Vilka trådar vill ni läsa på Buke?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vilka trådar vill ni läsa på Buke?

ankans skrev:
Nämen lena, menar du på fullt allvar att någon gör det? Det vet jag inte om jag tror på faktiskt...

Att det skulle vara därför vi skapar kaffereps trådar, för att få upp inläggsantalet?

http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=519041

Jag utgick bara från denna tråd som har rätt många svar, och det är bara den senaste tråden i detta ämne, de är hyfsat frekventa.

Nej, jag syftade inte på er specifikt utan pekade bara på en anledning till att folk skapar kafferepstrådar.

Dessutom undrar jag varför det inte dykt upp fler "öppna" fikatrådar, det blev bara den där enda som ankans startade?

Eller är ni aktiva i den som finns på senior?
 
Sv: Vilka trådar vill ni läsa på Buke?

break_a_leg skrev:
Visst har man mer gemensamt med vissa människor än med andra, men bara för det så behöver man ju inte sitta och skriva långa trådar om just "personliga saker". .

Det är faktiskt tillåtet att skriva riktade trådar o inlägg :)
 
Sv: Vilka trådar vill ni läsa på Buke?

Gammeln skrev:
Men jag vill se alla roliga smilysar från bumelibumlan :banana:
Oroa dig inte, jag ger mig aldrig
yel.gif
och enligt min högts personliga tolkning och Faderatorns svar, så tyckte han att lite tjatter och lite smilys var helt ok och underhållande.. Men det skulle inte gå till överdrift...

Och egentligen? vad spelar det för roll om jag använder "egna" smilys för at få fram vad jag vill ha sagt eller om jag anväder "Bukes" som många andra gör? :confused:
 
Sv: Vilka trådar vill ni läsa på Buke?

break_a_leg skrev:
Diskussionen med grupperingar har ju också varit på tapeten tidigare, den kan vi hoppa över nu :) Visst har man mer gemensamt med vissa människor än med andra, men bara för det så behöver man ju inte sitta och skriva långa trådar om just "personliga saker". Vad jag har förstått så känner du flera användare här inne, jag upplever inte dig som en sådan som sitter och "fikar" i trådarna för det...
"Fikar" efter uppmärksamhet kanske?? ;)

Nej, jag håller med dig, jag är mer än lovligt trött på trådar som bara berör några få och där det dessutom bara hintas om vad det handlar om så att kontentan bara blir en massa dravel som ingen utom de närmast sörjande förstår.

Det är något jag ställer mig lika frågande till som du.
 
Sv: Vilka trådar vill ni läsa på Buke?

Läste tråden, men de aktiva där är ju inga jätte tjattare vad jag märkt?

Det kommer säkert bli fler tjattertrådar, någon fredagkväll när flera är på tramshumör.. Anledningen till att jag inte startat någon ny är att dels ämnet är lite infekterat, så de kan få lägga sig lite först annars kan det upplevas som provokativt.

Sen är jag på tjänste resa och har inte tid med buke igentligen :o
 
Sv: Vilka trådar vill ni läsa på Buke?

Tror du att vi kommer att få några svar på den frågan?

Jag tror ju att det på något sätt handlar om uppmärksamhet, "vi känner varandra såhär bra".

Kan inte någon av de som startar mer "personliga" trådar svara på varför de gör det?
 
Sv: Vilka trådar vill ni läsa på Buke?

LenaH skrev:
Nej, jag håller med dig, jag är mer än lovligt trött på trådar som bara berör några få och där det dessutom bara hintas om vad det handlar om så att kontentan bara blir en massa dravel som ingen utom de närmast sörjande förstår.

Men ändå vill du vara där o läsa..........och även skriva nåt ibland :smirk:
 
Sv: Vilka trådar vill ni läsa på Buke?

Ska jag känna mig träffad? Bara undrar för isåfall kan jag svara på varför jag skapade kafferepstråden om du vill.
 
Sv: Vilka trådar vill ni läsa på Buke?

break_a_leg skrev:
Tror du att vi kommer att få några svar på den frågan?

Jag tror ju att det på något sätt handlar om uppmärksamhet, "vi känner varandra såhär bra".

Kan inte någon av de som startar mer "personliga" trådar svara på varför de gör det?
De flesta startar väl personliga trådar, alltså trådar som berör det man själv tycker är intressant, rolig, viktig eller med frågor man vill ha svar på?
Jag startade t ex en tråd om min fölunge härom dagen- Just i syfte att ni skulle få se vilken fin häst jag har... Men jag vet inte om jag direkt startade den för att jag skulle få uppmärksamhet? Mest för att jag tyckte det var kul och för många kan det vara intressant att se hur en avkomma till en debutant hingst kan se ut...
Dessutom erkänner jag att jag har många "Buke- Kompisar" som jag mer än gärna skulle träffa IRL, men de kanske inte bor så nära att möjligheten infunnit sig och de tycker säkert det är intressant att se min Pensionsförsäkring.... Medans en hel den andra användare tycker det är totalt ointressant, även om fölet är fint..

personlig tråd som riktar sig till ett fåtal... Som de festa andra!
 
Sv: Vilka trådar vill ni läsa på Buke?

Vet inte om du ska känna dig träffad eller inte, det måste ju du känna själv. Men du får gärna förklara vitsen med "personliga" trådar för Lenah och mig eftersom vi inte förstår vitsen med dessa riktigt.
 
Sv: Vilka trådar vill ni läsa på Buke?

Gammeln skrev:
Men ändå vill du vara där o läsa..........och även skriva nåt ibland :smirk:


Jätteintressant att du nappade på den kroken, jag trodde den var för enkel men tydligen inte.

Jag bör mao fimpa subtiliteten i fortsättningen.
 
Sv: Vilka trådar vill ni läsa på Buke?

Hmmm. tänkte efter lite och kom på att jag startat några trådar som kan ses som personliga. T ex om när jag kastrerade min 4 åring och hur jag själv reagerade.

Varför? Jo jag ville nog få lite stöd och dela med mig av hur jag kände, vs hur andra känt i liknande situation..

Vet inte om jag tycker det är fel? Din tråd om popularitetslistor i skolan är ju oxå personlig på sätt och vis?

Vet inte riktigt var man ska dra gränsen och hur den gränsen ska se ut? :confused:
 
Sv: Vilka trådar vill ni läsa på Buke?

Bildtrådar tycker jag inte är så personliga, det handlar ju mest om att man som användare vill visa hur fin häst man tycker att man har...Jag tittar ofta på bilderna, men skriver sällan något. (en häst som står rakt upp och ner är ju.....eh....fin)

De trådar jag inte fattar vitsen med är de som är mer som ett samtal två kompisar emellan, ibland med interna grejer som ingen annan än de berörda fattar. Sådana saker tycker jag att man kan ta någon annanstans än i en tråd här på Buke. Eller man kanske vill att alla ska se och undra?

(Och ja, jag tittade på din fölunge. Den var brun:) )
 
Sv: Vilka trådar vill ni läsa på Buke?

Ska tillägga att kaffereps tråden skapade jag för att ha kul med alla som var på samma humör som mig, alla var välkomna. Hade gärna suttit på chatten istället men den fungerade inte för mig...
 
Sv: Vilka trådar vill ni läsa på Buke?

Jag menar personliga trådar i den bemärkelsen att ingen annan än de berörda personerna som vet något om händelsen ifråga kan svara. För tillfället kan jag inte komma på någon sådan...

Det Lenah skrev tycker jag sammanfattar trådar jag inte fattar vitsen med:
Nej, jag håller med dig, jag är mer än lovligt trött på trådar som bara berör några få och där det dessutom bara hintas om vad det handlar om så att kontentan bara blir en massa dravel som ingen utom de närmast sörjande förstår.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp