid försäljningen. Hade uppfödaren känt till köparens intentioner kanske h*n inte hade sålt katten. Man har lurat till sig en katt. Oärligt helt enkelt.

Måste vi diskutera detta här?Varför kan folk som har katt inte vara lika trevliga som på hästforumen?
Jag har iaf aldrig blivit tillfrågad om vad jag skulle ha marly till vid köpet.
 
Sv: Vi som väntar kattungar!!

Måste vi diskutera detta här?Varför kan folk som har katt inte vara lika trevliga som på hästforumen?
Jag har iaf aldrig blivit tillfrågad om vad jag skulle ha marly till vid köpet.

Nej, men jag svarar på frågan i den tråd den ställs.
 
Sv: Vi som väntar kattungar!!

Har ringt Agria nu precis och det går inte att avelsförsäkra en icke registrerad katt.
Men som tur är så har jag ju svärmor i Malmö som vi får allt av till rabatterat pris.
(Hon är personalchef på djursjukhuset)
 
Sv: Vi som väntar kattungar!!

Ja, det är jättemysigt! :love:
Men lite jobbigt oxå, dem fick 1 vecka imellan förra året mé! Så det va kattungar överallt!
Meningen var att jag skulle kastrerat dem.... men, så blev det inte!
My bad.... Men efter dem här kullarna ska dem iväg!

Men det är riktigt kul!!!! :banana:
Magarna börjar stå ut på dem!
Gammelkatten brukar bli stor som en basketboll :D

Lägger in nya bilder senare!
 
Sv: Vi som väntar kattungar!!



hehe ja verkligen :D men jag har en fråga, jag går ju och väntar på att de små ska komma, men det tycks aldrig vilja komma ut!
Men idag så typ har hon mest legat och det rör sig JÄTTE mycket i hennes mage, och helt plötsligt typ skrek/gnydde hon till och kurade ihop sig lite (tror jag) och det verkade som hon hade ont , men det varade i typ mindre än 3 sekunder.Kan det ha varit en värk?
 
Sv: Vi som väntar kattungar!!

Du märker när förlossningen startar, jag tror inte det var en värk, kanske mer att hon var obekväm med att ni höll på magen eller att bebisarna sparkade, eller så ville hon bara få lite uppmärksamhet :)
 
Sv: Vi som väntar kattungar!!

Okej, men hur ser en värk ut? :)
Jag har bara varit med om en katt förlossning en gång innan, och den kattens (sara,gammel katten) förlossning typ det ända jag minns är att hon flåsade som en hund och tryckte till sen kom bara kattunge efter kattunge. Mer minns jag inte.Och alla andra gånger har jag tyvärr missat själva förlossningen, hon har gått undan. Men nu är det ju som sagt Missan ( gammelkattens unge) som ska ha sin första kull. Men hon är verkligen super tjock nu och brösten är fulla med mjölk, jag tror hon har lite ont idag med. Ibland kan hon bara börja slicka sig hel vilt över hela kroppen , typ som om det gör ont och hon vill "slicka bort"det onda?
Fasst så har det varit ett bra tag. Åh jag vill att de små ska komma nununu!
*otålig* :D
 
Sv: Vi som väntar kattungar!!

Min äldsta honkatt blir rätt skrikig, och så flåsar hon och följer en vart man än går!
Förra gången följde hon med hyresvärden när dem var ute på promenad i ca 4 km och hade skrekit hela tiden! På monnen hade hon fått 2 stycken!


Hennes dotter märkte jag nästan ingenting på, bara lite flåsig.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Hej alla kattvänner, Jag har fått hem en ny liten bekantskap som numera hunnit med att bo hos oss i tre veckor. Hon är fantastiskt fin...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
8 603
Senast: Speedway
·
Övr. Katt Vad väger era katter? Skriv ålder och vad det är för ras.:):bump: S*Pärlemors Blue Marly, Perser, 3 år 3,7kg Ariel, Huskatt...
Svar
10
· Visningar
3 523
Senast: pajaztar
·
Övr. Katt Hej En av våra grannar fick igår en kull med kattungar som är raserna perser/norsk skogkatt/bondkatt och det blev 4 stycken små...
Svar
3
· Visningar
888
Övr. Katt Jag har skrivit en text som jag avser att använda för att sprida information om kattskötsel. Den riktar sig till alla som har katter i...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
9 113
Senast: kem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp