Bukefalos 28 år!

Vilka hingstar ger avkommor m bra psyke?

Piffpuffen

Trådstartare
Som rubriken lyder-vilka hingstar ger avkommer med bra psyke? Dvs lätthanterliga och trevliga.
Ska betäcka båda mina ston i vår för att få fram egna hästar för start i galopp som amatörtränare. Blir ju även "vanliga" ridhästar också.
Båda stona är trevliga utan några direkta dumheter och jag vill ju så klart ha avkommer som är trevliga att hantera.
Givetvis ska dom ju springa fort;) men eftersom jag är amatör och har det som hobby ska dom ju framför allt vara "pussvänliga":p

Tips mottages tacksamt, det får fort till det är dags:)
 
Sv: Vilka hingstar ger avkommor m bra psyke?

Sharp Matt! :love:

Jag är ganska övertygad om att Shawdon kommer att göra det. Han är själv den perfekte gentlemannen!

Terroir är jag lite tveksam till. Han har haft några avkommor som varit lite "annorlunda" men andra verkar väldigt vettiga. Dom har ju en mamma också!:devil:
 
Sv: Vilka hingstar ger avkommor m bra psyke?

Heart of Oak-avkommorna tycker jag också om. Och Songline, Most Welcome och Melmac.
 
Sv: Vilka hingstar ger avkommor m bra psyke?

Har funderat på Heart of Oak till lilla damen. Han ser så snygg ut:d Har bara läst bra saker om honom, men springer dom bra? Det är ju i första hand en galoppis det ska bli, i andra hand en ridhäst;) Men som sagt, viktigt med temperamentet!

Shawdon verkar också trevlig men dom är efter samma hingst.

Även Sharp Matt verkar ju OK.
 
Sv: Vilka hingstar ger avkommor m bra psyke?

Heart of Oak har flera avkommor som har sprungit bra på banan. Några jag kommer att tänka på är Fidelity, Kawa Heart, White Oak, Queen of Hearts, Lucky Heart och Lacelle. Har inte ridit nån av dem, men flera andra av hans avkommor och de har varit riktiga tigrar på banan.
 
Sv: Vilka hingstar ger avkommor m bra psyke?

Ok, låter ju bra. Är ju så jäkla svårt att bestämma sig.
 
Sv: Vilka hingstar ger avkommor m bra psyke?