Bukefalos 28 år!

Vikttråden 2013

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vikttråden 2013

Jag vill också vara med :D ( speciellt eftersom Riverside är med för då kan vi peppa varandra lite extra ;) )

Var tvungen att gå och väga mig och det var ingen rolig historia :cry:
102kg... så jag behöver tappa typ 40kg :crazy: men jag får börja med 20kg som ett första delmål !

Har idag tränat MRL och ska ta mig ner till gymmet imorn för att gå på löpbandet, sen ska jag mocka här hemma för att åka på kvällen och hämta hö :)
 
Sv: Vikttråden 2013

För att ge ett hum om hur friskare jag är nu än innan (så ingen tror det är ätstörningen som "hänger" i tråden och inte jag) så firar jag faktiskt idag 11 månader spyfri :)

Tror du verkligen att det är en bra idé för dig att mecka med vikten och diskutera viktminskning på buke osv?

11 månader är verkligen inte särskilt lång tid, och ätstörningar tar sig många fler uttryck än att man spyr.

Jag hade en tråd för någon månad sedan om mitt viktminskningsexperiment som pågick under hösten, och trots att det var 23 år sedan jag sist vårdades för anorexi, var det flera som betonade att jag med min historia måste vara försiktig - vilket jag håller med om. Och 23 år är ju ändå lite längre tid än 11 månader.

Bara det att du i samband med den här viktminskningsdiskussionen nämner 40 kilos viktminskning på fem månader som ett exempel, går mig lite i magen, får jag erkänna.
 
Sv: Vikttråden 2013

Tror du verkligen att det är en bra idé för dig att mecka med vikten och diskutera viktminskning på buke osv?

11 månader är verkligen inte särskilt lång tid, och ätstörningar tar sig många fler uttryck än att man spyr.

Jag hade en tråd för någon månad sedan om mitt viktminskningsexperiment som pågick under hösten, och trots att det var 23 år sedan jag sist vårdades för anorexi, var det flera som betonade att jag med min historia måste vara försiktig - vilket jag håller med om. Och 23 år är ju ändå lite längre tid än 11 månader.

Bara det att du i samband med den här viktminskningsdiskussionen nämner 40 kilos viktminskning på fem månader som ett exempel, går mig lite i magen, får jag erkänna.[/QUOTE



Fast varför ska inte jag få vara med och diskutera vikt, kalorier m.m. som vem som helst här inne? För att jag har en ätstörning?
Tycker inte det är en giltig anledning att inte deltaga i denna tråd, eller andra vikttrådar på forumet heller för den delen.
Jag är med där jag vill vara med, thats it!

11 månader är kanske inget för dig men det är det för mig och jämför inte dig med mig. Vi har/hade inte ens samma ätstörning.
Sedan har jag inte tänkt gå ner 40 kg igen. Det handlar för min del om en sundare vardag.
Så jag stannar här i tråden.
 
Sv: Vikttråden 2013

KL

Jag räknar aldrig första januari som en riktig dag så idag, första dagen gymmet var öppet 2013, har jag susat uppför höga backar på löpbandet (30 minuter) och jobbat med rygg och bålstyrka, samt klättrat i rep. Ke$ha i lurarna var riktigt bra. :o

Vad lyssnar ni på för musik när ni tränar?
 
Sv: Vikttråden 2013

Fast varför ska inte jag få vara med och diskutera vikt, kalorier m.m. som vem som helst här inne?

Läser du mitt inlägg igen, och kanske utan att ha taggarna utåt fullt så mycket, så ser du att jag inte alls säger något om vad du "får" eller "inte får" göra. Jag frågar om du tror att det är bra för dig.
 
Sv: Vikttråden 2013

Jag vill ochså vara med,har aldrig bantat så jag har inte en aning om hur/vad man gör ,förutom ändrade matvanor och motion.
Nu har jag flertalet ridrelaterade skador och avskyr motion om den inte få på ryggen av en häst :) så någon jätte träning blir det inte och inga gym.

Så alla mattips välkommnas med varm hand.

Vikt 80kg med kläder (och efter lunch)
Målvikt 65-68kg
 
Sv: Vikttråden 2013

Ett tips är att lägga upp en (för sig själv) vanlig portion med mat och sedan halvera den. Den andra halvan sparas och får ätas senare, om man mot förmodan faktiskt är hungrig. Och är man hungrig och äter upp den andra halvan så är det i alla fall bättre att äta mat och inte småäta skitsaker. En annan fördel är att magsäcken inte blir uttöjd, vilket på sikt kommer att innebära snabbare mättnad. Detta gäller ju då om man har för vana att ta för stora portioner. Det är psykologiskt enklare att lägga undan hälften för att få lov äta det lite senare, än att försöka säga till sig själv att man inte får äta det överhuvudtaget.

Jag tycker även att det kan fungera att dricka ett stort glas med vatten innan jag äter. Det gör också att jag blir snabbare mätt och inte äter så mycket. Jag äter så himla fort att jag inte hinner känna att jag är mätt förän långt efter att tallriken är tom...

Fyll tallriken med grönsaker och sallad innan du tar maten, det hjälper också för att inte ta för stor portion.
 
Sv: Vikttråden 2013

Jag har aldrig lyckats hitta någon musik som jag kan träna till, vad jag än lyssnar på så hjälper det inte. Jag måste gå på gruppass, då vaknar min tävlingsinsinkt och jag tänjer på gränserna långt mer än jag fixar när jag försöker träna själv.
Vad jag funderar på är dock om det kanske hjälper att lyssna på ljudböcker... det borde kunna distrahera tankarna. Nån som provat det?
 
Sv: Vikttråden 2013

Jag har dragit på mig en hemsk förkylning (influensa?) så jag kan inte börja med träningen än. Surt, för jag är jäkligt taggad!

Och jag måste shoppa nya inneskor innan jag kan börja med, hoppas att jag är frisk till helgen så att jag kan handla då!
 
Sv: Vikttråden 2013

I ditt fall så borde du kanske inte fokusera så mycket på siffrorna på vågen utan mer på hur din kropp mår. Släng ut spegel och våg och eventuellt så tar du fram ett måttband i stället.

När man tränar och äter bra och inte har en massa överskottsfett på kroppen så ska man gå UPP i vikt, eftersom muskler byggs och muskler väger mer än vad fett gör.

Men hejja dig om du gör detta på rätt sätt!
 
Sv: Vikttråden 2013

Ett tips är att lägga upp en (för sig själv) vanlig portion med mat och sedan halvera den. Den andra halvan sparas och får ätas senare, om man mot förmodan faktiskt är hungrig. Och är man hungrig och äter upp den andra halvan så är det i alla fall bättre att äta mat och inte småäta skitsaker. En annan fördel är att magsäcken inte blir uttöjd, vilket på sikt kommer att innebära snabbare mättnad. Detta gäller ju då om man har för vana att ta för stora portioner. Det är psykologiskt enklare att lägga undan hälften för att få lov äta det lite senare, än att försöka säga till sig själv att man inte får äta det överhuvudtaget.

Jag tycker även att det kan fungera att dricka ett stort glas med vatten innan jag äter. Det gör också att jag blir snabbare mätt och inte äter så mycket. Jag äter så himla fort att jag inte hinner känna att jag är mätt förän långt efter att tallriken är tom...

Fyll tallriken med grönsaker och sallad innan du tar maten, det hjälper också för att inte ta för stor portion.

Smart tänkt! Jag var nog biaffrabarn i mitt förra liv :D,slevar upp på tallriken och sen fyller jag lite till för säkerhets skull :o (slipper både resa mig upp för ny portion och säkrar att jag inte svälter ihjäl)
Sen gör jag som du,äter jätte fort och blir då naturligtvis proppmätt "kräksymbol!
Sen läste jag en annan tråd här där man skulle äte mindre och fler måltider om man hade magkatarr så då har jag försökt med det,men jag får ångest redan när jag lägger upp pytteportionen och tror att jag inte ska bli mätt.
Så visst är det psykologisk,för jag har ännu inte gått från bordet hungrig trots pytteporrtioner.
Provar ditt knep i morgon.Tack!
 
Sv: Vikttråden 2013

Ta en mindre tallrik! Då försvinner inte portionen och man känner sig inte ynklig för att tallriken är halvtom.
 
Sv: Vikttråden 2013

Ännu ett smart tips,buke är toppen!

Ni som zumbar,är det mycket påfrestande för knäna? (har 2 dåliga menisker och en delvis muskeldöd hö vad)
Jag gillar ju att dansa.
 
Sv: Vikttråden 2013

KL

För mig fungerar inte att äta mindre portioner eller äta på mindre tallrik, jag äter stora portioner och då gäller att lägga om helt. Jag skulle aldrig fixa att tänka att jag ska äta mindre eller ta en mindre tallrik för då tar jag ännu mer mat för att slippa gå flera ggr. Det enda som verkligen har funkat för mig är en rivstart med shaker och sedan LCHF. Det är skittråkigt rent ut sagt att dricka shaker, igår em undrade jag flera ggr om jag verkligen är klok för jag hade gjort världens godaste korvstroganoff.. :( men jag tänkte att det bara är jag som mår dåligt efteråt om jag äter och lyckades hålla mig - kände mig jätteduktig efteråt :D sen ska jag inte ljuga och säga att det bara blir shaker, jag har ätit flera frukter oxå under dagarna.. men man ska väl hitta ngt som fungerar för en själv antar jag. Det som fungerar för mig fungerar inte för dig och tvärtom.
 
Sv: Vikttråden 2013

Fraggel
Startvikt: 93 kg
Målvikt: 72 kg

Filuran
Startvikt: 70 kg
Målvikt: 60 kg

Kellie:
startvikt: 74 kg
Målvikt: 62 kg

Jennis
Startvikt 77,7kg
Målvikt: 65kg

Jerseyite
Nu: 131.8 pounds
Målvikt: 118 - 120 pounds

Anna-KarinO
Startvikt 73kg
Målvikt 68kg

Ankan
Startvikt:68kg
Målvikt: 55kg

Dessy
Startvikt: 86 kg
Målvikt: 68 kg

Katten
Startvikt: 80 kg
Målvikt: ca 65 kg

Hemlig
Startvikt: 54 kg
Målvikt: 62 kg (helst till sommaren)
Längd: 170 cm

LindgrenV
Startvikt: 85 kg
Målvikt: 68 kg
Längd: 180 cm

Chiara
Startvikt: 83,7 kg
Målvikt: 70 kg

Petronilla
Startvikt: 104 Kg
Målvikt 1: 98 kg

Frokennorlin
Startvikt: 67 kg
Målvikt: 60 kg

Svea:
Startvikt: X
Målvikt: X-10,4

Riverside:
Startvikt: 72 kg (Idag)
Målvikt: 59 kg
Längd: 159 cm

Cocos:
Längd: 172
Startvikt: 73
Målvikt: 62

Poisonous
Startvikt: Runt 104kg.
Målvikt: 80kg
Längd 171

Jemeni
Startvikt: 72kg
Målvikt:65kg

Understruken
Startvikt: 77kg
Målvikt: ca 68
Längd: 168cm

Musen21
3/1-13
Startvikt: ca 74 kg
Målvikt: 65 kg

Kviga
Svartvikt: 80
Målvikt: 65

Svarta Sara:
Startvikt: 102kg
Målvikt 1 delmål: 82 kg

Dobbis
StartVikt 80kg med kläder (och efter lunch)
Målvikt 65-68kg
 
Sv: Vikttråden 2013

25 kg är ju jättebra! :bow: Nådde du målvikt då?

Ja, jag nådde det jag ville väga då. Sen blev jag lite lat och slarvade. Gick upp några kilo. Sen blev jag gravid och sen var målvikten en helt annan historia. Men det är ju bara på det igen, mådde så bra när jag var på 72 kg...
 
Sv: Vikttråden 2013

det är så skönt när man kommer till en vikt där man mår bra. Jag nådde oxå 70 kg för ett antal år sedan :D och mådde då superbra :)
 
Sv: Vikttråden 2013

Jag hoppar oxå gärna in här:laugh: Skadade ryggen för drygt ett år sedan och dragit på mig extrakilon. Jag tränade mycket före skadan och blev konvalecent. Jag började träna smått igen i höstas med känner att jag behöver lite mental pepp oxå :bump: Jag har ingen koll på vikten utan mina kläder, men vill inte bli lika smal som jag var.. Inga tuttar :cool: Jag har E-kupa nu och vill gärna behålla lite storlek :p
Tallrikförslagen som har kommit upp ska jag anamma :bow:
 
Sv: Vikttråden 2013

Läser du mitt inlägg igen, och kanske utan att ha taggarna utåt fullt så mycket, så ser du att jag inte alls säger något om vad du "får" eller "inte får" göra. Jag frågar om du tror att det är bra för dig.

Du läste mitt inlägg på fel sätt, jag hade inga taggar alls utåt.
Jag tror att det kan vara bra för mig att vara här. Andra ser det säkert inte på samma sätt men jag är inte tjejen som monsterbantade tidigare. Så ingen behöver vara orolig för att jag ska ner för mycket. Om jag ens går ner, jag vill allra mest införa bättre vanor i vardagen med bättre mat och motion och få pepp av andra som är i samma sits.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Bakgrund: Snart 17 årig korsning kallblod/ponny. Ligger "i uppenbar riskzon" för att utveckla PPID och har testats regelbundet sedan...
2
Svar
35
· Visningar
5 802
  • Låst
  • Artikel
Dagbok (VARNING! Det här kommer att handla om mens. Ingående, detaljerat, närgånget och kladdigt. Är du det minsta känslig bör du sluta läsa...
2
Svar
33
· Visningar
7 851
Senast: cassiopeja
·
Hästvård Från ingenstans har nu min andra häst också fått fång. Min gamla shettis hade en känning förra våren när hon släpptes i en obetad hage...
2
Svar
22
· Visningar
4 514
K
Övr. Barn Jag är och har i många år varit "rädd" för att gå upp i vikt. När jag gick i sexan gick jag upp rätt så mycket i vikt (hallå...
Svar
2
· Visningar
1 144
Senast: geggamojja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • När den sista dagen kommer ...
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Åkerfräken
  • Dressyrsnack 17
  • Hingstar som dött, 2024.

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp