Bukefalos 28 år!

Viktväktarna

Sv: Viktväktarna

Duktiga du!
Jag hade eg min första riktiga VV-dag igen idag. Det firade jag med att spilla ut halva lunchsoppan över mina byxor :D.
Jag har gjort det här till en grytvecka, har 4 grytor att göra till middag. Än så länge stor succé hos familjen!

Jag blir så hungrig och sugen så snart jag bestämt mig... Nu är jag sjukt sugen, så jag borstade tänderna lite snabbt :idea:
 
Sv: Viktväktarna

Vad bra att du är på banan igen! Själv hade jag vägning igår, hade "bara" gått ner 0,4, och kände mig besviken. Men gud, 0,4 är ju jättebra! Dessutom har jag gått ner över 4 kg på 3 veckor!
 
Sv: Viktväktarna

Bra jobbat med grytorna! Jag gillar också grytor, lätt att blanda i mycket grönsaker. Jag har också svårt sug men vi får vara viljestarka så blir det snart lättare. Jag är på väg till Linköping på kurs med Viktväktarna
igen och är helpeppad. Gjorde praktik i Stockholm idag och passade på att köpa PP-märkt julgodis. Jag har bestämt mig för att sikta på att vara i mål tills min start i januari så jag ska fylla i checklistan och använda mina 26pp + veckobonus. Så får det bli! Mina två veckor mättande dag startar på nyårsafton

Vad har ni andra för plan för julen?

Förresten Krocket, hur gör man när man brässerar?
 
Sv: Viktväktarna

Bra jobbat med grytorna! Jag gillar också grytor, lätt att blanda i mycket grönsaker. Jag har också svårt sug men vi får vara viljestarka så blir det snart lättare. Jag är på väg till Linköping på kurs med Viktväktarna
igen och är helpeppad. Gjorde praktik i Stockholm idag och passade på att köpa PP-märkt julgodis. Jag har bestämt mig för att sikta på att vara i mål tills min start i januari så jag ska fylla i checklistan och använda mina 26pp + veckobonus. Så får det bli! Mina två veckor mättande dag startar på nyårsafton

Vad har ni andra för plan för julen?

Förresten Krocket, hur gör man när man brässerar?

När man bräserar steker man med lite vätska under lock. Jag brukar använda buljong. :laugh:

Jag vet att detta blir lite tjatigt, men måste ändå slå ett slag för mättande dag igen. För när jag vägde in mig igår hade jag tappat 2,6 kg på en vecka!!! :D:D:D:D:D
 
Sv: Viktväktarna

Jag trodde att viktväktarna inte alls uppmuntrar så snabb viktminskning?

Tror det blir lite ryckt ur sitt sammanhang. Det kan ju vara så att du ätit efter viktväktarna jättelänge, skött dig jättenoga och ätit vad du ska men hamnar på en platå och står still i vikt ett tag, om du då ändrar lite och provar att äta efter Mättande dag som Krocket har gjort så kan det rassla till på vågen. Men den genomsnittliga viktnedgången blir ju inte 2,6kg per vecka.
 
Sv: Viktväktarna

Men den genomsnittliga viktnedgången blir ju inte 2,6kg per vecka.

Nej, det får vi ju hoppas. Vi behöver ju inte fördjupa oss i just Krockets vikt, men jag har för mig att hon tidigare har skrivit att hon har en mycket bra viktnedgång, och mot det kändes 2,6 kilo på en vecka lite för bra, eller för "bra", så att säga.

Jag tänker mig generellt sett att snabb viktnedgång antingen beror på att man äter på tok för lite, eller möjligen på att man har väldigt mycket övervikt och då tappar rätt snabbt i början av processen.
 
Sv: Viktväktarna

Jag kan tappa en del mitt i processen. Beror lite på hur jag samla på mig vätska också, men det har hänt att jag har legat på 2-2,5 kg minus någon enstaka vecka. Vilket jämnats ut av att jag stått still före och/eller efter.

Kurvan blir alltså inte så häftigt när man slår ut det.
 
Sv: Viktväktarna

KL
Här var det lungt och stilla, julledigt?

Idag är en bra dag, 25 kg minus totalt, trots jul, tjoho!:bump::bump:
 
Sv: Viktväktarna

Hur går det för alla? Jag har stått still väldigt länge och haft en liten svacka i mitt propointsräknande men ändå försökt tänka mättande dag. Nu har jag kört igång igen och räknar och skriver upp allt jag äter. Nu ska jag börja gå ner i vikt igen efter en lång platå
 
Sv: Viktväktarna

Hej hopp! Hoppar in i tråden, har nyligen börjat med Viktväktarna och precis gått in på min femte vecka.
Än så länge går det rätt så bra, tappade mycket första två veckorna och knappt ett halvkilo sista två vägningarna, men total nedgång hittills är 3,9kg.

Det är min andra omgång med Viktväktarna men första gick inget vidare alls, så jag hoppas "flytet" håller i sig. Det stora problemet tycker jag är att fördela matintaget över dagen så jag inte bli hungrig/sugen på kvällen. Just nu är strategin att spara ett lite matigare mellanmål, får väl se hur det fungerar.
 
Sv: Viktväktarna

kl

Jag är inne på min andra vecka som viktväktare och så här långt måste jag säga att det passar mig alldeles utmärkt. Vecka ett var plättlätt och jag nallade inte på vare sig vecko eller aktivitetsbonusen. Den här veckan har varit svårare att få ihop det men inte så att jag går minus.
 
Sv: Viktväktarna

Jag har precis börjat, lyckades gå ned 12 kilo med hjälp av VV för ganska många år sedan, men sedan har de smugit sig på igen (delvis för att jag bytt arbete och är mer stillasittande), hoppas kunna få bort åtminstone 7-8, men helst 10-12, vi får se!
 
Sv: Viktväktarna

Jag har lite samma mål, blir nöjd om jag går ner 7-8kg men 10 (och helst lite till) är målet.

KL
Igår tog jag dock flera steg bakåt. Mens, saknade maken som veckopendlar och just åkt igen, sur på mitt jobb som strular med allt osv så det slutade med att jag satt i mig både skumgodis, popcorn, glass och kladdkaka :o Men idag är det nya tag! Har ju fungerat så bra hittills så tänker inte ge upp bara för en dags psykbryt :)
 
Sv: Viktväktarna

*knapplån och puttar upp*

Hallååååå? Är det nån hemmmmaaaa??
Jag saknar denna tråd, den hjälpte mig att gå ner 12kg under andra halvan av 2012, kan vi inte köra igen?
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har sen tonåren svettats mycket på nätterna. Det började i samband med att jag sattes in på Cipramil när jag var ca 13. Sen avtog...
2
Svar
35
· Visningar
1 499
Senast: Linn-Nora
·
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
11 770
Senast: tott
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 371
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 863
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Fästingmedel på innekatt
  • Magsjuk hund
  • Kastrera ja eller nej

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp