Bukefalos 28 år!

vilka är era favoritnamn??

Sv: vilka är era favoritnamn??

kl

Tänkte också som många andra tidigare att vi ville ha ett namn som inte var så vanligt. Fast om vi tex skulle döpa vår dotter till Vilma så blir det ju VÅR Vilma.

Nu har vi Elivia om det blir en tjej och jag har äntligen lyckats övertala mannen om att Noah ÄR ett fint pojknamn sen får vi väl se vad det är som kommer ut. 12 dagar kvar till BF.
 
Sv: vilka är era favoritnamn??

KL

Jag delar inte med mej av mina namn på min lista just nu, vill ha dem för mej själv ;)!

Ett namn som tyvärr är uteslutet för vår del men som ändå är det finaste namn jag vet är Manda. Nu råkade jag kalla min häst för det långt innan tankarna på barn dök upp :D. En av mina bästa vänner döpte sitt barn till Amanda men kallar henne redan Manda då och då.
 
Sv: vilka är era favoritnamn??

Vi hade svårt att komma på namn till vår son. Tycker det är lättare med flicknamn. Ville helst inte ha för vanliga namn, iallafall inte namn på 10-i-topplistan. Sambon ville om det blev en flicka att hon skulle heta Clara eller Lillo. Lillo tyckte jag var lite fräckt och inte vanligt. Jag kunde tänka mig Axel om det var en pojke, även om det är ganska högt på poppislistan, men det gillade inte sambon. Efter att jag rabblat en massa namn för sambon så enades vi om Hannes, inte jättevanligt ligger på runt 62 - 63 plats på 100-i-topplistan. Jag tyckte det räckte med ett namn, men sambon ville ha ett till då hans andra två barn har det. Jag undrade om han ville ha med Roy som är lite av släktnamn hos dem han, hans far och son heter det, men det räckte med att en son heter det tyckte han. Vi har i andranamn valt ett inte så vanligt namn på dagens barn, dock finns det ca 14 000 personer som heter det i Sverige. Håll i er, jag hoppas det hamnar på poppislistan innan han är stor, han fick namnet Ernst för vi kallade honom så när han låg i magen.
 
Sv: vilka är era favoritnamn??

Våran minsta tös heter Michelle.
Ett väldigt vackert namn om man frågar mig. :D
Hon är döpt efter en låt av Guns n Roses My Michelle.:idea:
Det har vi vetat i många år oxå. Men av nån anledning var vårt barn nummer ett en Emma trots detta.

Tycker om varma flotta namn.
Våran andra tös heter Emma. Men detta för att vi båda tyckte det är väldigt gulligt och sen sa jag när jag var ca 6-7 år att mitt barn ska heta Emma.. ;) Så det har varit bestämt länge.
Det är ett väldigt varmt namn tycker jag.
 
Sv: vilka är era favoritnamn??

Både jag o sambon gillar vanliga klassiska namn, är inte alls inne på trenden med så konstiga o ovanliga namn som möjligt.

Vi har funderat på flicknamn som Linn eller Hannah, men det är ju så svårt att veta vad som kommer ut, det kanske inte alls passar.. Min sambo har alltid haft föreställningen att om han nån gång skulle få en son så skulle denne heta Adam, så det är det namnet som ligger högst på pojklistan. Men jag brukar retas o säga att kommer det ut en Lennart så kan vi ju inte neka.. :p

Några särskilda släktnamn eller så har vi inte.
 
Sv: vilka är era favoritnamn??

tycker Nova me är ett hundnamn :D

:mad:
Min dotter heter Nova. å de e ingen hund!:rofl:

Men som pmm säger så e de ju vanligt nu för tiden, vilket jag inte hade en aning om när vi bestämde oss för det namnet=/

kollade efter andra namn när vi upptäckte att de inte va så ovanligt som vi trodde, men hittade inget vi gillade mer.

Pojknamn va mycket svårare. hade massa förslag, men inget som vi fastnade för. tur de blev en tjej=)

i mellannamn heter dottern Kelly, efter våran förra hund.

får vi en till dotter i framtiden vill jag att hon ska heta Feline, å det är riktigt ovanligt i alla fall=)

I mellannamn är vi överens om att hon ska heta Athena efter våran hund som vi tog bort för en månad sen.

får vi en son är ett förslag till mellannamn Tim efter min första häst

Anledningen att vi väljer djurens namn istället för släktnamn är för att våra djur betytt mycket för oss och att vi hellre hedrar dom än någon släkting. dessutom så har vi bara fula namn i släkten=)
 
Sv: vilka är era favoritnamn??

Åh, med andra ord är det ok att ge sitt barn namn efter hunden? :angel:
Jag älskar ju namnet Julie och grämer mig att jag hann döpa hunden till det först. :devil:
 
Sv: vilka är era favoritnamn??

*kl*

Mina barn har I och M i sina namn liksom sin mamma..
Det står för I´m loved by Mom.eller Mom and I :o:love:

*Timtim * Michelle * Mio *

Blir det en till så måste jag hitta ett namn till med bokstäverna I och M bredvid varandra..:smirk:;)
Inget stort problem då jag inte ens är gravid!:D



Hjälp! Så amerikanskt och smörigt det ser ut när jag läser om namnen här och nu...haha
 
Sv: vilka är era favoritnamn??

*kl*

Mina döttrar heter Luna Johannea och Stella Johannea

Stella börjar ju öka stadigt men när hon föddes -03 hade vi inte hört nån...

Johannea är de de enda 2 i sverige som heter, det var min farfar som släcktforskade vid tiden av min älstes födelse å hittade detta namn från 1700-talet, å tyckte det vore roligt att föra vidare, trodde ja aldrig om han:rofl:

Nu när vi väntar en pojk har allt kört ihop sej dock, vill ha ett namn som passar med syrrornas, men pojknamn blir lätt för extrema, med högre "mobbfaktor" svårt... Ville ju hellst ha ett astonomiskt namn till han me, men jag börjar ge upp... Nån me förslag???:angel:
 
Sv: vilka är era favoritnamn??

Nu när vi väntar en pojk har allt kört ihop sej dock, vill ha ett namn som passar med syrrornas, men pojknamn blir lätt för extrema, med högre "mobbfaktor" svårt... Ville ju hellst ha ett astonomiskt namn till han me, men jag börjar ge upp... Nån me förslag???:angel:

Ceres, kanske? Det är en asteroid. Eller Eris, som också är någon sorts himlakropp bortanför Pluto.
 
Sv: vilka är era favoritnamn??

Min dotter fick namnet Idun Linnéa Merry.
Idun fick hon för att både jag och min sambo tycker det är otroligt vackert.
Linnéa är ett gammalt släkt namn på min sida.
Merry var min första häst :love:

Hade vi fått en pojke skulle han hetat Kilian Ralf Loke
Kilian för att jag blev helt såld i det namnet när jag såg det.
Ralf för att min sambos pappa heter Rolf och min pappa Alf... :D
Loke för att min sambo gillar det namnet (en kompromiss för att han skulle gå med på Kilian) :rofl:
 
Sv: vilka är era favoritnamn??

En liten Eira känner jag också. Det är verkligen jättefint.
Vår dotter heter Alde, apropå ovanliga namn.
 
Sv: vilka är era favoritnamn??

Nu när vi väntar en pojk har allt kört ihop sej dock, vill ha ett namn som passar med syrrornas, men pojknamn blir lätt för extrema, med högre "mobbfaktor" svårt... Ville ju hellst ha ett astonomiskt namn till han me, men jag börjar ge upp... Nån me förslag???:angel:

Sirius är inte att tänka på kanske..? :angel: ;)
 
Sv: vilka är era favoritnamn??

Mina pojkar heter Leo Bastian Valentin, och Love Vincent Theodor.
Ville först ge Bastian Leo som tilltalsnamn, men kom på att det var för vanligt, så han fick heta Bastian som bara 90 till hette då. Min gammelmorfar hette Leo.
Vincent fick heta Love för att ha en koppling till Bastians namn, Valentin.

På jobbet har vi ett gäng gamlingar med jättefina namn.
Astrid, Irma, Elsa, Kerstin, Mimmi.
 
Sv: vilka är era favoritnamn??

Tack, alla planeter är välkommna som förslag!

kusinvitamin: Sirius låter lite svårbestämt bara, "är det en pojk el flicka"?

Andra förslag vi fått är Orion, Leo och Nemo, alla är bra tycker jag men inget känns super, men det kommer nog inte att bestämmas förrens vi träffat honnom...
 
Sv: vilka är era favoritnamn??

En liten Eira känner jag också. Det är verkligen jättefint.
Vår dotter heter Alde, apropå ovanliga namn.

Jag vet också en liten Eira, så det börja nog bli vanligare.
 
Sv: vilka är era favoritnamn??

KL

Jag tycker att Idun är ett jättvackert namn !
Eira, Aili och Alde eller Alve är också fina.

Jag gillar svenska namn eller iallafall namn som inte är alltför utländska, varken engelskklingande eller franska namn är min grej.

Namn som är mer eller mindre påhittade är inte fina tycker jag. För att inte tala om trendnamnen efter TVserier och filmer. URRK !
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Försöker hitta namnförslag till mini men hittills har jag inte hittat några som känns bra. Ebba fick sitt namn efter en vecka i livet så...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
15 233
Senast: Kilauea
·
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 726
Senast: MML
·
Anläggning Hej! Finns det några sådana typ nyckelfärdiga byggnader som är flyttbara och helst isolerat? Jag skulle behöva 2 boxplatser, stallgång...
2
Svar
22
· Visningar
2 085
Senast: Blyger
·
Ugn
Hemmet Vi behöver köpa en ny ugn (blir ny micro också i vår) och IKEA är det självklara valet för oss. Men, jag förstår mig inte på skillnaden...
Svar
10
· Visningar
747
Senast: Luzzan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp