Vikttråden 2014:2

Bra pass på gymmet idag. Dels rodden som jag kunde öka frekvensen i lite så uppvärmningsrodden på 20 minuter tog mig nästan 3,4 km och därefter ett riktigt bra benpass :up:

Så skönt att vara tillbaka på gymmet igen, samtidigt som jag behövde barmarks och konditionsträningen för att få en liten nytändning med styrketräningen så det känns skönt att det går så bra och att jag inte tappat nått alls i underkroppsstyrka och inte katastrofalt mycket i överkropp :bump:
 
Jag var nästan i mål och hade bara 0.4 kg kvar till målvikten!
Men vägde mig nu på morgonen och gått upp 0.5 under veckan....
Vet inte riktigt vad det är som gör att man går upp så där?
Men tror att jag har svårt att komma i mål pga av stress och svårt att sova pga av den.
Har så otroligt mycket att göra med min flytt och alldeles för få timmar per dygn.
Idag ska jag resa bort och kommer inte hem förrän på söndag. Får ju inte stressen att bli mindre. Men kan inte ta mig ur det på något sätt utan får bara ge mig iväg mitt i kaoset och ta några djupa andetag och hoppas jag kommer kunna slappna av och njuta något av resan trots att jag vet att jag får äta upp det sen....
Kämpa på nu alla! Jag tar med träningskläder och hoppas kunna komma ut och jogga en sväng i morgon.
 
Invägning och mätning idag. Vågen säger -0,5 kg och måttbandet säger -1 cm både runt midja och höfter så det går sakta men säkert framåt och nu hörs ju värmen ska avta lite dessutom = inget mer vätskeansamlande :up:
 
Jag var nästan i mål och hade bara 0.4 kg kvar till målvikten!
Men vägde mig nu på morgonen och gått upp 0.5 under veckan....
Vet inte riktigt vad det är som gör att man går upp så där?
Men tror att jag har svårt att komma i mål pga av stress och svårt att sova pga av den.
Har så otroligt mycket att göra med min flytt och alldeles för få timmar per dygn.
Idag ska jag resa bort och kommer inte hem förrän på söndag. Får ju inte stressen att bli mindre. Men kan inte ta mig ur det på något sätt utan får bara ge mig iväg mitt i kaoset och ta några djupa andetag och hoppas jag kommer kunna slappna av och njuta något av resan trots att jag vet att jag får äta upp det sen....
Kämpa på nu alla! Jag tar med träningskläder och hoppas kunna komma ut och jogga en sväng i morgon.

Hoppas att du har haft en trevlig helg utan stress. 0,5 kg vid ett tillfälle är ingenting. Det kan vara vätska, ett uteblivet toabesök eller att du kanske var lite låg på vätska när du tidigare vägt dig. Jag tycker fortfarande att du är superduktig! Var snäll mot dig själv! :)
 
Här händer ingenting med vikten. Förra veckan så var jag på Gotland och det blev en del god mat och vin. I gengäld blev det strax över 80 km löpning, ett styrkepass och ca. 30 km vandring. Nu är semestern slut och det gör nog att jag kommer att äta lite nyttigare. Eftersom Berlin maraton är i nära antågande (mindre än sex veckor kvar) så betyder det även att jag drar ner vinkonsumtionen till ett minimum (helst inget alls).
 
Här går det riktigt bra! Tappat 2kg första veckan!!!!
Vet att resten inte kommer att gå lika lätt, men ändå en skön känlsa!
Ny vikt 77,5kg, förhoppningsvis 13,5kg kvar att gå ned!
Nu kämpar vi vidare!
 
Första arbetsdagen efter semestern idag, och som en liten extra självbestraffning vägde jag mig på morgonen. Inte helt oväntat har semestervanorna när det gäller mat, sötsaker, öl och vin resulterat i en viktökning på tre kilo. Nu gäller återgång till mer måttliga vanor, så får jag se hur mycket mer än så som krävs för att komma tillbaka i matchvikt.
 
Min vikt fortsätter sakta dala.

Trots att jag mår så himla dåligt över att jag inte blir gravid och operationen verkar dröja.

Jag brukar äta mig igenom sådant här mående men nu är det nästan tvärtom.

Fortsätter det såhär får jag remiss till IVF innan op är bokad.

Den som lever får se antar jag.
 
Då gör vi bokslut över semestern och konstaterar att systeryster har gått upp 0,7 kg under ledigheten. Vägde 64,8 i morse. Men började med att chocka kroppen på alla tänkbara sätt: upp tidigt och jobba, fastedag i 5:2, och ingen alkohol (såklart).

Vatten, kvarg, hallon o ett ägg. Det är fina grejor det. :meh:
 
Min vikt fortsätter sakta dala.

Trots att jag mår så himla dåligt över att jag inte blir gravid och operationen verkar dröja.

Jag brukar äta mig igenom sådant här mående men nu är det nästan tvärtom.

Fortsätter det såhär får jag remiss till IVF innan op är bokad.

Den som lever får se antar jag.

Jag förstår att det är jobbigt att vänta på sådant som man inte själv alls kan styra över och jag hoppas att allt blir som du vill ha det i slutänden. Men hur fungerar med graviditet efter operation. Hur länge behöver man vänta innan kroppen klarar av att bära ett barn?
 
Jag förstår att det är jobbigt att vänta på sådant som man inte själv alls kan styra över och jag hoppas att allt blir som du vill ha det i slutänden. Men hur fungerar med graviditet efter operation. Hur länge behöver man vänta innan kroppen klarar av att bära ett barn?

Ett år = IVF vintern 2016 först :(
 
Vad tråkigt @lil-sis, att det tar sådan tid! Du hade väl ändå fått prio för att det skulle gå snabbare, men nu verkar det ta nästan ett år ändå? Är det 1 års väntetid på IVF också?

Ursäkta för gnälligt inlägg nedan...

Här går det tyvärr riktigt trögt. -0,5 kg på 10 dagar. Även om det är fullt rimligt att jag "äntligen" hamnat på en viktplatå, så fick jag en förklaring till varför jag känt mig lite hängig... Trots höjning av Levaxinet så har sköldkörtelhormonnivåerna sänkts... Och på en vecka hade TSH ökat från 1,8 till 3.3. Kul. Och nu har ögonen fått fnatt igen, så huvudvärken kom som ett brev på posten. Så nu kommer jag troligen må såhär i ett par månader, eftersom de inte vågar höja mer än litegrann, i och med att jag tidigare haft för höga värden på den doseringen jag nu ska höja till. Förbannade immunförsvar! Önskar just nu att jag opererat bort eländet iaf! *mutter morr morr* :rage::rage:

- så - förhoppningsvis kommer jag ut på en cykeltur idag. Det ska åska och regna en hel del, men jag kanske kommer iväg mittemellan skurarna. Gymmet har jag svårt att motivera fortfarande, eftersom armbågen fortfarande strular. Någon som råkar ha erfarenhet av klämda nerver? Det dök upp för 1 månad sedan efter ett yogapass, med domningar i huden på överarmens insida, och "brinnande" känsla inuti. Kan det gå över av sig självt, eller är det sjukgymnast nästa?
 
Vad tråkigt @lil-sis, att det tar sådan tid! Du hade väl ändå fått prio för att det skulle gå snabbare, men nu verkar det ta nästan ett år ändå? Är det 1 års väntetid på IVF också?

Ursäkta för gnälligt inlägg nedan...

Här går det tyvärr riktigt trögt. -0,5 kg på 10 dagar. Även om det är fullt rimligt att jag "äntligen" hamnat på en viktplatå, så fick jag en förklaring till varför jag känt mig lite hängig... Trots höjning av Levaxinet så har sköldkörtelhormonnivåerna sänkts... Och på en vecka hade TSH ökat från 1,8 till 3.3. Kul. Och nu har ögonen fått fnatt igen, så huvudvärken kom som ett brev på posten. Så nu kommer jag troligen må såhär i ett par månader, eftersom de inte vågar höja mer än litegrann, i och med att jag tidigare haft för höga värden på den doseringen jag nu ska höja till. Förbannade immunförsvar! Önskar just nu att jag opererat bort eländet iaf! *mutter morr morr* :rage::rage:

- så - förhoppningsvis kommer jag ut på en cykeltur idag. Det ska åska och regna en hel del, men jag kanske kommer iväg mittemellan skurarna. Gymmet har jag svårt att motivera fortfarande, eftersom armbågen fortfarande strular. Någon som råkar ha erfarenhet av klämda nerver? Det dök upp för 1 månad sedan efter ett yogapass, med domningar i huden på överarmens insida, och "brinnande" känsla inuti. Kan det gå över av sig självt, eller är det sjukgymnast nästa?
Nej IVF gör de inom vårdgarantin och jag har remiss så ingen utredning behövs, den är redan gjord.

@Philosophia Det känns som att tiden springer ifrån mig. Jag har (hade?) prio eftersom det är lite bråttom och Ackis seghet driver mig till vansinne. Dessutom kunde de berättat i våras redan att jag kunde begärt fritt vårdval till Sthlm redan när första remissen accepterades :mad:

SSK på kirurgen kan dessutom inte ha läst journalen när hon svarade på min senaste fråga för hon tyckte att jag skulle avboka kirurgtiden om jag aktivt försökte bli gravid nu...
 
Jag har försökt gå ner i vikt hur många gånger som helst men aldrig lyckats (mer än med hjälp av svältmetoden en gång i min ungdom, det vill jag inte göra om). Men efter barnafödande för två månader sen har jag en helt annan motivation än tidigare och nu har jag bestämt mig. Vägde in mig på 83,5 innan förlossningen och väger idag 75. Första målet är att komma under vikten jag hade innan jag blev gravid, 73,4 kg. Har uteslutit i princip allt sött ut kosten och försöker i allmänhet äta bättre mat och mer grönsaker. Eftersom jag ammar vågar jag inte dra ner alltför mycket. Promenerar med barnvagnen varje dag och planerar 1-2 pass på friskis per vecka. På tre veckor har jag nu tappat 3 kilo men första veckans ras var nog mest vätska så 0,5 kg per vecka är nog en rimlig målsättning.

Långsiktigt mål är runt 60kg, det ska jag ha uppnått i maj nästa år då vi ska åka på semester.
 
Nej IVF gör de inom vårdgarantin och jag har remiss så ingen utredning behövs, den är redan gjord.

@Philosophia Det känns som att tiden springer ifrån mig. Jag har (hade?) prio eftersom det är lite bråttom och Ackis seghet driver mig till vansinne. Dessutom kunde de berättat i våras redan att jag kunde begärt fritt vårdval till Sthlm redan när första remissen accepterades :mad:

SSK på kirurgen kan dessutom inte ha läst journalen när hon svarade på min senaste fråga för hon tyckte att jag skulle avboka kirurgtiden om jag aktivt försökte bli gravid nu...

Jag tänkte fel, tänkte 2 år framåt om operationen sker i vinter (dvs jag trodde du menade dec 2016, inte jan/feb 2016). Är det ett alternativ att begära vårdval i Stockholm efter kirurgbedömningen, eller hur ser det ut?

Välkommen @hjärter_dam! Det är alltid motiverande med en bra start. Hoppas det fortsätter i lagom takt!
 
Nu gör jag comeback i viktminskningstråden :) Har haft ett ganska långt semesteruppehåll och tyvärr lagt på mig ett par kg..... det har blivit för mycket av allt helt enkelt.

Men igår var första "nyttiga" dagen på länge, känns skönt att vara igång. Enda nackdelen med att äta knäckebröd som godis på kvällen är dessa smulor som blir överallt... det knastrade under fötterna när jag reste mig upp ur soffan :P
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 246
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
11 781
Senast: LovingLife
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 756
Senast: fejko
·
  • Artikel
Dagbok Jag har ett hus långt ute på landet mitt i ingenstans som jag har bott i i ungefär ett halvår nu. Det är väldigt spännande, för stugan...
Svar
15
· Visningar
1 452
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp