Vikt på era vbl.

Westernryttaren

Trådstartare
Jag läser era trådar om foder o tycker att ni har höga MJ.
Jag undrar nu om ngn har ett vbl på 170cm i manken
hur mycket den då väger?
Jag har aldrig vägt min häst o inte med måttband så jag har gissat till 500kg, men det verkar vara för lite, eller?
 
Ett varmblod på 170 cm, lär nog ska väga mer än 500 kg. Hur mycket är ju däremot svårt att svara på, för det krävs lite andra kriterier än enbart en skärm. :D
 
Mitt halvblod på 162 cm något grov i typen (djup i bålen) väger ca 540 kg (vägd på en stor fodervåg som man kör upp traktorer på, som bara väger i tiotal dvs det stog 54 på vågen...) Vet inte hur exakt det är. Syrrans häst 167? väger med måttband strax under 600...
 
OK, ja visst är det svårt att veta exakt.
Hon har blivit ganska biffig över bogen o satt nya muskler
över ryggen.
Men jag får väl säga 550kg för att inte ge henne för lite mat.
 
min är bara 164 cm och väger 470 kg men vill att hon ska gå upp till 550 kg sen när hon sätter muskler med.
 
Min är 173 och normalt grov, med mkt djup i bålen samt grova leder. väger 620 enligt våg.
 

Liknande trådar

Hästvård De senaste dagarna har jag funderat lite på det här med hur mycket olika hästar väger, dels från tråden om araber och vikt på ryttaren...
2
Svar
37
· Visningar
2 770
Senast: Elisha
·
Foder & Strö Trodde vi hade en sådan tråd men jag letade kanske för dåligt eller så kommer den här :D Är nyfiken på hur bukefolkets grovfoderår blev...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 553
Senast: Shixle
·
Hästvård Fick lite av en chock igår när jag borstade hästens svans...När jag höll i svansroten för o "hålla emot" när jag började längst ner, så...
Svar
1
· Visningar
665
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag vet att det finns 1000 liknande trådar. Tro mig när jag säger att jag läst de allra flesta. Men… Tycker att detta är så svårt och...
Svar
4
· Visningar
744
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp