Bukefalos 28 år!

Viktväktarna

Bison

Trådstartare
LCHF var ju inget vidare så nu har jag tänkt testa Viktväktarna istället :)
Har inga planer på att bli jättesmal, bara mindre tjock. Vill gå ner de där extra kolina jag dragit på mig när jag lyckats bryta bägge fötterna på mindre än ett år....
Ni som prövat eller kanske håller på fortfarande, vad tycker ni?
 
Sv: Viktväktarna

Jag håller på och har gått ner strax över 10 kg på lite mer än 5 månader.
Tycker det fungerar mycket bra och då är jag bara onlinemedlem.
 
Sv: Viktväktarna

Jag har inte provat själv men har ganska många i min närhet som gjort det. Alla har gått ner men ingen har lyckas behålla den låga vikten någon längre tid efter att de har slutat.
 
Sv: Viktväktarna

Fast det är ju ganska vanligt. Yes, jag är smaal, nu kan jag goffa massa godis igen :D

Malin_L jag tänkte oxå hålla mig till nätet. Kör deras tremånader kampanj så får vi se vad jag tycker :)
 
Sv: Viktväktarna

Jag vet ganska många som kört viktväktarna och det har funkat utmärkt. Den stora fördelen är att du äter ju i stort sett vanlig mat, men smalare och räknar i points. Bland annat min mamma körde det länge och gick ner många kilo.

Men jag måste fråga, hur lyckades du bryta fötterna?
 
Sv: Viktväktarna

Det låter bra! Jag gillar tanken med att kunna äta allt o att det är relativt enkelt att ha kolla på vad man stoppar i sig o hur mycket kalorier det är.

I september ramlade jag av o blev trampad på högerfoten, den fick skruvas ihop efter det. Åtta veckors vila o sen massa rehab. I april började jag äntligen närma mig mitt mål att springa milen igen då ramlar jag av en annan häst, fastnar i stigbygeln o vrider av fotled + två ledband. Blev av med gipset för en vecka sedan o nu är det ny rehab period....
 
Senast ändrad:
Sv: Viktväktarna

Men vad fasiken, sluta upp med att bryta fötterna!;)

Jag är ingen dietmänniska, men jag tilltalas ju helt klart av att allt är tillåtet. Även efterrätt, frukt osv. Jag hade inte kunnat leva utan frukt...
 
Sv: Viktväktarna

I september ramlade jag av o blev trampad på högerfoten, den fick skruvas ihop efter det. Åtta veckors vila o sen massa rehab. I april började jag äntligen närma mig mitt mål att springa milen igen då ramlar jag av en annan häst, fastnar i stigbygeln o vrider av fotled + två ledband. Blev av med gipset för en vecka sedan o nu är det ny rehab period....
Huu, det där lät inte roligt alls! :crazy: Kryper i mig när jag läser om eländet.

Jag har själv inte använt VV annat än enstaka recept som jag hittat i tidningar (och det funkade utmärkt) men jag har stor insyn i användandet av onlinemedlemskapet genom bästa vännens medlemskap. Jag tycker att programmet är enkelt att förstå och använda och det enda som kan sätta käppar i hjulet är ju ens egen motivation. Man måste verkligen gå in för det. Fördelen med VV är, som flera redan har påpekat, att man äter sin vanliga mat. Vill man kan man skapa sina egna recept som då blir pointsberäknade - smidigt! Har du smartphone finns det tydligen en app också, men jag vet inte vad den har för funktioner eftersom vännen inte har smartphone.
 
Sv: Viktväktarna

Ja nu får det vara slut med det. Jag har säkert ramlat av tusen gånger o aldrig skadat mig fram tills nu.
Ligga i sängen o se på film samtidigt som man trycker i sig godis är ingen bra diet har jag märkt så nu måste det bli lite ordning på torpet. Springa kan jag glömma de närmsta månaderna, promenera går bra i snigelfart, dock haltar jag en del. Cykla fungerar dock utmärkt, har 9km till stallet så det blir jag en bra sträcka om jag försöker göra det varje dag :)
 
Senast ändrad:
Sv: Viktväktarna

Jag har viktväktat både IRL och online, har onlinemedlemsskap fortfarande. VV funkar om man är motiverad och har självdisciplin nog att hålla sig hyfsat inom ramarna. De har många bra recept och jag gillar att man "får" äta det mesta och "bara" behöver tänka på mängden.
 
Sv: Viktväktarna

Jag är medlem i Viktväktarna online. Tycker att det fungerar väldigt bra! Gick med eftersom jag ville äta ungefär som jag alltid gjort men hitta balansen mellan mängd mat och mängd träning. Motivation till att äta nyttigare och motionera mer helt enkelt. Har hittills gått ner från 59,5 till strax under 55 kg och numera ligger jag ganska still. För tillfället har jag dock inte mycket mer att gå ner och jag tränar även en hel del just nu (4-5 gg/vecka) vilket för att fettvikten snarare håller på att justeras till muskelvikt :)

Tycker att det är en kanonbra diet, eller snarare livsstil. Dock har jag haft perioder som har varit tuffa med pointsräkningen av olika orsaker som stress osv. men för min del har det fungerat genom att släppa på kraven en dag eller två och sedan påbörja på nytt igen!

Appen fungerar endast till iphone för tillfället men den är också väldigt bra! Allt är väldigt användarvänligt tycker jag. Om du behöver mer motivation kan man även blogga/läsa andras bloggar eller vara med i olika utmaningar som finns på forumet, ett urval av aktuella just nu;
Ett kg /mån under 2012
Vi som tänker gå ner 10 kg tills Midsommarafton 2012
Motstå sötsuget
Minska fyra kilo på tre veckor!
20 kg innan 2012 slutar


Sedan älskar jag det faktum att frukt och grönsaker inte plockar poäng. Så är man hungrig är det bara att välja något av det och äta tills man blir nöjd :)
 
Sv: Viktväktarna

Jag har själv precis registrerat mig för jag gillar iden att äta som innan men mer struktur och inte nekas mat. Bara kontrollera vad man äter, vad det innebär osv. :)
 
Sv: Viktväktarna

Jag gick med i viktväktarna för 4 veckor sen och var nyss på invägning där och idag visade vågen sammanlagt -3,9 kilo på mina 4 veckor :) jag trivs hur bra som helst med viktväktarna :)
 
Sv: Viktväktarna

KL

Jag hade också skadat mig och gått upp en massa i vikt så jag gick med i VV någon gång i slutet av 90-talet. Gick ner det jag ville och har hållit vikten sedan dess. Fungerade perfekt för mig och det jag lärde mig där funkar fortfarande.

Jag jobbade även som VV-fröken ett par år och det var jättekul att hjälpa andra att nå sin målvikt. Det märktes väldig skillnad på dem som var motiverade och verkligen gick in för att förändra sina matvanor och förstod att det de lärde sig under viktminskningen skulle hjälpa dem att hålla sin målvikt och på dem som trodde att VV var en kortsiktig lösning.

Om ni tittar in i "Tittar in i ditt kök"-tråden kan ni se hur jag äter nu. Det handlar verkligen inte om att späka sig kortsiktigt utan om att variera sin kost och vara medveten om vad man äter.:D
 
Sv: Viktväktarna

Delvi kl

Tack för olika erfarenheter :)

Dag ett har gått utmärkt, har tolv poäng kvar o har ätit färdigt för idag :D
 
Sv: Viktväktarna

Tanken är dock att du ska äta upp din dagsranson av poäng eftersom det annars kan hämma din viktnedgång eller något i den stilen.
De upprepar åtminstone ständigt att det är viktigt att äta upp dem!
 
Sv: Viktväktarna

Du ska absolut inte spara (vilket du inte kan) dina dagspoints. Du måste äta dem varje dag, annars kommer det inte att funka med viktnedgången (som det är tänkt).

Jag trivs väldigt bra med VV´s program. För mig är det absolut sporrande att se att motionen ger lite extra gottpoäng att ta av till ett glas vin och lite ost. Lätt upplägg, är jag ärlig ser jag snabbt var det barkar åt skogen (två digestivekex till kaffet finns det liksom inte utrymme till om jag vill äta middag också ;))

Lycka till med din viktnedgång!
 
Sv: Viktväktarna

INTE SPARA! Ät dina points annars funkar det inte som det är tänkt - det handlar om att lägga om sina vanor inte späka sig!:D
 
Sv: Viktväktarna

Nu ska jag börja på dag ett.. satt och räknade lite och är ju massa poäng :o Förstår inte hur man ska gå ner om man ska äta upp alla haha..
 
Sv: Viktväktarna

Tanken var inte att spara :-)
Jag var bara färdigäten sas :-)
Äter 2dl naturell lättyoughurt med hallon o blåbär till frukost, dricker vatten. Lunch var hemlagade köttbullar, fullkornspasta o sallad. Kvällsmat lättyoghurt o jordgubbar. Ett par frukter under dagen som mellis. Jag är mätt o nöjd men mer än 12 poängs blev det inte iom att frukt o bär ger noll.
Jag äter som vanligt men plockar bort allt godis o allt fika :-)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har sen tonåren svettats mycket på nätterna. Det började i samband med att jag sattes in på Cipramil när jag var ca 13. Sen avtog...
2
Svar
35
· Visningar
1 515
Senast: Linn-Nora
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
12 161
Senast: tott
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 161
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
11 039
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Stora shoppingtråden II
  • IRAP vid hornhinnesår?
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp