Vikt, vad kan vara rimligt??

F

FairLady

Jag har, som jag har skrivit i en del andra trådar, 4 underbara kattbebisar hemma.
Dom föddes den 13 Mars och börjar nu bli stora, ska flytta hemifrån den 5 Juni... :cry:

Jag undrar lite över vikten på dem...Dom är Perser med 12,5% bondkatt/huskatt i, om jag inte räknat helt fel...
Nu i lördags var de 9 veckor och jag väger dem varje lördag på deras veckodag för att hålla lite koll på hur mycket de ökar och väger i förhållande till varandra...

Så till saken...den ena hanen, Lennox, vägde i lördags 1305 gram!!!!!!
Är inte det väldigt mycket??

De andra 3 väger 1175(Ajax), 956(Tixi) och 916 (Lexus)gram... Lennox och Ajax är mest lika pappa, som är väldigt stor, Tixi och Lexus mer lika mamma som är lite mindre modell av katt.

Jag har jämfört med min farmors Ragdoll som nu är 11 månader och inte jättestor men ändå väger 5,9 kg och när han var 9 veckor vägde han 1140 gram. Det betyder att Lennox väger 165 gram mer. Är det någon annan som väger sina bebisar eller har gjort och kan hjälpa mig för jag tycker att det verkar väldigt mycket. Visst kan mycket hända ännu....å stor kommer han att bli för tassarna och öronen är gigantiska och svansen lång...men det hade varit roligt å veta å jämföra...
 
Enligt mitt diagram som jag förde över min kull så hade kattungarna dessa vikter vid 9 veckors ålder:

Mums-Mums 1415
Marshmallow 1225
Marzipan 1135

Så han ligger väl rätt normalt. Det är var en ragdollkull. Mums-Mums vägde exakt 2 kg på sin 12-veckors dag, Marshmallow vägde 1795 och Marzipan, tjejen, vägde 1500.
 
Ok, då ligger han ju ganska lika med dina raggisar... Jag blev så fundersam eftersom han vägde mer än farmors Ragdoll och detta är perser, till största delen iaf!
Kul å kunna jämföra lite... :banana:

Ingen annan som fört statistik och vill dela med sig? Gärna på perser...
 

Liknande trådar

Småbarn Allt har varit frid och fröjd med vår bebis sen hon föddes för 10 månader sen. Hon är nöjd och glad 99% av tiden, väldigt aktiv och...
Svar
15
· Visningar
6 124
Senast: Hyacinth
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • HusdjursGPS
  • Valp 2024
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp