Bukefalos 28 år!

Vilka kläder har ni på er på distansritter?

Sv: Vilka kläder har ni på er på distansritter?

Jasså, det finns alltså?! :idea: Jag har haft samma tankegångar som Stopek att man skulle kunna ta en sporttröja och sy på en krage liksom. Sporttröjorna är ju jättefina och riktigt praktiska så en krage på dem vore ju helt perfekt. Men då ska man alltså börja kolla golfaffärer. Där är ju allt känt för att vara billigt...:angel:
 
Sv: Vilka kläder har ni på er på distansritter?

Fast de räcker länge, om man bara har en ljus tröja för själva tävlandet. Kollade och såg märket hette Cross.
Jag har alltd haft vita piké tröjor innan, men ledsande faktiskt på att känna den där svettiga tröjan bli kall på kroppen, även om det är nog så gosigt innan man startat.
 
Sv: Vilka kläder har ni på er på distansritter?

Så sant! Hemma kan man ju rida i nåt annat.
 
Sv: Vilka kläder har ni på er på distansritter?

Jag köpte en pikétröja i funktionsmaterial (polyester microfiber eyelet mesh stretch enligt hemsidan) på Granngården förra sommaren. Det är en Jacson, som kostade nån dryg hundring. Den fanns i två blå nyanser. Den är jättebra, idag sprutade jag ner hela tröjan när jag skulle duscha hästen, och den var torr innan jag hann blinka!
 
Sv: Vilka kläder har ni på er på distansritter?

Men se där! Bra pris och allt. :)
 
Sv: Vilka kläder har ni på er på distansritter?

Jag har också polyestertröja och om det är kallt en fleece över. Om det regnar har jag ibland ett par regnchaps som funkar bra. Men jag undrar, är det någon som provat att rida med löparbyxor? De är ju tighta i slinkigt material, så det verkar bra tycker jag. Har letat efter ett par utan söm på insidan för även om den inte är grov så kanske det skaver efter ett tag. De är ju lite billigare än distansridbyxorna som Mia säljer. Någon som provat eller som har andra bra tips på ridbyxor med liten friktion?
 
Sv: Vilka kläder har ni på er på distansritter?

Funderade också på löparbyxorna. Tänkte prova i veckan. Löparbyxorna från tex Newline har iaf platt söm på insidan, men vet inte hur det fungerar. Ännu. Kan ju vara bra med alternativ användning av löparbyxor. Används bara sporadiskt nu för tiden i det syfte de är sydda... (Jo, det ska bli ändring på latheten...)
 
Sv: Vilka kläder har ni på er på distansritter?

Känner inte vi varandra ???
Har inte du världens vackraste Chidde ???
/Cetzy
 
Sv: Vilka kläder har ni på er på distansritter?

Jaaa, och löparjackorna är fina! Är säkert jätteskönt att rida i.
 
Sv: Vilka kläder har ni på er på distansritter?

*kl*

Apropå tröjor - hur måste egentligen kragen se ut? Vad är miniutseendet för att gå som krage?

Varför jag undrar är för att Hööks har en funktionstshirt (CRW, brun/vit eller svart/vit) som är billig och kragen på den är visserligen som på en vanlig t-shirt men den ser ut att gå upp lite på halsen.

/Camilla
 
Sv: Vilka kläder har ni på er på distansritter?

Cetzy - klart vi känner varann! Shib går och myser i hagen idag efter att ha varit så duktig igår! Tack för en jättekul dag!
 
Sv: Vilka kläder har ni på er på distansritter?

Det där har jag också funderat på! Hur definierar man en krage? :confused: När jag tänker på krage så menar jag en sådan som finns på pikétröja eller skjorta, men polotröja då? Är det en krage och hur hög måste den vara? Om kragen skall se ut som på pikétröjor så syns de ju inte ändå när man har jacka på sig. Det kanske är dags att någon tillverkare börjar tänka på oss distansare som vill ha snygga, funktionella och reglementsenliga kläder att tävla i. Vi är ju så fåfänga med färgkombinationer så det skulle sälja bra tror jag. Tröjor som matchar ridtightsen kanske? Vad har fälttävlansryttare på sig när de hoppar terrängen?
 
Sv: Vilka kläder har ni på er på distansritter?

newline löparbyxorna funkar prima att rida i! Jag har sådana! =)
 
Sv: Vilka kläder har ni på er på distansritter?

Inspirerad av löparbyxtipset så gick jag in på lokala Sportringen igår och kom ut därifrån med ett par Craft löparbyxor. Red i dem i går och de fungerade superbra - dessutom som badbyxor! :angel:

Spirre och jag var på strandgalopp med dopp, nämligen... :D Där kommer vi galopperandes i vattnet och så hinner jag tänka "Hm, är det inte lite djupt där framme?" sen försvann min häst under mig och jag famlade vilt efter manen innan jag dök under ytan med hjälm och allt... Efter några fumliga sekunder där vi båda försökte ta oss upp till ytan så stod vi båda dyngsura och tittade på varandra medans mina ridkompisar skrattade så att de höll på att ramla i de med... :rofl:

Ni skulle ha sett Spirres min - helt obetalbar! Han hatar nämligen att få vatten i öronen så nu stod de rakt ut och han hade särat på läpparna och såg nästan ut att gnissla tänder av förtret.. :D

Trots att jag blev blöt och att vi hade en bit hem så fick jag inga skav av byxorna och de torkade snabbt.

Dessutom beställde jag Craft piké-tröja i funktionsmaterial för runt 200 kr - finns i massor av färger!!

När jag kom hem igår så påminde min sambo mig om vår diskussion innan jag skulle ut och rida:

Jag: "Vi ska på strandgalopp ikväll!"
Han: "Men ta det nu lugnt så ni inte gör illa er"
Jag: "Tror du jag riskerar min tävlingshäst tre veckor innan tävling??"
Han, lakoniskt: "Ja."

Men roligt som tonåringar hade vi!! :p

/Camilla - som idag är lite rosslig och hostig i halsen... Spirre mår dock prima nu när öronen torkat!
 
Sv: Vilka kläder har ni på er på distansritter?

Moheed skrev:
Det där har jag också funderat på! Hur definierar man en krage? :confused: När jag tänker på krage så menar jag en sådan som finns på pikétröja eller skjorta, men polotröja då? Är det en krage och hur hög måste den vara? Om kragen skall se ut som på pikétröjor så syns de ju inte ändå när man har jacka på sig. Det kanske är dags att någon tillverkare börjar tänka på oss distansare som vill ha snygga, funktionella och reglementsenliga kläder att tävla i. Vi är ju så fåfänga med färgkombinationer så det skulle sälja bra tror jag. Tröjor som matchar ridtightsen kanske? Vad har fälttävlansryttare på sig när de hoppar terrängen?

Jag tror att du ska ta fasta på stycket om att klädseln inte ska vara "nedsättande för sporten".

Så jag tror att det här med krage (skjortkrage eller polokrage kvittar) är nog mest för att ingen ska komma i brottarlinne och tävla en varm sommardag...
 
Sv: Vilka kläder har ni på er på distansritter?

Kul att se dig här och tack för i söndags!!!
Mina fick ingen vila:devil: Luffsen gick hoppträning på kvällen sen och Cetzy 2,5 mil i måndags. Igår blev det körning 3 mil med Luffs och Cetzy och jag lekte NH i hagen !:love:
Syns vi på söndag ???
/Cetzy
 
Sv: Vilka kläder har ni på er på distansritter?

Måste skriva kontrakt på söndag, men om detta sker i vettig tid på dygnet, så kommer jag efteråt.

Har använt löparbyxorna nu. För löpning. Väldigt dum idé, för jag har sån träningsvärk idag... De är nog bättre att rida i!

Har oxå funderat på vad en krage är. Men polo måste väl vara ok? Det heter ju "polokrage"?
 
Sv: Vilka kläder har ni på er på distansritter?

Ja, det måste det ju vara! Horze hade en snygg kortärmad tröja med halvpolo och dragkedja. Jag tycker inte den "är nedsättande för sporten"...
 
Sv: Vilka kläder har ni på er på distansritter?

Fast egentligen...
Jag funderade, om man kommer med en krage typ killarnas i Chippendale och en bolero med ärm - är det godkänd klädsel då? Det är ju både krage och ärm...:p
Fast då kanske det faller på "nedsättande för sporten..." Fast det kanske snarare skulle locka fler åskådare... :p ;)
 
Sv: Vilka kläder har ni på er på distansritter?

Moheed skrev:
Ja, det måste det ju vara! Horze hade en snygg kortärmad tröja med halvpolo och dragkedja. Jag tycker inte den "är nedsättande för sporten"...

Nä, jag menade inte så (fast jag såg att jag uttryckte mig luddigt). Snarare så att om du sitter och funderar på om din krage är stor nog så tycker jag att du istället ska funder på om tröjan ser proper ut. Gör den det, så räcker nog kragen till.
 

Liknande trådar

Träning Hej! Jag ska på ridläger denna sommaren. Eller det är iaf som det ser ut nu (Corona). Jag har skrivit en packlista men är inte helt...
Svar
15
· Visningar
1 687
Träning Hej! För några veckor sedan la jag upp en tråd med en väldigt lång packlista inför ett övernattningsläger v.25. Lägret är 4 dagar. Har...
Svar
8
· Visningar
1 165
Senast: Myrten
·
Tjatter Apropå alla klädtrådar nu :D : Hade lite för mycket tid på tåget hem i eftermiddags och reflekterade; Vad har egentligen...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
13 153
Senast: TygerTyger
·
Ridning Jag ska på ridläger om några veckor och har skrivit en packlista på vad man skulle behöva ha med. Men jag har säkert glömt något. Jag...
2
Svar
20
· Visningar
7 739
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp