Bukefalos 28 år!

Vi sysselsätter oss del LXXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Andas, du kan. Sätt dig i trucken och blunda några sekunder och bara känn in reglagen. Om du hinner så flytta lite tompall innan? Vi har bara ståtruckar på vårt lager, jag saknar motviktstruckar!


Håller tummarna för er!!

Alla pallar med tunga betäckningar flyttade. Dock var jag tvungen att lyfta bort en stor tank på 6m3 innan jag kom in med resterande. Fullständigt kaos inne på vårt lager nu då i har en massa tankar som ska ut imorgon bitti.

Tog sin lilla tid men skam den som ger sig. Skönt i alla fall att ingen stod och väntade på mig utan jag kunde koncentrera mig. Hann dock inte få in alla pga andra roliga kunder


Hästen är fortfarande oviss. Fölet lever, inga tydliga brott på bäckenet och ligamenten ser ok ut. Livmodern likaså. Nu har hon ödem runt hela magen och framme vid bogen lilla hästen.
Nya prover tagna så ska vi höras i eftermiddag
 
Alla pallar med tunga betäckningar flyttade. Dock var jag tvungen att lyfta bort en stor tank på 6m3 innan jag kom in med resterande. Fullständigt kaos inne på vårt lager nu då i har en massa tankar som ska ut imorgon bitti.

Tog sin lilla tid men skam den som ger sig. Skönt i alla fall att ingen stod och väntade på mig utan jag kunde koncentrera mig. Hann dock inte få in alla pga andra roliga kunder


Hästen är fortfarande oviss. Fölet lever, inga tydliga brott på bäckenet och ligamenten ser ok ut. Livmodern likaså. Nu har hon ödem runt hela magen och framme vid bogen lilla hästen.
Nya prover tagna så ska vi höras i eftermiddag
Hoppas verkligen att stoet piggnar på sig! :heart Hur länge är det kvar till fölning?

Bra jobbat på lagret! :up::up:
 
Nehepp, om jag skulle få tummen ur och gå ut till hästarna kanske.

Jag är fortfarande stoppmätt efter lunchen M lagade. Idag blev det köttfärslimpa av älgfärs inlindad i bacon med kokt potatis, sås och gelé. Gott :d
Han fixade även klart skåpet så någon dag måste jag ta tag i den biten med. Inte idag dock ;)
 
Tråkväder här, funderade på en promenad med barnvagnen men har ingen motivation att ta mig ut. Satsar på att överleva dagen då jag är ensam med bebis för första gången då mannen började jobba idag.
 
3.5 grad och lite sol :) Känns skönt att det är på väg mot vår nu.
Idag ska jag städa. Jag var smart att bjuda hem mamma på tacopaj imorgon, så då får jag en spark i arslet så jag verkligen tar tag i det :cautious:
 
Snön börjar sakta försvinna här så nu går hästarna nakna i lilla hagen och letar grässtrån. Jag passade på att motionera dem med pilatesbollen. Annie blir så arg på den och Aramis blir helt skogstokig, de är så roliga att titta på :p

Snart kommer grannen så ska vi rulla upp en höbal. De har ätit nästan 200 kg sen i torsdags morse :meh:, värmen får gärna komma nu så jag slipper bli helt ruinerad :idea:.
 
Har ar klockan snart 7 och vi dricker vart morgonkaffe och ser pa soluppgangen. Det visade sig vara en jarnvag precis bredvid dar vi star, nagot vi missade tills det forsta taget kom dundrande i gar kvall. Da nya bussen ar mycket valisolerad var det inga storre problem ... forran ett tag (de ar alla 4-6 lok och 4 km langa som kor FORT) beslutade sig att tuta. HOGT precis nar det passerade. :cautious: Sedan tutade ett par till i natt ... i kombination att det var lite for varmt i sovrummet var det lite si och sa med nattsomnen.
I dag ska vi inte kora sa langt. Vi borjar med att kora till en Wallmart ett par timmar bort, jag behover handla nagra enkla grejor :p sedan bar det av till hundtraning i kvall.:):cool:
 
Dricker kaffe och ska läsa Eccelstone, sista redovisningen på torsdag. Sen slutar jag , så mycket blandade känslor men livet ska fungera också
 
Packat en låda tyg, och nu fastnade jag i att prova installera gamla spel. Zoo tycoon funkade, den brända skivan med Nikki - det första äventyret (blev det några fler?) vill inte...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Tycker det är lätt att drunkna i allt som finns vad gäller serier och film så tänkte jag kan testa att ta buke till hjälp. Lite...
2
Svar
33
· Visningar
1 474
Senast: MiaMia
·
Fritid På fredag kommer jag att ha ett gäng timmar att slå ihjäl i Tallin mellan hotellutcheckning och färja. Jag har en extremt snål budget...
Svar
5
· Visningar
601
Senast: Derivata
·
Juridik & Ekonomi Jag skulle beställa från en hemsida jag beställt flera gånger ifrån. Lägger in mitt kortnummer och sånt, kommer vidare till att godkänna...
2
Svar
26
· Visningar
1 272
Senast: Hazel
·
Skola & Jobb Då jag inte är direkt anonym här på forumet så vill jag inte gå in i detaljer kring min egen situation. Men jag startar ändå en tråd med...
Svar
1
· Visningar
392
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp