Vilka trådar vill ni läsa på Buke?

Status
Stängd för vidare inlägg.

break_a_leg

Trådstartare
Apropå "tjattrandet" som är på tapeten... Är det bara jag som irriterar mig på trådar som innehåller fejkade kafferep? Eller trådar där användare som uppenbarligen känner varandra sitter och konverserar om sådant som ingen annan än de i klubben för inbördes beundran har glädje av?

Flera användare tycker uppenbarligen att jag är fullkomligt torr och trist, men ni kan gärna får förklara vitsen med att sitta på Buke och skriva trådar som bara roar er personligen? Sådant tycker jag man tar via PM/Mail/telefon eller varför inte träffas hemma hos varandra och fika?
 
Sv: Vilka trådar vill ni läsa på Buke?

Är det inte precis denna diskussionen som pågår i tråden "tjattertrådar", där du är ganska aktiv?? Varför dra igång en likadan tråd igen?

Inget illa menat, jag fattar bara inte vitsen med denna tråden när det redan finns en...
 
Sv: Vilka trådar vill ni läsa på Buke?

break_a_leg skrev:
Apropå "tjattrandet" som är på tapeten... Är det bara jag som irriterar mig på trådar som innehåller fejkade kafferep? Eller trådar där användare som uppenbarligen känner varandra sitter och konverserar om sådant som ingen annan än de i klubben för inbördes beundran har glädje av?

Flera användare tycker uppenbarligen att jag är fullkomligt torr och trist, men ni kan gärna får förklara vitsen med att sitta på Buke och skriva trådar som bara roar er personligen? Sådant tycker jag man tar via PM/Mail/telefon eller varför inte träffas hemma hos varandra och fika?

Varför starta en ny tråd när det redan finns en att diskutera detta. DET däremot är irriterande.

Fö så åker jag inte 30-60mil bara för att fika hos någon, billigare o enklare att skriva i en tråd :)
 
Sv: Vilka trådar vill ni läsa på Buke?

Tja, enligt vissa användare så är det lika illa att komma ifrån ursprungsfrågan som att tjattra, därav min nya tråd.

Kan ni inte fika via PM eller MSN?
 
Sv: Vilka trådar vill ni läsa på Buke?

Jag begriper inte hur man orkar bry sig, faktiskt. Det är väl bara att klicka sig vidare..?
 
Sv: Vilka trådar vill ni läsa på Buke?

break_a_leg skrev:
Tja, enligt vissa användare så är det lika illa att komma ifrån ursprungsfrågan som att tjattra, därav min nya tråd.

Kan ni inte fika via PM eller MSN?

Näääääää :p
 
Sv: Vilka trådar vill ni läsa på Buke?

break_a_leg skrev:
Tja, enligt vissa användare så är det lika illa att komma ifrån ursprungsfrågan som att tjattra, därav min nya tråd.

Kan ni inte fika via PM eller MSN?

Jag har en känsla av att denna tråden med kommer att komma ifrån ursprungsfrågan så fort dina kombatanter hittar den!! :devil:

Det är väl bara att sluta bry sig!! Om det blir "kafferep" i nån tråd, så hoppa över de inläggen, eller skit i tråden helt enkelt!!! :smirk:
 
Sv: Vilka trådar vill ni läsa på Buke?

Nä, det kan vi inte, eftersom det är trevligt här och man kan vara flera stycken samtidigt.

Kan inte du låta bli att läsa trådar med kafferep som rubrik?
 
Sv: Vilka trådar vill ni läsa på Buke?

I den ursprungliga tråden uttryckte Ankans det så här:
Beror väl på? Om jag skriver en tråd om havre är det väl inte för jag vill ha en diskussion om korn? De som vill läsa om havre ska väl inte behöva läsa onödiga inlägg om korn?

Därav min nya tråd. Jag förstår inte vitsen med att försöka leva verkliga livet i ett forum på cyber, fikar gör jag IRL.
 
Sv: Vilka trådar vill ni läsa på Buke?

Det kallar jag en klockren liknelse!! Det var ju inte direkt så att tråden urartade i en diskussion om havre och korn, va?
 
Sv: Vilka trådar vill ni läsa på Buke?

Naturligtvis kan jag låta bli att läsa, det finns massor med trådar som jag adrig öppnar pga rubriken. Men vad får du ut av att sitta och skriva om att dricka kaffe?
 
Sv: Vilka trådar vill ni läsa på Buke?

break_a_leg skrev:
Jag förstår inte vitsen med att försöka leva verkliga livet i ett forum på cyber, fikar gör jag IRL.

Sköt du ditt och bry dig inte om hur andra lever sitt liv, om det är på forum eller vad det nu är. Du har väl nog med ditt eller...... :D
 
Sv: Vilka trådar vill ni läsa på Buke?

Varför måste jag motivera det för dig?

Om jag tycker det är roligt, varför kan du inte låta mig ha kul, ta hänsyn, om jag tar hänsyn till dig genom att inte skriva om kafferep i seriösa trådar?


Tycker det är en win win situation, alla nöjda glada, vad är problemet?
 
Sv: Vilka trådar vill ni läsa på Buke?

Men ännu en tråd?
Är inte forumet tillräckligt stort för att du ska kunna hoppa över dessa fejkade kaffereps trådar? :confused:
Precis som alla andra klarar av att skriva PM, msn och chatten så borde väl du kunna strunta i att öppna dessa svammel trådar?

Själv irretrar jag mig på en himla massa trådar, men jag struntar helt enkelt i att läsa dem..
 
Sv: Vilka trådar vill ni läsa på Buke?

Förresten, vilka är mina kombattanter? Jag har nog betydligt färre än många andra här inne :smirk: Sedan att det kanske finns de som tycker samma sak som jag rår ju inte jag för i så fall.
 
Sv: Vilka trådar vill ni läsa på Buke?

I sak håller jag med dig, jag tycker också att man i första hand att man kan använda msn, telefon, PM eller mail etc.

Däremot stör mig kafferepstrådarna väldigt lite, jag har ju valet att ignorera dem. Jag skulle säkert kunna tänka mig att skriva i dem också om jag var på flamshumör. :o

Att framåt nattkröken spåra ur i vettiga trådar är dock tröttsammare och det är oftast samma användare som gör det också.

Men jag förstår inte varför du startat en ny tråd om detta, jag fattade först att du ville ha förslag på trådämnen om man ser till överskriften?
 
Sv: Vilka trådar vill ni läsa på Buke?

Okej, fika på men skriv det klart och tydligt i rubriken så att jag slipper läsa i fortsättningen då ;)

Men jag tycker fortfarande att man kan använda PM till mer privata saker, men det kanske finns ett exhibitionistiskt drag hos en del användare vad vet jag?
 
Sv: Vilka trådar vill ni läsa på Buke?

Tänkte mest på de som är aktiva i den hetska diskussionen i Tjattertråden!!
 
Sv: Vilka trådar vill ni läsa på Buke?

break_a_leg skrev:
Förresten, vilka är mina kombattanter? Jag har nog betydligt färre än många andra här inne :smirk: Sedan att det kanske finns de som tycker samma sak som jag rår ju inte jag för i så fall.
Vilken sida har du vaknat på idag? ;)

Ok, du retar dig på kaffereps trådarna, jag "retar" mig på "Hjälp mig med Foderstats" trådarna, "Visst är min häst söt när den står rakt upp och ner i hagen"-trådar osv...
Men inte fasen orkar jag hetsa upp mig över det och skriva en hel tråd i ämnet? Jag bara struntar i dem..
 
Sv: Vilka trådar vill ni läsa på Buke?

break_a_leg skrev:
Men jag tycker fortfarande att man kan använda PM till mer privata saker, men det kanske finns ett exhibitionistiskt drag hos en del användare vad vet jag?

Och så finns det de som tycker de här titlarna är väldigt viktiga också. :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp