Bukefalos 28 år!

Vilka ridläger har ni varit på?

Inte varit p något ridläger, men undrar om någon varit på Nybyggets Ridläger? Känner en del hästar därifrån eftersom ridskolan hyr hästar från dem under terminerna. :)
 
Jag var på Sjöstjärnans nån gång i fjortonårsåldern, hade en liten rund fuxdam vid namn Jasmine. Något år senare var jag i England och red Bess, också ett litet, runt sto. I vuxen ålder har jag jobbat som kolloledare på Landsgut Lischow, ett stuteri med ridskole- och ridlägerverksamhet i norra Tyskland.
 
ååh. vad mysigt!
Jag var på Fjälkestad 2002 - Red en gammal fux som hette Caruso
Grytåsa 2003 - Zorro (som egentligen var lite för ung för mig, men som jag förälskade mig!)
Bäckaskog slott 2004 - Stihl (Igen - kärlek!)

Sen trillade jag av ridskolesvängen, började hänga i ett privatstall och spenderade resterande hästsommar där :)

Hittar tyvärr inga foton - har tappat bort alla kontodetailjer till mitt gamla photobucket konto där jag vet att jag hade en del sparat!
 
Inte varit p något ridläger, men undrar om någon varit på Nybyggets Ridläger? Känner en del hästar därifrån eftersom ridskolan hyr hästar från dem under terminerna. :)

Jag var där på ridläger 2010 och 2011 om jag minns åren rätt :) Jag hade konrad första året och bellman det andra året, och tanken var att jag skulle gå ett år till. Jag fick dock höra att Bellman tagits bort och då tappade jag suget, så 2011 blev mitt sista ridlägerår.

2009 var jag på karlshem och där har jag också varit på ett antal helg- och lovläger. Superbra ridläger båda två, både roligt och lärorikt. Skulle utan tvekan kunna återvända till båda om det inte var för min ålder haha :D
 
Det enda "stora" ridlägret som jag har varit på var Vedbände 2012. Jag red då Orkan :) Till sommaren ska jag på kombinerad språkresa och ridläger i London/Hastings. Det ser jag verkligen fram emot!! :bump:Längtar massor:D
 
Nu ska vi se om jag har koll!
1991 Knyttagården, Östersund
1992 Hista, Mariefred
1993 Lillbergs ridläger, Ekshärad
1994 påsk Brolöten, Sparreholm
sommaren Brolöten, Sparreholm
1995 Hofors Ridklubb egen ponny
1996 Hofors Ridklubb egen ponny

Numera har jag lite ridläger själv, både för barn och vuxna. Jag gillar verkligen ridläger!

Jag var också på Lillberg 93 :). Har annars inte varit på så mycket ridläger.

1991 - Grällsta - Adidas
1992 - Lillberg - Charlie Chaplin / Pontus
1993 - Lillberg - Pixie och Piccolo ett par pass.

Men nu är jag i vuxen ålder anmäld till Hofors fälttävlansläger för att få igång ridningen igen efter ett uppehåll :)
 
Har bara varit på ett. Riktigt uselt ärligt talat. Första och sista gången.

06 i Mullsjö (Vet inte om jag får skriva ut namn på gård, men en 4H-gård enligt dem själva). Hade en häst som hette Imree (Osäker stavning) som var ljus fux med ljus man och svans. Snäll häst men sjukt ställe. Hästar dog, man fick inte gråta om man inte kände de som dog. Inga plåster på hela anläggningen så jag hade blodiga skoskav (såpass att jag fick besöka läkare), mögliga madrasser jag fick allergiastma av men fick skäll när jag hostade. Maten var si och så, de skulle ha bra alternativ mat för oss allergiska men nja. Jag kunde inte rida alla dagar då Imree tappade en sko och de inte hade någon annan häst. Inget av det som utlovades i broschyren fick vi vara med om. Gräsligt och jag fattar inte att jag stannade hela veckan, ville nog vara snäll för att mamma fått betala.
 
Skall se om jag får åren rätt, hoppas på det.
1999 - Dagridläger på ridskolan Mariedahls gård (häst ovisst)
2000 - Noblesse Ridläger på ridskolan Mariedahls gård
2002 - Pinochio Ridläger på ridskolan Mariedahls gård
2003 - Dolly Ridläger på ridskolan Mariedahls gård
2004 - Arraxi och Laban Sjöstjärnans ridläger
2005 - Pica Sjöstjärnans ridläger
2006 - Dr Snuggles Sjöstjärnans ridläger
2007 - Dr Snuggles Sjöstjärnans ridläger
2008 - Träningsläger Billdals ridklubb (kan ha fel på året här)
 
ååh. vad mysigt!
Jag var på Fjälkestad 2002 - Red en gammal fux som hette Caruso

Åh, där var jag också, red Caruso ett år och Madonna det andra.
Sen har jag varit tre år på Stenlyckan utanför Ängelholm, red Sonny, TerraNova och Silvery Pearl. Minns inte år, men 2000-2004??
 
Jag var på Sindarve 94-97, red Jonathan, Blakka, Gnutta och Minna. Sen jobbade jag där 2001 och så har jag jobbat på Grällsta -97. Sen var jag på ridläger på ridskolan på Lidingö där jag red, tror det var 97 och jag red Nero....
 
Inte helt hundra på åren heller men jag tror,
1998 - Vårgårda Ridklubb
1999 - Vårgårda Ridklubb
2000 - Östadskulle Ridklubb
2001 - Vårgårda Ridklubb
2012 - Flowerhill Equestrian Centre - Irland
2013 - Flowerhill Equestrian Centre - Irland
Diverse helgläger på Isabergs Ridklubb under 2013-2014

Kommer definitivt bli fler läger i framtiden, när ekonomin tillåter. :)
 
Åh vad härligt med ridläger!
Lite osäker på årtalen men ca
2002 och 03 - Bullergården i Djurås. Litet charmigt läger, första året var dock väldigt mycket bättre än det andra. Red Mon Cherie aka Monster första året och andra året började jag på Spider och bytte sen till Black Arrow. Älskade Arrow oj vad jag saknar den hästen!
04 - Öknehult i Kisa. Red Ior även det en super mysig ponny som jag trivdes super bra med
05 - Åby rid och träningsläger. Red Cookie, alldeles för seg för mig egentligen men snäll var hon iallafall.
 
Nu skäms jag...

Jag har ju varit 3 år på Väto också, hade Ard, Lexia och Sibonne. *skäms* Hur kan man glömma bort ett så underbart läget, med så härliga hästar??

/Lavinia
 
Är dte verkligen ingen som varit på Klinte eller vedbändes?

Jag har varit på det sistnämnda fyra år i rad nu, som vuxen. Älskar deras vuxenläger-koncept och i kombination med den fantastiska personalen, hästarna och gården är det verkligen en dröm. Maten är också fantastisk, och det är lagom mycket ridning för lagom mycket pengar. Jag är nog nästan mer uppspelt inför de här ridlägrena än jag var inför dem jag var på som barn...:o

Här är min lilla lista:

2005 - Aledals Ridcenter, Tabasco
2006 - Aledals Ridcenter, Bellman
2007 - Aledals Ridcenter, Kamomill
2008 - AW/Skyrup Country Club, Zino
2011 - Vedbände, Boss
2012 - Vedbände, Lillis
2013 - Vedbände, Bobbie
2014 - Vedbände, Chasey/Bobbie/X-Minta

Jag har en massa bilder också, men känner att jag skulle spamma tråden lite väl mycket om jag gav mig in på att lägga upp dem här :D
 
År minns jag inte, men jag har varit på Ranchen.

Ranchen var jag på -94 tror jag.
I efterhand som vuxen så var det inte så jäkla bra. Men för en hästtokig 12-åring vars föräldrar inte hade råd med ridskola så var en vecka där rena drömmen.
Minns att det i alla deras annonser i "min höst", "penny" och liknande tidningar så stod det att hela stället ägdes av bröderna Herreys. Som om det var deras främsta lockelse för att folk skulle välja dom.
Hade iaf stallets äldsta ponny/häst, McCloud. En underbar äldre herre som verkligen tog hand om lilla mig :)

Är sugen på att nu i vuxen ålder åka på läger, med egna hästen :)
 
Stall Dalhem på Gotland
Östervåla Ridcenter
Grällsta 1996 på hoppläger för Marianne Heed på min egen Blue Skies
 
1992- Klintes - Filur och Joyflight

Jag har också varit på Klinte och hade också Filur då om jag minns rätt. Det måste ha varit typ -94 eller något sånt. Kommer ihåg att jag var förälskad i alla araber! Jag har massa bilder i något fotoalbum här någonstans..
Sedan har jag varit på Lunnebacken i två omgångar, en gång runt 96/97 då jag hade.. Shannon? Och en gång runt 2000 när jag hade med egen ponny.
Mellan där var jag även på Marks ridläger som någon annan skrev här i tråden också, men då tror jag inte vi fick ha en och samma häst under hela lägret för jag minns inte vilken häst jag red alls.
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 570
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 718
Senast: IngelaH
·
Ridning Jag hyr en ponny som jag rider och sköter 4-5 dagar i veckan. Har stor frihet och får lägga upp ganska fritt. Ponnyn är äldre men...
Svar
18
· Visningar
3 711
Senast: Cambrie
·
Övr. Hund (Långt!)Jag skulle behöva lite input. Vi har en mellanstor hanhund på snart 1,5 år. Han är en trevlig hund, men! Han är ett helvete för...
2 3
Svar
59
· Visningar
7 297
Senast: AnneB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp