Viktprat under förlossning

När jag födde på Ackis i juli 2014 var det inget snack om vikten alls. Och då fanns inga uppgifter om vikten i journalen heller.
Jag har jobbat där som uska och då vägdes alla vid inskrivningen och det gjordes även när jag födde nu i somras. Så det är nog olika helt enkelt :)
 
Min moderkaka lossnade inte, och narkosläkaren som pratade med mig på förlossningen innan operation frågade om vikt. Antar dock att hade jag inte vetat så hade han kollat journalen.
 
nu börjar det förhoppningsvis snart dra ihop sig inför förlossning för min del (bf +4). Har under hela graviditeten inte velat veta min vikt, det har alltid varit ett känsligt och laddat ämne för mig och jag har alltid varit någon form av jojo-bantare. Inte haft det bästa förhållandet till mat. Därför har det varit extremt viktigt för mig att inte veta min vikt!
Det har ju inte vart några problem på mvc, när man träffat en och samma bm hela tiden.

Nu oroar jag mig dock för förlossningen (förstår att jag kommer ha annat att tänka på då, men vill inte att varken min man eller mamma som ska vara med, ska veta min vikt) och att det kommer komma någon situation där dom kommer nämna vikten.
Så ni som fött innan, är det något skede under förlossningen då vikten kan tänkas komma på tal? Exempelvis vid EDA?
Det står i mina papper att jag inte vill veta och jag kommer säga det när vi är där också, men det är ju lite mer personal på sjukhuset än på mvc.

Jag födde på Danderyd och minns att barnmorskan frågade mig precis när jag kommit in i ett rum på förlossningen men jag visste inte. Det verkade inte så viktigt och jag hann ändå inte få någon smärtlindring då min förlossning gick så fort. Jag kunde inte gå när jag kom in, och spydde flera ggr i korridoren så jag antar att ta reda på min vikt inte var prioriterat. ;)
 
nu börjar det förhoppningsvis snart dra ihop sig inför förlossning för min del (bf +4). Har under hela graviditeten inte velat veta min vikt, det har alltid varit ett känsligt och laddat ämne för mig och jag har alltid varit någon form av jojo-bantare. Inte haft det bästa förhållandet till mat. Därför har det varit extremt viktigt för mig att inte veta min vikt!
Det har ju inte vart några problem på mvc, när man träffat en och samma bm hela tiden.

Nu oroar jag mig dock för förlossningen (förstår att jag kommer ha annat att tänka på då, men vill inte att varken min man eller mamma som ska vara med, ska veta min vikt) och att det kommer komma någon situation där dom kommer nämna vikten.
Så ni som fött innan, är det något skede under förlossningen då vikten kan tänkas komma på tal? Exempelvis vid EDA?
Det står i mina papper att jag inte vill veta och jag kommer säga det när vi är där också, men det är ju lite mer personal på sjukhuset än på mvc.
Jag fick väga vid inskrivning på förlossningen. Tror faktiskt att det är viktigt att de vet vad patienten väger vid eventuell akut situation då läkemedel kan behöva ges hastigt.
 
nu börjar det förhoppningsvis snart dra ihop sig inför förlossning för min del (bf +4). Har under hela graviditeten inte velat veta min vikt, det har alltid varit ett känsligt och laddat ämne för mig och jag har alltid varit någon form av jojo-bantare. Inte haft det bästa förhållandet till mat. Därför har det varit extremt viktigt för mig att inte veta min vikt!
Det har ju inte vart några problem på mvc, när man träffat en och samma bm hela tiden.

Nu oroar jag mig dock för förlossningen (förstår att jag kommer ha annat att tänka på då, men vill inte att varken min man eller mamma som ska vara med, ska veta min vikt) och att det kommer komma någon situation där dom kommer nämna vikten.
Så ni som fött innan, är det något skede under förlossningen då vikten kan tänkas komma på tal? Exempelvis vid EDA?
Det står i mina papper att jag inte vill veta och jag kommer säga det när vi är där också, men det är ju lite mer personal på sjukhuset än på mvc.
Det första jag fick göra när jag kom in till förlossningen var att ställa mig på en våg i korridoren. Men utöver det var det inget prat om vikt. Antar att det kan vara bra om de vet om man måste sövas för dosering av läkemedel kanske?
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 392
Senast: Milosari
·
Hästmänniskan För ett par månader sedan skrev jag ett inlägg om att börja rida igen, att söka mig tillbaka till ridskolan, ta privatlektioner, etc ...
Svar
10
· Visningar
1 100
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 301
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 216

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp