Bukefalos 28 år!

vilka hästar

B

BabyGirlTabac

Tjenis :banana:

Skulle bara höra , vilken ras är vanligaste rasen att använda till distansritt , är rätt nyffiken på själva grenen också :d
Nån som har lust att förklara lite för mig ?!:bow:
 
Sv: vilka hästar

Jag är oxå nyfiken på grenen...
HAr läst en del men vill höra "live" berättelser.

Finns de nå distansritter i Västmanland/Sörmland?
 
Sv: vilka hästar

De e väl araber kan tänkas;)

Läste på distanslistan, (tror jag). Om någon argentinsk ras som skulle vara lagom härdig och uthållig, något på C. Såg en annons faktiskt om sådana hästar till salu med här i Sverige, någon som vet vad det är för hästar?


:devil:
 
Sv: vilka hästar

Araber, travare, (både varm och kallblodiga), diverse korsningar.
I klubben har vi en förvuxen welshponny som gått längre ritter.
 
Sv: vilka hästar

Och en Nordsvensk brukshäst som låg 3'a på topplistan över svenska distanshästar -05 och 2'a i år!
 
Sv: vilka hästar

Det vet jag inget om. Eftersom källkritik är så tråkigt så sa jag det som stod på distanslistan, och tog för givet att det stämde :angel:
 
Sv: vilka hästar

CK... det stämmer sååå bra.. Sven är korsning kallblod/bruksnordis... .. Och han är på hugget, så alla araber fårpassasig.. där Sven tuffar fram i landet... hihi:) :rofl: :rofl: :rofl:
 

Liknande trådar

  • Artikel
Radannons Vi gör en serie för UR med kortfilmer på 9-10 minuter där vi möter idrottande barn/ungdomar från 9-10 år upp till 15-16 år - kids som...
Svar
0
· Visningar
862
Senast: Filmare UR
·
Utrustning Rambo summer series har en tillhörande liner på 100gram till. Fungerar den linern bara just till om man skulle ha självaste täcket...
Svar
3
· Visningar
450
Senast: Fiorano
·
Hoppning Tänker att det är väl rätt ovanligt? Känner ni till några? Är väl bara D-ponnyer som ”kan” göra det, med tanke på mankhöjd/hinderhöjd...
Svar
15
· Visningar
2 356
Senast: Lady_S
·
Hundavel & Ras Jag har fött upp en hund som jag först sålde som valp men som jag köpte tillbaka för en månad sedan då äg var sjuk. Han är 20 månader...
10 11 12
Svar
237
· Visningar
15 432
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp