Bukefalos 28 år!

Vikttråden 2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vikttråden 2013

jag är sockerberoende, har varit så länge jag kan minnas. När jag har brutit beroendet har jag koncentrerat mig på saker som jag får äta. Då godis, kaffebröd och ff a dricka är min stora last har jag fått ta bort allt sådant. Det har tagit två veckor innan det är borta, två helvetes veckor men sedan är jag kvitt det. Den som inte har varit sockerberonde kan aldrig någonsin förstå hur det är, jag önskar så dagligen att jag aldrig satt mig i denna sits :(

Det är sjukt att man kan va så beroende av socker. Jag har dock en fördel att jag kan inte äta choklad längre, en av mina tidigare laster...
 
Sv: Vikttråden 2013

Jag är med! Sockerberoende och ingen karaktär. Jag har hamnat i en ond spiral och vikten bara ökar. Jag ska gå ner i vikt genom att äta nyttigare och motionera mera. Har blivit alldeles för mycket skräpmat och stillasittande nu. Startar i morgon.

3/1-13
Startvikt: ca 74 kg
Målvikt: 65 kg

Skickar lite pepp till er alla! :bump:
 
Sv: Vikttråden 2013

Japp, kan knappt förstå de själv då jag tycker jag har ätit sämre och sämre igen men hade nog bra förbränning igång plus att jag gick på svält nästan två veckor i oktober när jag var sjuk.. Tappade visserligen bara typ 3 eller 4 kilo då men som jag gick upp typ direkt igen så fort jag kunde äta (och dricka!) som vanligt igen efter körtelfeberns första helvetiska tid.. Sen så tappade jag väl en hel del muskler också sen när jag inte fick göra något på två månader, muskler som ersatts av fett nu :P
 
Sv: Vikttråden 2013

Inget ont som inte har något gott med sig eller vad man säger :D jag har ätit allt annat för att låta bli att tänka på sockret, stekt halloumi, fusk ris-ala malta, morötter, frysta blåbär :D allt jag kan komma på. Nu är jag ju dock så bestämd i så jag ska klara detta! Har brutit beroendet vid flera tillfällen men så en dag tar man en godisbit och vips så är man där igen.
 
Sv: Vikttråden 2013

KL

Jag vill också vara med. Jag är väl ungefär i samma sits som er andra, kilona har smugit sig på och jag känner inte igen mig själv längre.

Min ursäkt är att jag har varit fattig student och inte haft varken tid eller pengar.. typ (Jag vill ha en ursäkten att skylla på tillsvidare, för att nu inte kunna använda den igen). Jag tog examen i våras och har vikarierat sedan dess, nu har jag precis fått fast anställning :bump: Jag lovade mig själv, innan jag visste att jag hade fått tillsvidaretjänsten, att jag skulle köpa ett träningskort på Friskis och svettis (där jag tidigare har tränat) om jag fick jobbet.


Så nu är det dags att hålla det löftet till mig själv, för jag behöver det verkligen! Orken är borta, immunförsvaret är kasst och som sagt, de där extra kilona som jag inte vill ha...

Hur är det med er, har ni försökt komma igång tidigare, lyckats/misslyckats? Gör ni något annorlunda den här gången? Vad är er strategi?

Jag måste lägga om matvanorna med, men jag tror att det kommer lite automatisk om jag kommer igång och tränar, det har brukat göra det innan i alla fall. Jag vill inte slita och svettas i onödan ;)

Jag ska se om jag får liv i min våg, vet inte vad jag väger nu (vet inte om jag verkligen VILL veta :crazy:) Men vill ner till 55kg (156 lång), men första målet är under 60kg. Och komma i mina gamla ridbyxor :D
 
Sv: Vikttråden 2013

Morötter är väldigt bra för att bryta sockerberoendet! Men det är inte så bra att gnaga i sig 2 kg på en kväll (första kvällen utan socker ;)) Hade ganska så ont i magen sen!
 
Sv: Vikttråden 2013

Fraggel
Startvikt: 93 kg
Målvikt: 72 kg

Filuran
Startvikt: 70 kg
Målvikt: 60 kg

Kellie:
startvikt: 74 kg
Målvikt: 62 kg

Jennis
Startvikt 77,7kg
Målvikt: 65kg

Jerseyite
Nu: 131.8 pounds
Målvikt: 118 - 120 pounds

Anna-KarinO
Startvikt 73kg
Målvikt 68kg

Ankan
Startvikt:68kg
Målvikt: 55kg

Dessy
Startvikt: 86 kg
Målvikt: 68 kg

Katten
Startvikt: 80 kg
Målvikt: ca 65 kg

Hemlig
Startvikt: 54 kg
Målvikt: 62 kg (helst till sommaren)
Längd: 170 cm

LindgrenV
Startvikt: 85 kg
Målvikt: 68 kg
Längd: 180 cm

Chiara
Startvikt: 83,7 kg
Målvikt: 70 kg

Petronilla
Startvikt: 104 Kg
Målvikt 1: 98 kg

Frokennorlin
Startvikt: 67 kg
Målvikt: 60 kg

Svea:
Startvikt: X
Målvikt: X-10,4

Riverside:
Startvikt: 72 kg (Idag)
Målvikt: 59 kg
Längd: 159 cm

Cocos:
Längd: 172
Startvikt: 73
Målvikt: 62

Poisonous
Startvikt: Runt 104kg.
Målvikt: 80kg
Längd 171

Jemeni
Startvikt: 72kg
Målvikt:65kg

Understruken
Startvikt: 77kg
Målvikt: ca 68
Längd: 168cm

Musen21
3/1-13
Startvikt: ca 74 kg
Målvikt: 65 kg
 
Sv: Vikttråden 2013

Jag har tidigare gått ned 25 kg, men så blev jag gravid och gick upp ungefär 18 kg av dessa. Då körde jag stenhårt på viktklubben samt ren jäkla tjurighet på grund av en sk. vän. Åt en viss mängd kalorier per dag samt promenader.
 
Sv: Vikttråden 2013

*kl*

Vad roligt att vi blir så många:)

Att vara sockerberoende är fruktansvärt. Just smågodis, grillchips och ostbågar är min stora last. För mig gäller det allt eller inget så just att tillåta mig äta i små mängder funkar inte. Nu blir det 2 fruktansvärda veckor där sötsuget är enormt sen går det över (tills nästa gång när jag bara ska provsmaka en eller två bitar...). Jag kan inte ha något sött hemma för då är jag genast där och äter så idag har det varit skåpstädning på sötsaker och nu köps inte mer hem. För mig brukar sötsuget lätta genom att äta morötter, dricka vatten och att aktivera mig. Har jag bara något att göra så är det lättare att motstå suget. Det kommer bli mååånga promenader närmsta 2 veckorna;)

Jag har lyckats gå ner 18kg en gång tidigare. Då körde jag helt på egen hand men denna gången tar jag hjälp av viktväktarna. Jag behöver hjälp att hitta nya nyttigare matalternativ samt få hjälp med att hitta rätt portionsstorlek. Mycket vägande nu i början men jag tror att det snart blir en vana vad saker väger och hur mycket som är OK att äta.
 
Sv: Vikttråden 2013

Att ha att göra och aktiviteter är kanon för mota suget. Finns inget värre när vädret är skit och man har inget att göra. Så lätt att ta en titt i skafferiet eller kylen.
 
Sv: Vikttråden 2013

Jag har tidigare gått ner 39,5 kg och det gjorde jag på 5 månader. Dock har jag en ätstörning som jag fortfarande behandlas för och på den tiden jag gick ner dessa kilon så var jag inte medveten om det. Det blev jag först senare när jag insåg att jag inte kunde äta längre och spydde upp allt jag åt och motionerade 14 timmar i veckan..
Sedan har jag gått ner och upp igen ett flertal gånger innan det, runt 10 kg varje gång, en gång efter den stora viktnedgången gick jag upp ca 15 kg igen men ner igen och lite till.
Nu i höst har jag gått upp kanske 5 kg som jag vill bli av med pga ätstörningen, men innan dess har jag varit viktstabil i nära 1 och ett halv år.

Så jag tar det lite försiktigt men eftersom jag ändå mår bättre i ätstörningen än innan så försöker jag att göra små förändringar samt motionera mer. Det första var att slänga ut allt godis, sedan ska man bara låta bli att köpa hem mer.
För att ge ett hum om hur friskare jag är nu än innan (så ingen tror det är ätstörningen som "hänger" i tråden och inte jag) så firar jag faktiskt idag 11 månader spyfri :)
 
Sv: Vikttråden 2013

Kl
Mitt tidigare svar försvann visst...

Jag är helt klart på här
Svartvikt: 80
Målvikt: 65

Strategin är 1500 kcal/dageller kanske 1300... Går gärna ner 0,5-1kg/vecka :-)
 
Sv: Vikttråden 2013

Inget ont som inte har något gott med sig eller vad man säger :D jag har ätit allt annat för att låta bli att tänka på sockret, stekt halloumi, fusk ris-ala malta, morötter, frysta blåbär :D allt jag kan komma på. Nu är jag ju dock så bestämd i så jag ska klara detta! Har brutit beroendet vid flera tillfällen men så en dag tar man en godisbit och vips så är man där igen.

Undviker man bara godis tillräckligt länge försvinner suget...jag vet av erfarenhet för sjukdomen gjorde att jag blivit tvungen att lägga ner godisätandet.

Nåt som fungerar bra när sötsuget ändå slår till tycker jag är fruktsallad. Finns många goda söta frukter, som jag upplever är mindre onyttiga än vanligt godis.
 
Sv: Vikttråden 2013

kl

Här har det börjat bra iallafall!

Igår blev det 50 minuters promenad, och 30 minuter zumba. Idag har jag faktiskt träningvärk, sjukt härligt! :D
Idag blev det 1 timmes promenad på morgonen, och sedan 1 timme till på kvällen. :)

Det enda som kan tänkas kallas onyttigt som jag har ätit, är EN småkaka. Ingenting annat. Jag åt bara kakan för att farmor hade bakat, och det var bara jag där. Det kändes för elakt att inte ta en då. :p Men den har jag nog gått bort ändå. ;) Och jag har ätit nyttigt resten av dagen, med väldigt lite kolhydrater också, så jag har nog gjort mitt. :bump:
 
Sv: Vikttråden 2013

Fraggel
Startvikt: 93 kg
Målvikt: 72 kg

Filuran
Startvikt: 70 kg
Målvikt: 60 kg

Kellie:
startvikt: 74 kg
Målvikt: 62 kg

Jennis
Startvikt 77,7kg
Målvikt: 65kg

Jerseyite
Nu: 131.8 pounds
Målvikt: 118 - 120 pounds

Anna-KarinO
Startvikt 73kg
Målvikt 68kg

Ankan
Startvikt:68kg
Målvikt: 55kg

Dessy
Startvikt: 86 kg
Målvikt: 68 kg

Katten
Startvikt: 80 kg
Målvikt: ca 65 kg

Hemlig
Startvikt: 54 kg
Målvikt: 62 kg (helst till sommaren)
Längd: 170 cm

LindgrenV
Startvikt: 85 kg
Målvikt: 68 kg
Längd: 180 cm

Chiara
Startvikt: 83,7 kg
Målvikt: 70 kg

Petronilla
Startvikt: 104 Kg
Målvikt 1: 98 kg

Frokennorlin
Startvikt: 67 kg
Målvikt: 60 kg

Svea:
Startvikt: X
Målvikt: X-10,4

Riverside:
Startvikt: 72 kg (Idag)
Målvikt: 59 kg
Längd: 159 cm

Cocos:
Längd: 172
Startvikt: 73
Målvikt: 62

Poisonous
Startvikt: Runt 104kg.
Målvikt: 80kg
Längd 171

Jemeni
Startvikt: 72kg
Målvikt:65kg

Understruken
Startvikt: 77kg
Målvikt: ca 68
Längd: 168cm

Musen21
3/1-13
Startvikt: ca 74 kg
Målvikt: 65 kg

Kviga
Svartvikt: 80
Målvikt: 65
 
Sv: Vikttråden 2013

jag är med ,hösten har fört med sig ett antal extrakilon som ska bort.
 
Sv: Vikttråden 2013

Skönt att det gått bra. Jag har tittat på lådan med skumtomtar, men icke att jag har tagit någon. Det är rena rama terapin, imorgon åker godiset ned till sambons företag.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Bakgrund: Snart 17 årig korsning kallblod/ponny. Ligger "i uppenbar riskzon" för att utveckla PPID och har testats regelbundet sedan...
2
Svar
35
· Visningar
5 809
  • Låst
  • Artikel
Dagbok (VARNING! Det här kommer att handla om mens. Ingående, detaljerat, närgånget och kladdigt. Är du det minsta känslig bör du sluta läsa...
2
Svar
33
· Visningar
7 854
Senast: cassiopeja
·
Hästvård Från ingenstans har nu min andra häst också fått fång. Min gamla shettis hade en känning förra våren när hon släpptes i en obetad hage...
2
Svar
22
· Visningar
4 515
K
Övr. Barn Jag är och har i många år varit "rädd" för att gå upp i vikt. När jag gick i sexan gick jag upp rätt så mycket i vikt (hallå...
Svar
2
· Visningar
1 144
Senast: geggamojja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024
  • Återkommande uvi

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp