Bukefalos 28 år!

Vilka graviditetssymptomer?

F

Funderaren

Vilka symptomer har ni upplevt,( förutom utebliven mens och illamående?) Jag har BIM c a 26/7 och känner nu lite stickningar i den ena äggstocken, men inget annat. Kan det vara ett tecken? Vill inte ta ett gravtest redan nu.
 
Sv: Vilka graviditetssymptomer?

Har aldrig mått illa, varken nu eller med förra barnet. Utebliven mens såklart sen trötthet kring v.10 och så har brösten vuxit massor och vart jätte ömma till och från. Har 70A i vanliga fall men drar nu i v.16 75C ;)

Har testat 1 vecka före BIM med båda barnen, en skum känsla inom mig har bara sagt att jag är gravid och det har stämt båda gångerna :)

Illamående och lite värk i livmodern har jag bara när jag har PMS ca 1 vecka före mensen ska komma :mad:
 
Sv: Vilka graviditetssymptomer?

Jag var otroligt öm i ena bröstet till en början, men kopplade inte det till graviditet förrän mkt senare. :p
Sen blev jag väldigt hungrig efter en tid, även lite tröttare än vanligt.
Men det är det enda jag kännt hittils och är nu i vecka 26. Inget illamående eller andra känningar. Hungern har gått över, tröttheten lika så :D.
 
Sv: Vilka graviditetssymptomer?

jag fick tydliga blodådror på bröstkorgen och världens fetaste ådra på ena vårtgården!
Är nu i v 29 och har inte fått några fler symtom efter det.
 
Sv: Vilka graviditetssymptomer?

Jag fick jätteöma bröst, kunde inte ligga på mage och sova som jag tycker bäst om. Efter ngr veckor försvann den ömheten men sen gick det inte att sova på magen ändå :)

Fick också lite småkonstigt ont i magen en vecka innan, drog och stack framförallt när jag reste mig upp. Ungefär då fick jag avsmak för en del mat, mådde aldrig illa men inte alls sugen på mat.
 
Sv: Vilka graviditetssymptomer?

Oki. Igår kväll hade jag pulserande smärta i mitt högra bröst. Vaknade sen på natten av värken o gick upp o tog en Ipren, vet inte om det kan vara en symptom? Nu är värken borta iaf.
Stickningarna gick över sen till en mer molande värk, men det kanske är mer PMS tecken? Ska iofs inte ha förrän tidigast 26/7. Vet inte om det är för tidigt att ta ett test nu? Vill inte bli besviken.
 
Sv: Vilka graviditetssymptomer?

Jag har för mig att man inte ska äta Ipren när man är gravid. Jag hoppas också på ett plus och är skengravid och känner massor av symtom hela tiden :) Jisses vad det spänner och ömmar när man känner efter! Så det är nog 50/50 om det är pms eller inte!
 
Sv: Vilka graviditetssymptomer?

Jag hade mensvärk många veckor och väldigt öm i brösten! Tröttheten infann sig ganska snabbt oxå!
 
Sv: Vilka graviditetssymptomer?

Jag mådde fruktansvärt illa och var enormt trött, kunde knappt hålla mig vaken. Jag tyckte första tiden var hemsk, ryser bara jag tänker på det :crazy:
 
Sv: Vilka graviditetssymptomer?

Illamaende, extrem trotthet, omma brost, ingen matlust och hungrig "hela tiden". Innan jag testade var det bara illamaende och krakningar, det andra kom senare.
 
Sv: Vilka graviditetssymptomer?

kl

Fast hon har en vecka kvar till beräknad mens :) hur många symtom har man en vecka efter befruktning?
 
Sv: Vilka graviditetssymptomer?

Dom symtom jag kände var en vecka innan mens (oplanerat gravid så jag letade inte symptom heller)
 
Sv: Vilka graviditetssymptomer?

Kissar stup i kvarten. Stickningar/svullnad i bröst/bröstvårtorna, samt svullna fötter hade jag i början.
Kändes även som jag skulle få mensen när som helst. Och jobbigast var tröttheten (trodde jag hade blivit utbränd).
Sen efter grav-testet kom det andra symtom....
 
Senast ändrad:
Sv: Vilka graviditetssymptomer?

ja hade inga direkta symptomer i början förutom att ja drack massor med vatten.. ja kunde dricka fler aliter om dagen och de känndes som att ja inte druckit en droppe på evigheter.. sen utebliven mens fast de viste ja inte från början då den vart konstig ett tag.. Sen efter att ja plussat så kom lite molvärk och ömma bröst men de försvann efter några få veckor o ja kände mig inte de minsta gravid över huvudtaget...
Tycker nästan att du har dina symptomer lite väl tidigt men ah de kanske finns de som har tidiga symptomer men de du beskriver så har ja kännt mig alla 39 tusen gånger ja vart skengravid.. men hoppas på de bästa för dig!

lycka till!
 
Sv: Vilka graviditetssymptomer?

kl

Fast hon har en vecka kvar till beräknad mens :) hur många symtom har man en vecka efter befruktning?

Beror på hur lång menscykel man har och när ägglossningen sker. Jag har 36 dagars menscykel och ägglossningen sker 22 dagar innan beräknad mens. Jag har alltid testat och känt mig gravid på dag 28, vilket annars är normalt antal dagar i en menscykel.
 
Sv: Vilka graviditetssymptomer?

Tror dessvärre inte att jag e gravid, möjligen skengravid :(
Finns det nån sida där man kan kolla vilket c a datum som mensen bör komma? Har sett på Familjeliv.se att man kan kolla datum för sin ägglossning osv. Jag är alltid regelbunden, men från vilken dag ska man utgå ifrån? Är det från sista mensdagen fram till nästa mens eller hur räknar man? :confused:
 
Sv: Vilka graviditetssymptomer?

du utgår alltid från sista mensens första dag. Sen beror det på hur många dagar man har emellan. 28 är vanligast, men man kan lika ha 27 eller 32 dagar emellan. Det är bra om man skriver upp så vet man.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Ska ringa veterinär och boka tid imorgon för kontroll men tänkte kolla här först. Kanske bara jag som är lite nojig. Min bostonterrier...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 832
Senast: Diabetikern
·
Övr. Hund Min ena gamla hund är mer eller mindre döv och eftersom han inte kan vara lös längre när han vimsar iväg får han ha rullkoppel. Köpte...
Svar
6
· Visningar
1 025
Senast: Milosari
·
Kropp & Själ Ursäkta rörig text, men det är natt. Jag vet inte var jag ska vända mig för att få hjälp. Jag mår jättedåligt och är desperat. Har...
Svar
6
· Visningar
842
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Senaste månaderna är det några främmande människor från utlandet som kontaktat mig på nätet, den ena sa sig vara familjeterapeut och den...
Svar
16
· Visningar
1 283
Senast: Praefatio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp