Bukefalos 28 år!

Vilka hingstar väljer ni i år?

Sv: Vilka hingstar väljer ni i år?

Vi har bokat Hillary Clinton till Orlando Vici.
Kewpie och Livi Champagne går till The Best Madrik. För Alfas Etta Extras del velar vi fortfarande lite, eventuellt blir det The Best Madrik för henne med.

Anledningen till att vi velade med Etta Extras hingstval var att vi hade en bokning till Chocolatier som vi inte visste om vi skulle ha till henne eller om vi skulle skaffa en märr till.
Det blir dock så att Etta Extra går till The Best Madrik och så har vi ett nytt sto vid namn Vanity Ås som tar platsen hos Chocolatier.
 
Sv: Vilka hingstar väljer ni i år?

Nu är det klart och det blir Wellino Boko till samtliga tre ston.
Skönt att äntligen ha bestämt sig.
 
Sv: Vilka hingstar väljer ni i år?

Naffa hukar sig nu..


Fröy Mai går till Järvsöviking :D:D

Heidi Kemp är inget bestämt än. Krånglade förra året..

AM

Missat helt innan, har Naffa skaffat sig kallblod? :love:
Bra val iallafall, han har verkligen slagit bra i aveln :)

*Knapplån*
Ångest.......:arghh: kan inte bestämma mig, om vi ska försöka i år eller inte :meh:
står nu med 2 hästar i full träning som faktiskt tycks vara på gång ut, den ena till premie och den andra kan förhoppningsvis kvala innan året är slut.

Vill ju ha fler fina avkommor, och känns trist att bara låta henne gå oanvänd, och jag har flera roliga alternativ men å andra sidan får vi inte sålt en eventuell avkomma så blir det platsbrist.... Men jag har några veckor till att grubbla, då vi inte vill ha för tidiga föl här, utan vill ha ut de på bete ganska omgående.
 
Sv: Vilka hingstar väljer ni i år?

Vi tänker lika, trist att låta märren vara oanvänd, tror dessutom även hennes avkommor kommer att komma ut och gå bra i år, åtminstone låter det så på rapporterna.

Vad tror ni Crown Kemp som avelshingst? Förstår att man inte kan sälja troligen, men annars?
 
Sv: Vilka hingstar väljer ni i år?

Har nu varit på hingstvisning , blev ett byte...Tar Super Photo Kosmos istället för Gigant Neo :)
 
Sv: Vilka hingstar väljer ni i år?

Vi har också gjort ett byte, fast mellan stona. Etta Extra är seminerad med Orlando Vici och Hillary Clinton tar den platsen hos The Best Madrik.
 
Sv: Vilka hingstar väljer ni i år?

Såg du ska ha Chocolatier till ett av stona :) om allt går som det ska får jag en till midsommar.
 
Sv: Vilka hingstar väljer ni i år?

Hur uttalar man namnet på den hingsten igentligen?

Tjocklejter

Tjockolaaatíjäär

Tjokolejtjer

:D:D

Sånt som man funderar på och som är jätteviktigt att få veta O_o:D

AM
 
Sv: Vilka hingstar väljer ni i år?

Hur uttalar man namnet på den hingsten igentligen?

Tjocklejter

Tjockolaaatíjäär

Tjokolejtjer

:D:D

Sånt som man funderar på och som är jätteviktigt att få veta O_o:D

AM

Jag uttalar det Tjockolatjer. Hur korrekt det är vet jag inte.
 
Sv: Vilka hingstar väljer ni i år?

Nu är Vanity Ås konstaterat dräktig med " Tjockolatjer." ;)
 
Senast ändrad:
Sv: Vilka hingstar väljer ni i år?

Jag tar samma hingst som förra året, tyvärr hon gick tom/skendr :(.
Hon är efter Busbra och är betäckt med Wikingblesen.
Valde honom då han är lite mindre, min är ganska stor men smäcker och att han är rättställd och naturtravare som stot .

Var till seminstation och skulle kolla så allt såg bra ut, det gjorde det och hon hade ett ägg 4,5 så det var bara att fortsätta direkt till hingsten :D.
Hon ställde sig direkt jag lastade ut, tog emot 2 ggr ons och fred sen tyckte hon att det var klart, så nu hoppas vi:D
Ska kollas 17 d den 10 juni
 
Sv: Vilka hingstar väljer ni i år?

Västerbo Divine är dräktig med Turbo Sund!
divan060504-001.jpg
 
Sv: Vilka hingstar väljer ni i år?

Grattis! :) Fin hon är!

*Knapplån

Vi har bestämt att göra ett försök ändå, missade tyvärr en bra brunst, men om allt ser bra ut efter provtagning så bokar vi Ulvsås Zico till Rexbo Tösen till nästa brunst. Roligt att få vara med i första kullen på en ny avelshingst.
 
Sv: Vilka hingstar väljer ni i år?

KL
Äntligen kan jag skriva att jag har tre ston dräktiga med Wellino Boko. Två stycken tog direkt på första men mitt gamla sto som varit dålig i vinter gjorde det inte. Hade nog egentligen ingen riktig tro på att hon skulle heller, men nu mot alla odds är även hon dräktig.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Som rubriken lyder: vad får ditt/dina barn i julklapp av dig/er i år? Brasklapp: Vill man så får man gärna berätta hur man resonerar...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
5 739
  • Artikel
Dagbok Jag minns att jag var nervös. Att flickan som borstade hästen verkade så kunnig och världsvan. Kanske var hon lite ledsen också, att...
Svar
3
· Visningar
787
Hemmet Det kan väl inte bara vara jag som gillar dessa utomhusdekorationer i form av lysande djur? Ni kanske inte har lika många som jag men...
2 3
Svar
53
· Visningar
2 464
Senast: Cattis_E
·
Ridning Hej! Min islandshäst har nyligen blivit barfota efter många år med järnskor. Rider med boots fram och tycker inte han ömmar något...
Svar
6
· Visningar
969
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp