Bukefalos 28 år!

Vilka ska ställa i Växjö på lördag?

B

Breakdown

Jag och min lilla dvärgpincher ska dit, tänkte att det skulle vara roligt att träffa på lite bukare medens man ändå var där! :)

Så vilka ska dit och ställa? :)
 
Sv: Vilka ska ställa i Växjö på lördag?

+ Ladyfrost;

Några bukare iallafall :D
 
Sv: Vilka ska ställa i Växjö på lördag?

Jag kommer också dit med min afghan. :)
 
Sv: Vilka ska ställa i Växjö på lördag?

Jag ska dit, ska ställa en egen uppfödning, samt roffa åt mig äran när du ställer din hund. :angel:
 
Sv: Vilka ska ställa i Växjö på lördag?

Nä usch dig vill jag ju inte träffa...



:angel: :D

Här roffas det inte åt sig någon ära för vad jag gör med min hund minsann :devil: :devil:
 
Sv: Vilka ska ställa i Växjö på lördag?

Haha, tyvärr lutar det åt att du slipper med tyvärr.. :crazy:

Men äran tar jag åt mig rätt mycket av ändå, samt uppfödaren. :D

-Nänänananänänanana :angel:
 
Sv: Vilka ska ställa i Växjö på lördag?

Tråkigt :(


Du, hur mycket har du tränat honom? :devil:
 
Sv: Vilka ska ställa i Växjö på lördag?

Vem har han bott i under hela sin vistelse i sverige?? :devil: ;)

Du vet att jag älskar dig också! :love:
 
Sv: Vilka ska ställa i Växjö på lördag?

Vad ska du ställa för något? :)
 
Sv: Vilka ska ställa i Växjö på lördag?

Jag kommer på lördag !
Ska ställa min ena RR-hane, hans flickvän och deras avkomma !
 
Sv: Vilka ska ställa i Växjö på lördag?

jag kommer, alla dagar. salukin är anmäld och jag ska tävla i juniorhandling! :) ska även stå i Växjö Hundungdoms monter så, see you there!
 
Sv: Vilka ska ställa i Växjö på lördag?

Jag kommer på lördagen, ska ställa min hovawart. Ev ska jag ställa en labrador på söndagen oxå. (Lovade i ett svagt ögonblick...)
 
Sv: Vilka ska ställa i Växjö på lördag?

Nu är dagen över och jag är såå nöjd med dagen! Jag och Ipod blev 1:2 i öppen klass! Fick en massa beröm för hans mentalitet och hur lugn och snäll han var! Han skötte sig urfint i ringen och jag blev lika överlycklig och skrattade över hela salen när vi först fick en etta och sen kom tvåa! Dock mycket hård domare, bara jag och en till kom vidare till konkurrensen av sex stycken! *Breakdown jättenöjd och har proppat den lilla utslagna hjälten full med godis* :love: :love: :love:


Dock blev jag riktigt förbannad en gång då jag fick slänga iväg en liten äcklig dp från ipod som gång på gång anföll honom medens ägaren bara skrattade bort det! Ibland undrar man om vissa hundar ens blir hanterade innan de tas med på utställning! :mad:
 
Sv: Vilka ska ställa i Växjö på lördag?

GRATTIS!:D;)


Och min tik Pippi åkte ut med en tvåa, har inte fått info om vad som stod på bedömnings sedeln än.
 
Sv: Vilka ska ställa i Växjö på lördag?

Cerberus vann sin klass och fick CK men blev oplacerad i bästa hane. Domaren tittade mer på honom än den han konkurrerade med i sin klass. Hehe. Sen kom han fram och sade att han är jättevacker men "needs more substance". Då trodde jag att vi skulle åka ut, men vi vann som sagt ändå unghundsklassen. Skoj tycker jag! Jag kämpar ju som sjutton med hans vikt så... Fick väldigt fin kritik med och det är ju roligt!


Förresten finns det nog stor risk för kennelhosta efter idag. :( Den härjar för fullt här i Gbg sade veterinären när jag bokade tid för vaccination och jag vet flera som har den som lämnade sina hundar hemma istället för att åka till växjö. Men idag så var det en hund som hade hostat/kräkts upp en massa helt vitt slem precis bakom oss med afghanerna, där man passerade. Och ingen hade tagit hand om det heller som man kanske skulle göra annars, så även om man inte ska måla fan på väggen osv så känns det lite som att någon visste att deras hund hade kennelhosta och helst inte ville stå för det. Alternativt inte visste det men "flydde" ändå. :mad: För mina hundar har då aldrig kräkts helt kritvitt skumslem som "friska". Cebbe hostade dock upp nåt liknande när han var dålig förra året.

Ursäkta äckelämneskapningen av tråden, men det kan ju ändå vara bra att veta. OM det var kennelhosta så är det ju bra att hålla utkik efter symtom på ens egna hund så man inte smittar ännu fler. :crazy:
 

Liknande trådar

Övr. Hund Ett fenomen som jag stött på när jag varit i hundrastgårdar med min hund är att vissa hundar ''förstör'' andra hundars lek genom att...
Svar
4
· Visningar
807
Senast: Mia_R
·
Övr. Hund Regn, grusade vägar och leriga rastgårdar är ju inte det roligaste direkt. Jag går här och dagdrömmer om att ha en vattenslang utanför...
Svar
16
· Visningar
1 249
Senast: hastflicka
·
Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
10 189
Senast: Hedinn
·
Övr. Hund Spionen har både nosgrimma och halsband när vi är ute på promenad, sele och halsband när vi är i skogen kopplet kopplat i båda...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 013
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp