Bukefalos 28 år!

Vikttråden 2014:2

Jag har måndagmorgon som min "vägningstid", men är just nu på landet där jag inte har någon våg. Väger mig på onsdag istället. Jag har rimligtvis inte ökat under veckan, men kanske inte heller minskat. Det blev mer mat och vin i lördags än vad viktminskning egentligen medger, men jag blev bortbjuden och jag vägrar att låta några semesterkilon göra så att jag inte fungerar socialt.
 
Då var det fem nya dagar med strikt kost.
Luncherna denna vecka blir yogurt- och Masala marinerad stekt kycklinlårfilé eller kokt torskrygg, bägge med broccoli och aioli alt Smör havsalt (eller både och)
Middagarna blir en utmaning då ridskolan börjar och jag kommer komma hem sent flera dagar i veckan. Lättlagat är vad som gäller

Målet denna vecka till torsdagens vägning är att byta entalsiffra, hade 0,3 kg dit förra veckan så det borde gå.

Klarade lördagens kräftskiva utan att äta en endaste liten baguettebit, starkt jobbat av en brödmissbrukare som mig :up:
 
Här känns det i kroppen att den blir fastare, så det blir intressant att se på vågen när utvärderingsmånaden är klar om något hänt. Vikten i sig egentligen inte är prio 1. Viktigaste målet är ju att få en starkare och fastare kropp och därefter kommer viktmålet. Har dock mätt midja/höfter och det ar försvunnit en del på båda så något händer ju.

Nu är det en ny vecka och jag fortsätter följa schemat som jag har och det är ~2 veckor kvar innan det är dags att utvärdera om jag ska fortsätta följa det eller lägga om det en del för att kunna nå målen på utsatt tid :)
 
Köpte hallon och turkisk yoghurt idag, såhär 5 år efter att alla andra provat det. Blev överraskad att det var så gott, hade lätt kunnat sätta i mig hela spannen. Jag blir inte direkt nöjd och mätt utan vill helst ha mer...
 
Köpte hallon och turkisk yoghurt idag, såhär 5 år efter att alla andra provat det. Blev överraskad att det var så gott, hade lätt kunnat sätta i mig hela spannen. Jag blir inte direkt nöjd och mätt utan vill helst ha mer...
Jag tycker att det är svårt att bli mätt av mat som inte har något som helst tuggmotstånd.
 
Hmm idag känner jag seg och har lite huvudvärk. Kroppen vill nog ha lite kolhydrater misstänker jag. Ändå skippade jag det inte helt igår, åt ju morötter i coleslaw tex och åt ganska mycket mejeriprodukter. Tänkte bara ta några dagar, kanske en vecka om jag står ut, med låg mängd kolhydrater för att bli av med värsta suget. Men jag vet inte om jag orkar med att känna mig så himla trött. .
 
Ja, det kanske är det som är problemet.

Får väl ta lite coleslaw annars. Det har jag heller aldrig gjort förut men det var väldigt gott och mycket mer mättande.
Hoppar in här nu.
Fick mitt andra barn i april och vägde dagen innan han föddes 85 kg. Har nu pendlat runt 70 kg sedan två veckor efter förlossningen trots att jag motionerar så mycket jag hinner och orkar med! Vill ner till 62 kg då det är vad jag vägde innan jag blev gravid första gången ( och mellan graviditeterna).
Har aldrig haft så bra kondition som nu, sprang ett lopp för första gången i mitt liv i lördags, en mil på 59 min. Så jävla tråkigt att fortfarande ha alla de här extrakilona ändå. Äter ju helt enkelt för mycket godsaker....

Startvikt 18/8 71,4 kg.
Målvikt 62 kg.
 
@sassiball Det är övergående, brukar ta ca 3-4 dagar gå från socker till fett-drift och under tiden protesterar både kropp och hjärna en aning
Drick mycket vatten och ta lite extra salt eftersom kroppen binder mindre vätska på lågkolhydratskost och därför även förlorar en del salt. Seltin är att föredra då det har en bra sammansättning av mineraler
 
I morse ställde jag mig på vågen och den stannade på 62 kg. Jag trodde att det skulle vara 2-3 kg mer minst så det kändes lite bra. Fast jag känner mig fortfarande som en valross. Hihi.
Tog min lite längre runda i dag. ( 1 km gång och 6.3 km jogg) Var trött när jag kom hem men det kändes ändå skapligt under vägen.
 
Nu har jag fått hem boken "styrka för kvinnor" av Olga Rönnberg. Känner mig väldigt inspirerad. :) det är träning som man kan göra hemma bara man har lite redskap.

Kommer köra igång om någon dag!
 
@sassiball Det är egentligen inte specifikt för LCHF utan alla kostomläggningar där man drar ner på socker i kosten :)
Det tar tid för kroppen fatta att "OJ kommer det ingen lättillgänglig energi längre? Måste jag jobba för att skapa det själv? Vad joooooobbigt :wtf:"
 
@cewe Ok :) Jag undrar en sak. Nu saltade jag ett skivor rökt skinka och åt det, drack vatten till. Känner mig faktiskt lite piggare. Det här med lite extra salt, gäller det bara de här första dagarna? Tänkte om jag nu fortsätter på inslagen väg med lågt kolhydratintag.
 
@sassiball man får känna efter lite, men generellt krävs lite extra salt i maten vid lågkolhydratskost. Just på grund av att man inte binder lika mycket vätska i glykogenlagren och därmed kissar ut mer salt än man gör normalt
 
Duktiga ni är som motionerar på!
Särskilt impad av er som springer eftersom jag själv inte gör det just nu :p


Hade en riktigt onyttig dag igår så det känns inte alls bra. Men har å andra sidan fastedag idag, så det känns säkert bättre imorgon igen :)

Tanken för idag är ett pass på gymmet iaf. Biceps och bröst står på schemat! :)
Skulle behöva springa men är dels lite bakfull, och har dels stört mycket träningsvärk efter att jag kört lite framfotalöpning. Haha
 
Startade på 108 kg 1/9 2013
6/6 104 kg 120 cm
1/8 99,5 kg ?cm
11/8 99 kg 116 cm
18/8 97,5 kg 112 cm


Det går långsamt framåt. I söndags tog jag mig runt 5 km på 52 minuter. Idag fixade jag 2,5 km på 25 minuter. Runkeeper är min bästa vän just nu. Kör LCHF. Med lite kolhydrater. I söndags tog jag i så jag kräktes och hade ont i huvudet när jag kom hem. Idag kändes det bättre trots att jag tog i, men då tog jag ju det kortare spåret.
 
Får jag också vara med?
Vägde in 26/3 på 132,2 kg
idag 20/8 122,2 kg
i slutet på juni var jag dock nere på 121,4 kg.

Men, hur får jag motivationen att fortsätta? Jag kör 5:2 och fastedagarna går okej, mycket vilja så håller jag mig inom ramen, men de andra 5 dagarna är katastrofala. Och tränade vet jag inte när jag gjorde senast. Hur/var ska jag hitta motivationen till att 1 sluta med allt jävla godis, sötsaker, skräpmat och dylikt samt 2 börja motionera 5-7 dagar i veckan (vi pratar alltså typ 1 timme promenad, simma någon timme eller liknande enklare motion).

Just nu vill jag mest bara sova när jag inte jobbar. :(
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 398
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
12 244
Senast: LovingLife
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 909
Senast: fejko
·
  • Artikel
Dagbok Jag har ett hus långt ute på landet mitt i ingenstans som jag har bott i i ungefär ett halvår nu. Det är väldigt spännande, för stugan...
Svar
15
· Visningar
1 492
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp