Bukefalos 28 år!

Vilka hingstar ger avkommor m bra psyke?

Sv: Vilka hingstar ger avkommor m bra psyke?

Jag har en alldeles underbar 6årig kille efter Troon. Han används som ridhäst nu, och avslutade sin galoppkarriär för ungefär ett år sedan. Han är den mysigaste, positivaste och pussgladaste som finns!:love: Inte heller svår, eller komplicerad på något sätt.

Så, I vote for Troon!:banana: (han är dessutom snygg):angel:

Härligt härligt.........! :love:
Troon är dessutom en riktigt gentleman och lätthanterlig!
Och gudavacker med sin silverman....:love:
 
Sv: Vilka hingstar ger avkommor m bra psyke?

Knapplån

Kapar dessutom tråd för en stund:o

Har ett sto efter Malvernico. Någon som har erfarenheter av hans avkommor?
Dom verkar ju inte ha sprungit nå vidare iaf...:grin:
 
Sv: Vilka hingstar ger avkommor m bra psyke?

Håller oxå med! Alla Troon-avkommor jag träffat har varit jättetrevliga.

Jag känner som jag skrivit tidigare två såna rätt väl, men totalt olika i psyket:rofl: Det beror på deras mammor. Det är inte en bara en hingst, det finns ett sto med också:angel:

Fast båda är rätt rara och goa men den ena visar det mer bara:angel::rofl: Den andra är också väldigt go, när man gör som hon säger:devil:
 
Sv: Vilka hingstar ger avkommor m bra psyke?

Knapplån

Kapar dessutom tråd för en stund:o

Har ett sto efter Malvernico. Någon som har erfarenheter av hans avkommor?
Dom verkar ju inte ha sprungit nå vidare iaf...:grin:

Har bl.a. ett sto efter honom och hon är ... speciell! :D Mycket snygg med bra gångarter, väldigt social och trevlig men enorm energi och "spets". Lånade ut henne till en "ridhäst"-kompis som behövde en sällskapshäst under ett par månader och de var helt fascinerade. De tyckte att hon var världens snällaste, helt okomplicerad, men de hade aldrig sett en häst som helt plötsligt bara slutar beta och börjar springa fram och tillbaka som en galning i hagen, bockandes som en tok utan anledning ... Personligen har jag aldrig träffat ett fullblod som som gillar att springa så mycket som hon, och jag har träffat ett par stycken. Snabb är hon också ... Sprang ifrån en hingst som gått minst listed ... Fast det är en annan historia. :o

Detta med hennes temperament och folk som inte känner henne ... Mina vänner hittade inga "fel" alls utan tyckte att hon var underbar och trodde inte på mig när jag berättade att hon hade fått stora spelet när jag skulle hämta henne hos hingsten i sommras. När vi ska lasta reser hon sig så den som håller henne tappar henne, hon galopperar som en blådåre runt alla hagar med fölston och hingstar, hittar en stor hage som står öppen och när hon är på väg tillbaka mot oss i maxfart går hon omkull och glider typ 15 meter på sidan ... och då kunde jag ta henne och lasta.;) Det är så typiskt henne, ibland går hon bara rakt in och man lastar henne ensam och ibland är hon helt knasig! Speciell men jag gillar henne och hon är dräktig med Heart Of Oak i år. Och det är ju som Flashlight skriver, de har ju en mamma också så det blir nog en intressant avkomma. :D
 
Sv: Vilka hingstar ger avkommor m bra psyke?

Jag har haft MASSOR av Malvernico avkommor och dessutom ridit Malvernico mycket.

Ang att de sprungit dåligt så har han (inte bara) men mestadels fått skitston så en del av problemet ligger där. Sedan är han ju helt klart ingen superförvärvare för då skulle resultaten varit bättre även med ett mediokert stomaterial.

Min erfarenhet av avkommorna är att de ofta är ganska stora, även med ston som är små själva eller tidigare har lämnat smått. De flesta har varit trevliga okomplicerade individer men de som varit speciella har varit MYCKET speciella, inga mellanting där inte!
Skulle jag välja hingst till fullblodsavel skulle jag kanske inte ta honom i första hand men ett halvblod med honom som pappa skulle jag mycket väl kunna tänka mig till fälttävlan!
 
Sv: Vilka hingstar ger avkommor m bra psyke?

Hej! Vad kul att höra från någon med Malvernico avkomma. Jag har en själv, Signore f.1998 e. Malvernico-Signorina Martelli. I mitt tycke en helt underbar häst. Han löpte bra också. Han är känslig men snäll och väldigt rolig. En underbar kamrat. Berätta om ditt sto!
 
Sv: Vilka hingstar ger avkommor m bra psyke?

Hej! Vad kul att att du har erarenhet av Malvernico och hans avkommor.
Kan jag maila dig?
 
Sv: Vilka hingstar ger avkommor m bra psyke?

Hej! Jag heter Hanna och har nyligen köpt en Heart of Oak avkomma, ska ta amatörtränar licens i år för att kunna träna honom. Han är världens gosigaste häst och älskar att kela men kan tända till när man rider, han är lätt i modellen och jag tror på honom. :)

Du skrev att du funderade på att ta Heart of Oak och det tycker jag du ska göra... här kommer lite fakta om stammen som visar att blodet han har i ådrorna kommer från hästar som verkligen kan springa. :D

E. Woodman 5 starter 3-0-1 $ 32,011
2 årig champion på Irland 1985 och Lämnat 109 stakes vinnare.

U. L´on Vite
Mor till bl.a Holy Roman Emperor som startat 7 ggr 4-2-0 £ 414,496 Som 2 åring vann han 2 st grupp 1 lopp och ett grupp 2 lopp, samt var 2:a i 2 st grupp 1 lopp. Gick till avel som 3 åring helt frisk.
L´on Vite är helsyster till en grupp 2 vinnare samt har flera syskon som är stakes vinnare och placerade.

UE. Secretariat 21 starter 16-3-1 $ 1,316,808
1972 2 årig champion USA
1973 Tripel crown vinnare, Horse of the year, 3 årig champion.
Har världsrekordet med tiden 2,24 for 1 ½ mi on dirt och det vunnet med 31 längder.
1978 Ledande hingst av 2 åringar.

UU. Fanfreluche 21 starter 11-6-2 $ 238,688
Själv flertalig stakes vinnare och har lämnat grupp och stakes vinnare.
Som 10 åring i juni 1977 blev hon stulen från sin paddock på Claiborne Farm. Hon hittades av en familj när hon kom vandrandes bredvid en väg och dom tog hand om henne och kallade henne "Brandy". Dom hade henne i 5 månader tills FBI hittade henne. Hon återvände natten den 9 december till farmen och på våren födde hon ett föl efter Secretariat.

Flera fantastiska hästar följer i stammen....;)
 
Sv: Vilka hingstar ger avkommor m bra psyke?

Tack för faktan. Vad kul att du ska ta amatörlicens. Har du gått första kursen (steg 1). Jag ska göra det under våren. Ska börja praktisera í mars. Ska bli riktigt spännande, för allt med galoppen är nytt för mig.

Lycka till!
 
Sv: Vilka hingstar ger avkommor m bra psyke?

Jag ska gå steg 1 kursen nu i helgen... sen får jag väl skaffa en praktik plats så jag kan gå steg 2 sen :laugh: Jag är mest insatt i aveln inom galoppen så det ska bli kul att få börja träna själv sen... så spännande:D
 

Liknande trådar

Avel Vi har ett äldre sto som gett väldigt fina avkommor. Vi har sagt att stoet inte ska betäckas fler gånger med tanke på ålder. Efter...
Svar
1
· Visningar
1 063
Avel Jag har ett sto som jag haft i 11 år, hon är 19 år, haft 2 avkommor tidigare. Hon har knappt tävlat pga mina dåliga nerver men hon har...
2 3
Svar
49
· Visningar
8 253
Senast: pastejja
·
Islandshäst Har en idé om vilka hingstar jag skall använda iår, men har inte helt bestämt mig och vill ha lite tips. Både äldre och unga...
Svar
1
· Visningar
2 071
Senast: Gimlan
·
Avel Jag har ett sto som med sannolikhet ska betäckas under våren. Hon har inte haft föl tidigare och är e. Majim G ue. Bernstein. Modern rör...
2
Svar
20
· Visningar
3 187
Senast: Jate Volim
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • När den sista dagen kommer ...
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hingstar som dött, 2024.
  • Tungband

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp