Bukefalos 28 år!

Viktgränser!!!

F

fluff

Jag har kollat runt lite på olika turridningar och ridläger och hittat ett med islandshästar max 95 kg och det låter väl OK men så hittade jag ett med fjordingar max 75kg?? låter inte detta lite, fjordingar är väl starkare eller åtminstone lika starka som islänningar eller? :confused:
 
Ju mindre ryttaren väger desto mindre sliter det ju på hästarna... Tänk om en islänning fick släpa på 95 kilos klumpar varje turridning. Det är ju nybörjarna som skumpar och inte vet hur man ska göra för att hästen ska arbeta rätt som kan skada hästen.

Missförstå mig rätt nu, det lät kanske lite konstigt.

/malu
 
fjordingar kan bära mycke.
tänk på att det var vikingarnas hästar.
men det är sant att det belastar mycke på hästen.
 
alla gör ju sitt val på hur tunga ryttare dom vill ha på sina hästar.

men visst kan nog dom flesta fjordingar ta mer än 75!
 
Tror att de flesta fjordingar kan ta ryttare som är tyngre men det är ju upp till ägaren att bestämma hur tunga ryttare denne vill ha på sina hästar :)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
3 533
Senast: WBanna
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 414
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 812
Senast: Farao
·
Ridning Viss rambling-varning bör nog utfärdas. 😆 Har, efter snart 2 år i ett nytt land, hittat ett mindre stall nära där jag bor som jag har...
Svar
4
· Visningar
1 420

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Prova på trav
  • När fan slutar jag ramla av?
  • Ta föl för första gången!!

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp