Bukefalos 28 år!

Vi sysselsätter oss del LXXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Köpte två smoothies i affären i hopp om att få i mig nyttigheter som gör mig frisk. Den ena var god. Den andra var vidrig! Meeen jag ska peta i mig den. Fyfan :yuck:
 
@Calmiche Känner igen det där men att glömma bort och smörja sig :angel:
Skönt jag inte är ensam :angel: Nu blir det förhoppningsvis lite bättring dock, det är en hudklinik jag börjar jobba på så känns ju som jag borde bättra mig för intryckets skull :laugh: men misstänker det bara håller i sig ett kort tag, jag har trots allt minimal patientkontakt.. och det är ju jättejobbigt smörja in sig :angel:
 
Alltså när tar min otur slut... Min mage är under utredning sen månader tillbaka, mamma har fått lungcancer och nu har vi fått besked på att hon har ungefär ett år kvar i livet om behandlingen hjälper :cry:, i 4 veckor har jag gått med en stöveljäkel på högerbenet för att jag smällde en sena i foten när jag gick rakt fram på plan mark... Idag var det återbesök och jag tänkte att äntligen blir jag av med den så jag kan börja göra allt som vanligt! :love:
In kommer överläkaren som tagit över mitt fall...what? Vad är det nu... Ja alltså jag gjorde en extra magnetröntgen för två veckor sen och tadaa - jag har en jävla fraktur också, jag har brutit foten!! :banghead: Han frågade hur ont jag egentligen har....hm...jätte? Och har tappat känseln uppe på foten. Men det var inte så konstigt tydligen...:angel: Inte nog med att det är en fraktur, det är en jätteovanlig fraktur som han inte ens sett i hela sitt yrkesliv utan bara har hört om och han kan inte vara många år från pensionsåldern :o. Senan börjar läka men....nu blev det gips. I 4 veckor till en början, sen åb och ev några veckor till och sen rehab och stövel igen. Om jag inte måste transplantera ben och få plattor dvs. Seriöst :crazy:.

Det roligaste med besöket var dock att jag och Ulf Lundell gipsades samtidigt - han valde färg till mig hahahahaha :rofl::rofl:.

Jag är redan uttråkad. Samt har hunnit vara i stallet :angel:. Läkaren mumlade något om sega envisa hästmänniskor, jag förstår inte vad han menar faktiskt.

29386614_10156324739205972_6764218519006970145_n.jpg

Jisses! :heart :heart :heart
 
Jag kan ju meddela era stackare som fått lite snö igen att här i västernorrland så har temperaturen stigit över nollan dagtid och snön smälter för fullt :D Det faktum att vi har ishalka och risken för översvämningar pgr av all smältande snö är gigantisk kan vi ignorera.
Och snart är det sommartid för klockan :rofl: vad ska vi gnälla på då tro? jo! usch vad trött man är och förstörd av detta flyttande med visarna så klart, jag åtar mig att ge svaret så behöver ingen fundera sig matt utan kan ha gott om energi till det viktiga gnället om sommartiden. :p;)
 
I vissa delar av länet har det snöat idag ;)
Då är jag glad att jag inte bor i de delarna vart de än är :D gissar på inlandet? Jag är så less på den här snön så tar hellre översvämningar och lite is :rofl:

Och snart är det sommartid för klockan :rofl: vad ska vi gnälla på då tro? jo! usch vad trött man är och förstörd av detta flyttande med visarna så klart, jag åtar mig att ge svaret så behöver ingen fundera sig matt utan kan ha gott om energi till det viktiga gnället om sommartiden. :p;)
Haha, så sant! och efter gnället om sommartiden blir det gnäll om regn eller sol - beroende på sommarens väder :D
 
Lite smygande huvudvärk hela eftermiddagen. :meh: Träning och jag är så less på folk :arghh: jag behöver få lite ledigt känner jag. Men det är slutet på säsongen, en eventuellt två tävlingar kvar och det börjar droppa av med folk.
 
Då är jag glad att jag inte bor i de delarna vart de än är :D gissar på inlandet? Jag är så less på den här snön så tar hellre översvämningar och lite is :rofl:


Haha, så sant! och efter gnället om sommartiden blir det gnäll om regn eller sol - beroende på sommarens väder :D
Vals om sommaren :rofl:

Men jag är värmeälskande fryslort fast jag gillar låten ändå.
 
Japp, kräksnöade en stund idag :cautious: Men det har börjat slaska till sig på de mindre vägarna om dagarna så våren kommer hit också när de 175 cm snö väl försvinner :D
Då dröjer det inte länge till då :D Vi får hålla tummen för rejält mycket sol framöver så slasket torkar upp i någorlunda vettig tid, just nu ser jag framför mig översvämningar och lervälling i maj med tillhörande stövelmode :nailbiting:

Vals om sommaren :rofl:

Men jag är värmeälskande fryslort fast jag gillar låten ändå.
Jag har aldrig hört låten så får kolla upp den senare :p Jag är också värmeälskande fryslort dock :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Tycker det är lätt att drunkna i allt som finns vad gäller serier och film så tänkte jag kan testa att ta buke till hjälp. Lite...
2
Svar
33
· Visningar
1 439
Senast: MiaMia
·
Fritid På fredag kommer jag att ha ett gäng timmar att slå ihjäl i Tallin mellan hotellutcheckning och färja. Jag har en extremt snål budget...
Svar
5
· Visningar
591
Senast: Derivata
·
Juridik & Ekonomi Jag skulle beställa från en hemsida jag beställt flera gånger ifrån. Lägger in mitt kortnummer och sånt, kommer vidare till att godkänna...
2
Svar
26
· Visningar
1 165
Senast: Hazel
·
Skola & Jobb Då jag inte är direkt anonym här på forumet så vill jag inte gå in i detaljer kring min egen situation. Men jag startar ändå en tråd med...
Svar
1
· Visningar
368
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp